• Σχόλιο του χρήστη 'Αναστασία Χιονίδου' | 27 Απριλίου 2020, 23:53

    Εδώ και χρόνια τα νήπια έρχονται σε επαφή με τα Αγγλικά στα ιδιωτικά νηπιαγωγεία. Μέχρι τώρα ήταν προνόμιο των λίγων που είχαν την οικονομική δυνατότητα να παρέχουν αυτή την εκπαίδευση στα παιδιά τους. Χαίρομαι που επιτέλους θα έχει αυτή την δυνατότητα κάθε νήπιο της χώρας. Πολύ σωστά έχετε επιλέξει εξειδικευμένο προσωπικό για την διδασκαλία της Αγγλικής γλώσσας καθώς είναι πολύ σημαντικό η γλώσσα να παρουσιαστεί με σύγχρονες διδακτικές μεθόδους εκμάθησης ξένων γλωσσών για τα καλύτερα δυνατά αποτελέσματα και γιατί αφορά σε μια πολύ ευαίσθητη ηλικιακά ομάδα. Η διδασκαλία μιας ξένης γλώσσας απαιτεί γνώση της διδακτικής της γλώσσας και όχι απλά γνώση της γλώσσας. Η συνεργασία και η παρουσία των νηπιαγωγών πιστεύω πως είναι ένα στοιχείο καθοριστικής σημασίας. Η εξειδίκευση των νηπιαγωγών στα παιδιά προσχολικής ηλικίας κσι η σχέση του/της νηπιαγωγού με τα παιδιά της τάξης που έχει δημιουργηθεί με την καθημερινή επαφή θα διασφαλίσει μια πιο ομαλή εκπαιδευτική διαδικασία. Η παρουσία του/της νηπιαγωγού θα διατηρήσει το οικείο κλίμα και οι πληροφορίες που θα μοιράζεται ο/η νηπιαγωγός με τον/την καθηγητή/τρια Αγγλικών για τα παιδιά της τάξης θα βοηθήσουν τον/την καθηγητή/τρια Αγγλικών να δημιουργήσει ένα σχέδιο μαθήματος πιο προσαρμοσμένο στις ανάγκες της συγκεκριμένης τάξης. Αυτό που με ανησυχεί όμως ιδιαίτερα καθώς διαβάζω τα υπόλοιπα σχόλια είναι πως τα οφέλη της έκθεσης ενός νηπίου σε ένα νέο γλωσσικό σύστημα δεν είναι γνωστά ούτε σε γονείς ούτε σε πολλούς εκπαιδευτικούς. Υπάρχει ο φόβος πως αν εκτεθούν τα παιδιά σε ένα νέο γλωσσικό σύστημα τόσο νωρίς αυτό θα ρισκάρει την σωστή κατάκτηση της μητρικής τους γλώσσας. Μπορεί εσείς ως υπουργείο να εξετάσατε το θέμα και πράγματι η αντίστοιχη βιβλιογραφία δείχνει ξεκάθαρα πως όχι απλά δεν υπάρχει τέτοιος κίνδυνος αλλά υπάρχουν και οφέλη γνωστικά που ξεπερνούν τα στενά όρια της γνώσης της ξένης γλώσσας, όμως αυτή η αλλαγή πρέπει να υποστηριχθεί από όλους τους εμπλεκόμενους για να λειτουργήσει. Πιστεύω ότι είναι αναγκαίο να σχεδιαστούν παράλληλα δράσεις που θα επιμορφώσουν τόσο γονείς όσο και εκπαιδευτικούς ώστε να γίνει ευρέως γνωστό ότι η έκθεση σε μια ξένη γλώσσα σε τόσο μικρή ηλικία βασίζεται σε αποτελέσματα πολύχρονων μελετών και ότι δεν είναι ένα πείραμα χωρίς επιστημονική βάση.