Εξαιρετική πρόταση η εισαγωγή των αγγλικών στο νηπιαγωγείο καθώς σύμφωνα με έρευνες ο ανθρώπινος εγκέφαλος λόγω της μεγάλης πλαστικότητάς του μαθαίνει με πολυ φυσικό και αβίαστο τρόπο στην ηλικία αυτή και συνεπώς το παιδί μπορεί να ωφεληθεί τα μέγιστα απο την επαφή με την αγγλική γλώσσα σε μικρή ηλικία . Η μεγάλη πλαστικότητα του εγκεφάλου επιτρέπει τη δημιουργία ισχυρών συνάψεων που διευκολύνουν τη γλωσσική, νοητική, γνωστική και κοινωνική ανάπτυξη ενώ αυτή η πλαστικότητα του εγκεφάλου φθείνει όσο το παιδί μεγαλώνει! Σύμφωνα με τη θεωρία του Cummins η 1η γλώσσα μοιράζεται κοινή βάση εκμάθησης με την 2η και οι δυο γλώσσες αλληλοβοηθούνται. Επίσης , οι γλωσσικές δεξιότητες αναπτύσσονται με την εξής σειρά:
1)ακοή (το παιδί από τη στιγμή της γέννησής του ακούει την γλώσσα να ομιλείται τριγύρω του)
2) ομιλία(το παιδί αρχίζει να προφέρει ήχους στη γλώσσα όπου ακούει να ομιλείται)
3)ανάγνωση ( το παιδί βλέπει /παρατηρεί το γραπτό λόγο που υπάρχει γύρω του)
4)γραφή( το παιδί πειραματίζεται στη γραφή πριν τη συστηματική εκμάθησή της)
Το παιδί, μέχρι και την ηλικία των 6 ετών όπου και εισάγεται ο συστηματικός εγγραματισμός (γραφή- ανάγνωση )στο επίσημο σχολικό σύτημα έχει εκτεθεί προηγουμένως και για χρόνια στα ερεθίσματα της γλώσσας προτού αρχίζει να την μαθαίνει συστηματικά.
Τι συμβαίνει μέχρι σήμερα με το μάθημα των αγγλικών όμως; Το πρώτο που κάνουμε είναι στην Γ τάξη του δημοτικού σχολείου περίπου , να βάζουμε το παιδί να μάθει το αλφάβητο και μετά λέξεις. Μετά ανάγνωση και μετά αποσπασματικά ασκήσεις ακουστκής κατανόησης και ομιλίας, χωρίς μάλιτα να έχει δοθεί στο παιδί η δυνατότητα να αλληλεπιδράσει με ερεθίσματα της αντίστοιχης. Παμε δηλαδή ενάντια στη φυσικη διαδικασία ανάπτυξης μιας γλώσσας !!! Και μάλιστα έχει χαθεί πολύτιμος χρόνος ως προς τη αξιοποίηση της πλαστικότηατς του εγκεφάλου. Αυτό ακριβώς το λάθος έρχεται να διορθώσει η εισαγωγή της αγγλικής στην ηλικία αυτή!
Η άγνοια φυσικά δημιουργεί σε πολύ κόσμο φοβίες και παντελώς αβάσιμους ισχυρισμούς περί σύγχησης μεταξύ 1ης και 2ης γλώσσας. Οι ισχυρισμοί αυτοί είναι το ίδιο βάσιμοι όσο το να πούμε ότι δεν πρέπει να δώσουμε σε ένα τετράχρονο παιδί το κινητό μας να παίξει επείδή στα πλήκτρα του έχει αριθμούς και για να μην μπερδευτεί πρέπει να περιμένουμε μέχρι να μάθει μαθηματικά!!!
Ευτυχώς όμως , οι ειδικοί γνωρίζουν!!! Ελπίζω να υπάρξει σχετική ενημέρωση καθώς η άγνοια(που απ'οτι διαβάζω στα σχόλια υπάρχει) οδηγεί με μεσσαιωνικού τύπου δεισιδαιμονίες...
Εκπαιδευτικός ΠΕ06 Αγγλικής Φιλ/ας, ΠΕ60 προσχολικής αγωγής και εκπαίδευσης , ΜΔΕ επιστήμες της αγωγής -διδακτική γλώσσας.
Εξαιρετική πρόταση η εισαγωγή των αγγλικών στο νηπιαγωγείο καθώς σύμφωνα με έρευνες ο ανθρώπινος εγκέφαλος λόγω της μεγάλης πλαστικότητάς του μαθαίνει με πολυ φυσικό και αβίαστο τρόπο στην ηλικία αυτή και συνεπώς το παιδί μπορεί να ωφεληθεί τα μέγιστα απο την επαφή με την αγγλική γλώσσα σε μικρή ηλικία . Η μεγάλη πλαστικότητα του εγκεφάλου επιτρέπει τη δημιουργία ισχυρών συνάψεων που διευκολύνουν τη γλωσσική, νοητική, γνωστική και κοινωνική ανάπτυξη ενώ αυτή η πλαστικότητα του εγκεφάλου φθείνει όσο το παιδί μεγαλώνει! Σύμφωνα με τη θεωρία του Cummins η 1η γλώσσα μοιράζεται κοινή βάση εκμάθησης με την 2η και οι δυο γλώσσες αλληλοβοηθούνται. Επίσης , οι γλωσσικές δεξιότητες αναπτύσσονται με την εξής σειρά: 1)ακοή (το παιδί από τη στιγμή της γέννησής του ακούει την γλώσσα να ομιλείται τριγύρω του) 2) ομιλία(το παιδί αρχίζει να προφέρει ήχους στη γλώσσα όπου ακούει να ομιλείται) 3)ανάγνωση ( το παιδί βλέπει /παρατηρεί το γραπτό λόγο που υπάρχει γύρω του) 4)γραφή( το παιδί πειραματίζεται στη γραφή πριν τη συστηματική εκμάθησή της) Το παιδί, μέχρι και την ηλικία των 6 ετών όπου και εισάγεται ο συστηματικός εγγραματισμός (γραφή- ανάγνωση )στο επίσημο σχολικό σύτημα έχει εκτεθεί προηγουμένως και για χρόνια στα ερεθίσματα της γλώσσας προτού αρχίζει να την μαθαίνει συστηματικά. Τι συμβαίνει μέχρι σήμερα με το μάθημα των αγγλικών όμως; Το πρώτο που κάνουμε είναι στην Γ τάξη του δημοτικού σχολείου περίπου , να βάζουμε το παιδί να μάθει το αλφάβητο και μετά λέξεις. Μετά ανάγνωση και μετά αποσπασματικά ασκήσεις ακουστκής κατανόησης και ομιλίας, χωρίς μάλιτα να έχει δοθεί στο παιδί η δυνατότητα να αλληλεπιδράσει με ερεθίσματα της αντίστοιχης. Παμε δηλαδή ενάντια στη φυσικη διαδικασία ανάπτυξης μιας γλώσσας !!! Και μάλιστα έχει χαθεί πολύτιμος χρόνος ως προς τη αξιοποίηση της πλαστικότηατς του εγκεφάλου. Αυτό ακριβώς το λάθος έρχεται να διορθώσει η εισαγωγή της αγγλικής στην ηλικία αυτή! Η άγνοια φυσικά δημιουργεί σε πολύ κόσμο φοβίες και παντελώς αβάσιμους ισχυρισμούς περί σύγχησης μεταξύ 1ης και 2ης γλώσσας. Οι ισχυρισμοί αυτοί είναι το ίδιο βάσιμοι όσο το να πούμε ότι δεν πρέπει να δώσουμε σε ένα τετράχρονο παιδί το κινητό μας να παίξει επείδή στα πλήκτρα του έχει αριθμούς και για να μην μπερδευτεί πρέπει να περιμένουμε μέχρι να μάθει μαθηματικά!!! Ευτυχώς όμως , οι ειδικοί γνωρίζουν!!! Ελπίζω να υπάρξει σχετική ενημέρωση καθώς η άγνοια(που απ'οτι διαβάζω στα σχόλια υπάρχει) οδηγεί με μεσσαιωνικού τύπου δεισιδαιμονίες... Εκπαιδευτικός ΠΕ06 Αγγλικής Φιλ/ας, ΠΕ60 προσχολικής αγωγής και εκπαίδευσης , ΜΔΕ επιστήμες της αγωγής -διδακτική γλώσσας.