• Σχόλιο του χρήστη 'ΓΙΩΡΓΟΣ' | 28 Απριλίου 2020, 03:28

    ΠΡΟΣ ΘΕΟΥ, ΟΧΙ ΑΛΛΑ ΑΡΧΑΙΑ! Ξαναδίνεται έμφαση στα Αρχαία (γίνεται γραπτώς εξεταζόμενο), και εδώ υποκρύπτεται μια συντηρητική θέση και ιδεολογική περιχαράκωση σε παλαιό οχυρό. Τη στιγμή που στην εποχή μας υπάρχει ανάγκη να φύγουμε μπροστά με καλλιέργεια δεξιοτήτων της σύγχρονης εποχής μας, θα αναλωθούν και πάλι ολόκληρες ετήσιες φουρνιές μαθητών με γραμματική Αρχαίων με μεταφράσεις κειμένων, λες και έχουμε και 3η ξένη γλώσσα να μαθαίνουμε πέραν των Αγγλικών και της Γερμανικής/Γαλλικής. Με όλο το σεβασμό στην απαιτούμενη καλλιέργεια της ταυτότητας των νέων Ελλήνων πολιτών, με όλο το σεβασμό στη συνέχεια της γλώσσας και την ετυμολογία της. Δεν υπάρχει ανάγκη να ταλαιπωρείτε τους μαθητές και τη τσέπη των γονιών τους. Θα αρκούσε π.χ. να μαθαίνουν απ’ έξω καμιά πενηνταριά έως εκατό επιλεγμένα αρχαία ρητά και αποφθέγματα (π.χ. «εν οίδα ότι ουδέν οίδα», «μέτρον άριστον», «ου γαρ οίδασι τι ποιούσι» κτλ.), την μετάφρασή τους, το σοφό νόημά τους και τίποτα παραπέρα. Ας πέσει το βάρος στη σύγχρονη ελληνική γλώσσα, και οι φιλόλογοι ας αναφέρονται, αν θέλουν, και σε ετυμολογικά και γλωσσολογικά ζητήματα κατά τη κρίση τους. Είμαι βέβαιος ότι το μεγαλύτερο μέρος της κοινωνίας θα συμφωνούσε να μειωθούν οι ώρες Αρχαίων (και στο Γυμνάσιο και στην Α’ Λυκείου) και θα συμφωνούσε να μην εξετάζονται τα Αρχαία στο Γυμνάσιο. Υπάρχουν πολλοί μαθητές που φτάνουν στο Γυμνάσιο και δεν έχουν κατακτήσει καλά καλά τα βασικά στην (σχετικά δύσκολη) ελληνική γλώσσα και τους δίνουμε και το τελειωτικό χτύπημα με τα Αρχαία για να μισήσουν τελικά και το σχολείο ολόκληρο και τα βιβλία όλα. Ξαναδείτε το θέμα και ζυγιάστε το καλύτερα. Μην θεωρήσετε την υποχώρησή σας σε αυτό το ζήτημα ως ήττα, αλλά ως μια μάλλον ορθή κίνηση που κοιτάζει προς το μέλλον. Θα το εκτιμήσουν ακόμα και οι φιλόλογοι και κάντε, αν θέλετε, και μια κρυφή δημοσκόπηση.