Πέντε προτάσεις: 7ΟΣ ΧΡΟΝΟΣ ΣΤΟ ΓΥΜΝΑΣΙΟ – ΛΥΚΕΙΟ [Το μέτρο θα ισορροπήσει το σχολικό πρόγραμμα προς όφελος του μαθητή, θα δώσει διέξοδο σε δεκάδες χιλιάδες αδιόριστους Καθηγητές, ενώ περαιτέρω θα ανακουφίσει τον οικογενειακό προϋπολογισμό από το κόστος του φροντιστηρίου και θα ανοίξει τον δρόμο για το εθνικό απολυτήριο. Ακόμη, ο 13ος χρόνος θα επιτρέψει στα ΑΕΙ να εξοικονομήσουν το 25% τουλάχιστον των δαπανών τους αφού για μία χρονιά δεν θα εισάγουν φοιτητές.] 2) ΔΡΑΣΤΙΚΗ ΠΕΡΙΚΟΠΗ ΤΩΝ ΕΙΣΑΚΤΕΩΝ στις Καθηγητικές Σχολές των Πανεπιστημίων. 3) ΕΝΙΣΧΥΣΗ ΤΟΥ ΡΟΛΟΥ ΤΩΝ ΤΕΙ ΩΣ ΤΕΧΝΟΛΟΓΙΚΩΝ ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΩΝ σύμφωνα με το μοντέλο που εξέθεσε ο Υπουργός Παιδείας της Κύπρου στους Δελφούς. 4) ΣΥΝΔΕΣΗ ΤΗΣ ΕΠΙΧΕΙΡΗΜΑΤΙΚΗΣ ΧΡΗΜΑΤΟΔΟΤΗΣΗΣ ΜΕ ΤΗΝ ΕΡΕΥΝΑ ΚΑΙ ΤΗΝ ΚΑΙΝΟΤΟΜΙΑ δια μέσου χαρτοφυλακίων που θα τηρούν τα ΑΕΙ. 5) ΜΙΑ ΜΕΤΑΠΤΥΧΙΑΚΗ ΣΧΟΛΗ ΑΝΑ ΤΕΙ [Οι αλλαγές που προτείνει το Υπουργείο Παιδείας εφόσον εφαρμοστούν σε όλο το σώμα των ΑΕΙ, θα προκαλέσουν αναστάτωση για αποτελέσματα που είναι εξόχως αμφιλεγόμενα. Από την άλλη αυτό δεν σημαίνει ότι δεν πρέπει να δοκιμάσουμε κάτι διαφορετικό. Η πρόταση μας λοιπόν είναι η ιδέα να εφαρμοστεί πιλοτικά στις μεταπτυχιακές σχολές των ΤΕΙ στις οποίες φυσικά θα πρέπει να χορηγηθούν και τα δικαιώματα διδακτορικών. Η Σχολές θα είναι ανεξάρτητες, θα διοικούνται από εξωτερικά συμβούλια και Πρυτάνεις-CEOs, κατά ένα μέρος θα χρηματοδοτούνται από τα ΤΕΙ και κατά ένα άλλο θα αυτοχρηματοδοτούνται, θα αξιοποιούν τα εργαστήρια και τους χώρους των ΤΕΙ, θα επιλέγουν το ακαδημαϊκό προσωπικό με αυτοτελή κριτήρια από τα μέλη ΕΠ/ΔΕΠ και τους Ερευνητές των ερευνητικών κέντρων που δραστηριοποιούνται στην Περιφέρεια ή/και εφόσον το επιτρέπουν τα οικονομικά τους θα προσλαμβάνουν ή θα μετακαλούν και διακεκριμένους επιστήμονες από την Ελλάδα και το εξωτερικό.]
Πέντε προτάσεις: 7ΟΣ ΧΡΟΝΟΣ ΣΤΟ ΓΥΜΝΑΣΙΟ – ΛΥΚΕΙΟ [Το μέτρο θα ισορροπήσει το σχολικό πρόγραμμα προς όφελος του μαθητή, θα δώσει διέξοδο σε δεκάδες χιλιάδες αδιόριστους Καθηγητές, ενώ περαιτέρω θα ανακουφίσει τον οικογενειακό προϋπολογισμό από το κόστος του φροντιστηρίου και θα ανοίξει τον δρόμο για το εθνικό απολυτήριο. Ακόμη, ο 13ος χρόνος θα επιτρέψει στα ΑΕΙ να εξοικονομήσουν το 25% τουλάχιστον των δαπανών τους αφού για μία χρονιά δεν θα εισάγουν φοιτητές.] 2) ΔΡΑΣΤΙΚΗ ΠΕΡΙΚΟΠΗ ΤΩΝ ΕΙΣΑΚΤΕΩΝ στις Καθηγητικές Σχολές των Πανεπιστημίων. 3) ΕΝΙΣΧΥΣΗ ΤΟΥ ΡΟΛΟΥ ΤΩΝ ΤΕΙ ΩΣ ΤΕΧΝΟΛΟΓΙΚΩΝ ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΩΝ σύμφωνα με το μοντέλο που εξέθεσε ο Υπουργός Παιδείας της Κύπρου στους Δελφούς. 4) ΣΥΝΔΕΣΗ ΤΗΣ ΕΠΙΧΕΙΡΗΜΑΤΙΚΗΣ ΧΡΗΜΑΤΟΔΟΤΗΣΗΣ ΜΕ ΤΗΝ ΕΡΕΥΝΑ ΚΑΙ ΤΗΝ ΚΑΙΝΟΤΟΜΙΑ δια μέσου χαρτοφυλακίων που θα τηρούν τα ΑΕΙ. 5) ΜΙΑ ΜΕΤΑΠΤΥΧΙΑΚΗ ΣΧΟΛΗ ΑΝΑ ΤΕΙ [Οι αλλαγές που προτείνει το Υπουργείο Παιδείας εφόσον εφαρμοστούν σε όλο το σώμα των ΑΕΙ, θα προκαλέσουν αναστάτωση για αποτελέσματα που είναι εξόχως αμφιλεγόμενα. Από την άλλη αυτό δεν σημαίνει ότι δεν πρέπει να δοκιμάσουμε κάτι διαφορετικό. Η πρόταση μας λοιπόν είναι η ιδέα να εφαρμοστεί πιλοτικά στις μεταπτυχιακές σχολές των ΤΕΙ στις οποίες φυσικά θα πρέπει να χορηγηθούν και τα δικαιώματα διδακτορικών. Η Σχολές θα είναι ανεξάρτητες, θα διοικούνται από εξωτερικά συμβούλια και Πρυτάνεις-CEOs, κατά ένα μέρος θα χρηματοδοτούνται από τα ΤΕΙ και κατά ένα άλλο θα αυτοχρηματοδοτούνται, θα αξιοποιούν τα εργαστήρια και τους χώρους των ΤΕΙ, θα επιλέγουν το ακαδημαϊκό προσωπικό με αυτοτελή κριτήρια από τα μέλη ΕΠ/ΔΕΠ και τους Ερευνητές των ερευνητικών κέντρων που δραστηριοποιούνται στην Περιφέρεια ή/και εφόσον το επιτρέπουν τα οικονομικά τους θα προσλαμβάνουν ή θα μετακαλούν και διακεκριμένους επιστήμονες από την Ελλάδα και το εξωτερικό.]