Βασικότατος λόγος για τον οποίο πρέπει να παραμείνει το Πειραματικό Σχολείο του Πανεπιστημίου Αθηνών (ΠΣΠΑ) Πειραματικό και συνεπώς να υφίσταται διασύνδεση των τριών εκπαιδευτικών βαθμίδων του με απευθείας εισαγωγή των μαθητών/-τριών του στις επόμενες βαθμίδες είναι ότι: το Δημοτικό του Πειραματικού Σχολείου του Πανεπιστημίου Αθηνών (ΠΣΠΑ) είναι ένα από τα ελάχιστα - εάν όχι το μοναδικό Πειραματικό της χώρας - το οποίο επί δεκαετίες εξυπηρετεί πλήρως τον Πειραματικό του χαρακτήρα καθώς υλοποιεί μία πιλοτική, ψηφιακή μέθοδο διδασκαλίας, χρησιμοποιώντας νέο εκπαιδευτικό υλικό, έντυπο και ψηφιακό, νέα διδακτικά εργαλεία, και δοκιμάζοντας καινοτόμες διδακτικές πρακτικές. Η διδασκαλία των μαθημάτων σε αυτό γίνεται με συστηματική χρήση των νέων τεχνολογιών (οι μαθητές και οι μαθήτριες έχουν τα προσωπικά τους tablet, με τα οποία πραγματοποιείται το μεγαλύτερο μέρος της εκπαιδευτικής διαδικασίας ήδη από την Β’ Δημοτικού!) Δεν είναι τυχαίο, άλλωστε, ότι είναι το πρώτο Δημοτικό Σχολείο της χώρας που στην παρούσα κρίση υλοποίησε, αμέσως μόλις έκλεισαν τα σχολεία, προγράμματα σύγχρονης και ασύγχρονης εξ αποστάσεως εκπαίδευσης.
Είναι λάθος και αντίκειται στους σκοπούς του υπό διαβούλευση νομοσχεδίου για τα Πρότυπα και Πειραματικά Σχολεία, όπως αυτοί περιγράφονται στην εισηγητική έκθεση, να μη διερευνηθούν οι επιστημονικές επιπτώσεις αυτής της πρωτοποριακής για τη δημόσια εκπαίδευση μεθόδου, επειδή οι μαθητές/-τριες που την εφαρμόζουν θα διασκορπισθούν σε διαφορετικές σχολικές μονάδες. Από τα παραπάνω καθίσταται σαφές ότι: η διασφάλιση του ενιαίου χαρακτήρα του ΠΣΠΑ (Δημοτικό, Γυμνάσιο, Λύκειο) και η απευθείας εισαγωγή όσων φοιτούν σήμερα σε αυτό στις επόμενες βαθμίδες του, συμβάλλει καθοριστικά στους σκοπούς των Πρότυπων και Πειραματικών Σχολείων, όπως αυτοί ορίζονται στην αιτιολογική έκθεση (συνοπτική παρουσίαση κεφαλαίου για ΠΣ και ΠΕΙΣ, άρθρα 10 και 12.).
Βασικότατος λόγος για τον οποίο πρέπει να παραμείνει το Πειραματικό Σχολείο του Πανεπιστημίου Αθηνών (ΠΣΠΑ) Πειραματικό και συνεπώς να υφίσταται διασύνδεση των τριών εκπαιδευτικών βαθμίδων του με απευθείας εισαγωγή των μαθητών/-τριών του στις επόμενες βαθμίδες είναι ότι: το Δημοτικό του Πειραματικού Σχολείου του Πανεπιστημίου Αθηνών (ΠΣΠΑ) είναι ένα από τα ελάχιστα - εάν όχι το μοναδικό Πειραματικό της χώρας - το οποίο επί δεκαετίες εξυπηρετεί πλήρως τον Πειραματικό του χαρακτήρα καθώς υλοποιεί μία πιλοτική, ψηφιακή μέθοδο διδασκαλίας, χρησιμοποιώντας νέο εκπαιδευτικό υλικό, έντυπο και ψηφιακό, νέα διδακτικά εργαλεία, και δοκιμάζοντας καινοτόμες διδακτικές πρακτικές. Η διδασκαλία των μαθημάτων σε αυτό γίνεται με συστηματική χρήση των νέων τεχνολογιών (οι μαθητές και οι μαθήτριες έχουν τα προσωπικά τους tablet, με τα οποία πραγματοποιείται το μεγαλύτερο μέρος της εκπαιδευτικής διαδικασίας ήδη από την Β’ Δημοτικού!) Δεν είναι τυχαίο, άλλωστε, ότι είναι το πρώτο Δημοτικό Σχολείο της χώρας που στην παρούσα κρίση υλοποίησε, αμέσως μόλις έκλεισαν τα σχολεία, προγράμματα σύγχρονης και ασύγχρονης εξ αποστάσεως εκπαίδευσης. Είναι λάθος και αντίκειται στους σκοπούς του υπό διαβούλευση νομοσχεδίου για τα Πρότυπα και Πειραματικά Σχολεία, όπως αυτοί περιγράφονται στην εισηγητική έκθεση, να μη διερευνηθούν οι επιστημονικές επιπτώσεις αυτής της πρωτοποριακής για τη δημόσια εκπαίδευση μεθόδου, επειδή οι μαθητές/-τριες που την εφαρμόζουν θα διασκορπισθούν σε διαφορετικές σχολικές μονάδες. Από τα παραπάνω καθίσταται σαφές ότι: η διασφάλιση του ενιαίου χαρακτήρα του ΠΣΠΑ (Δημοτικό, Γυμνάσιο, Λύκειο) και η απευθείας εισαγωγή όσων φοιτούν σήμερα σε αυτό στις επόμενες βαθμίδες του, συμβάλλει καθοριστικά στους σκοπούς των Πρότυπων και Πειραματικών Σχολείων, όπως αυτοί ορίζονται στην αιτιολογική έκθεση (συνοπτική παρουσίαση κεφαλαίου για ΠΣ και ΠΕΙΣ, άρθρα 10 και 12.).