Το Πειραματικό Σχολείο του Πανεπιστημίου Πατρών, αποτελεί μία τις πιο ιστορικές εκπαιδευτικές δομές της χώρας που λειτουργεί με ενιαία διασύνδεση και χωροταξική ενότητα, από το Νηπιαγωγείο έως και το Λύκειο. που άσκοπα και αναιτιολόγητα μετατρέπονται σε Πρότυπο Γυμνάσιο και Πρότυπο Λύκειο.
Η βασική παρατήρηση είναι ότι δεν υπάρχει καμία αιτιολογική τεκμηρίωση της δομικής αυτής αλλαγής στα εν λόγω σχολεία. Θεωρώ κρίσιμο, πριν από οτιδήποτε άλλο, να εξηγηθεί γιατί γίνεται αυτή η αλλαγή που τροποποιεί άρδην τον χαρακτήρα των σχολείων, ώστε να κριθεί η σκοπιμότητα ή μη της απόφασης. Αλλιώς, η αλλαγή δεν θα «νομιμοποιηθεί» ποτέ ως αποτέλεσμα αγαθών προθέσεων και γόνιμης στόχευσης.
Η αλήθεια είναι ότι η εν λόγω αλλαγή δεν προσφέρει καμία ωφέλεια και δεν είναι σκόπιμη από εκπαιδευτική σκοπιά. Το μόνο αποτέλεσμα είναι ότι θα δημιουργήσει άσκοπη σχάση της συνέχειας μεταξύ Δημοτικού-Γυμνασίου και Λυκείου και τεράστια προβλήματα στις οικογένειές και στα παιδιά που φοιτούν στα Πειραματικά Σχολεία του Πανεπιστημίου Πατρών, αφού εισήχθησαν στα Πειραματικά Σχολεία του Πανεπιστημίου Πατρών μετά από θεσμοθετημένη κλήρωση στο προνήπιο, προκειμένου να συμμετάσχουν στην πειραματική εκπαίδευση έως το Λύκειο, κάτι που αναίτια θα διακοπεί.
Εφόσον δεν υπάρχει πειστική αιτιολογία για την επικείμενη αλλαγή –και δεν υπάρχει- πρέπει να παραμείνουν ως πειραματικές μονάδες τα σχολεία του Πανεπιστήμιου Πατρών (2θεσιο Νηπιαγωγείο–8θεσιο και 2θεσιο Δημοτικό–Γυμνάσιο-Λύκειο) και να μείνουν συνδεδεμένα μεταξύ τους ώστε τα παιδιά που ήδη φοιτούν στα Σχολεία αυτά να ολοκληρώσουν την Πειραματική εκπαίδευσή τους όπως συμβαίνει εδώ και 40 χρόνια.
Το Πειραματικό Σχολείο του Πανεπιστημίου Πατρών, αποτελεί μία τις πιο ιστορικές εκπαιδευτικές δομές της χώρας που λειτουργεί με ενιαία διασύνδεση και χωροταξική ενότητα, από το Νηπιαγωγείο έως και το Λύκειο. που άσκοπα και αναιτιολόγητα μετατρέπονται σε Πρότυπο Γυμνάσιο και Πρότυπο Λύκειο. Η βασική παρατήρηση είναι ότι δεν υπάρχει καμία αιτιολογική τεκμηρίωση της δομικής αυτής αλλαγής στα εν λόγω σχολεία. Θεωρώ κρίσιμο, πριν από οτιδήποτε άλλο, να εξηγηθεί γιατί γίνεται αυτή η αλλαγή που τροποποιεί άρδην τον χαρακτήρα των σχολείων, ώστε να κριθεί η σκοπιμότητα ή μη της απόφασης. Αλλιώς, η αλλαγή δεν θα «νομιμοποιηθεί» ποτέ ως αποτέλεσμα αγαθών προθέσεων και γόνιμης στόχευσης. Η αλήθεια είναι ότι η εν λόγω αλλαγή δεν προσφέρει καμία ωφέλεια και δεν είναι σκόπιμη από εκπαιδευτική σκοπιά. Το μόνο αποτέλεσμα είναι ότι θα δημιουργήσει άσκοπη σχάση της συνέχειας μεταξύ Δημοτικού-Γυμνασίου και Λυκείου και τεράστια προβλήματα στις οικογένειές και στα παιδιά που φοιτούν στα Πειραματικά Σχολεία του Πανεπιστημίου Πατρών, αφού εισήχθησαν στα Πειραματικά Σχολεία του Πανεπιστημίου Πατρών μετά από θεσμοθετημένη κλήρωση στο προνήπιο, προκειμένου να συμμετάσχουν στην πειραματική εκπαίδευση έως το Λύκειο, κάτι που αναίτια θα διακοπεί. Εφόσον δεν υπάρχει πειστική αιτιολογία για την επικείμενη αλλαγή –και δεν υπάρχει- πρέπει να παραμείνουν ως πειραματικές μονάδες τα σχολεία του Πανεπιστήμιου Πατρών (2θεσιο Νηπιαγωγείο–8θεσιο και 2θεσιο Δημοτικό–Γυμνάσιο-Λύκειο) και να μείνουν συνδεδεμένα μεταξύ τους ώστε τα παιδιά που ήδη φοιτούν στα Σχολεία αυτά να ολοκληρώσουν την Πειραματική εκπαίδευσή τους όπως συμβαίνει εδώ και 40 χρόνια.