• Σχόλιο του χρήστη 'Γιώργος Μενούνος' | 28 Απριλίου 2020, 12:59

    Ακούγονται τελευταία, πολλές φωνές, για την παραμονή ή εισαγωγή μαθημάτων στο σύστημα εισαγωγής στην τριτοβάθμια εκπαίδευση. Σαφώς, ως μέλη της εκπαιδευτικής κοινότητας, έχουμε στον νου, την πληρέστερη και όσο το δυνατόν πολύπλευρη μόρφωση της νέας γενειάς. Φαντάζομαι ένα εκπαιδευτικό σύστημα, σαν ένα όχημα, που θα μας οδηγήσει στο αύριο. Όλοι οι τροχοί είναι αναγκαίοι. Οι δύο μπροστινοί τροχοί όμως είναι αυτοί που οδηγούν το όχημα και να πάει μπροστά και πρέπει αυτοί να βαδίζουν με τον ίδιο ρυθμό! Αν οραματιστούμε ένα εκπαιδευτικό σύστημα, που στοχεύει στην ισορροπημένη καλλιέργεια του ανθρώπου, ικανή να τον εξοπλίσει με την δύναμη να λύνει προβλήματα, να συνδυάζει τις γνώσεις, να αναλύει δεδομένα,να περιγράφει, να επικοινωνεί και να καινοτομεί, τότε μπορούμε ανεπιφύλακτα να σκεφτούμε, ποιοι θα μπορούσαν να είναι οι μπροστινοί τροχοί: Τα Μαθηματικά και η Γλώσσα! Τα εκπαιδευτικά συστήματα μέχρι τώρα στην Ελλάδα, έχοντας αναγνωρίσει την αξία της γλώσσας στην παιδεία, την έχουν εντάξει ως εξεταζόμενο μάθημα σε όλες τις κατευθύνσεις. Πώς όμως θα μπορούσαμε να δώσουμε δύναμη στο λόγο, κάνοντας τον απλούστερο, περιεκτικότερο, σαφέστερο αν δεν έχουμε εξασκηθεί στην Μαθηματική λογική; Πώς θα μπορούσαμε να καλλιεργήσουμε πιο γήινη σκέψη, που να μπορεί να αναγνωρίζει το πρόβλημα, να το αναλύει και να εμπνέεται την λύση του, χωρίς αυτήν, την Μαθηματική λογική; Δύσκολο να φανταστεί κανείς! Έχουμε ένα εκπαιδευτικό σύστημα, από τα ελάχιστα στην Ευρώπη, που δεν έχουν τα Μαθηματικά, ως βασικό μάθημα σε ΟΛΕΣ τις κατευθύνσεις. Μήπως είναι ώρα να αναθεωρήσουμε, για να πάμε επιτέλους ΜΠΡΟΣΤΑ; Μου έρχονται στο μυαλό τα λόγια του Μαθηματικού και Ποιητή Τάκη Μιχόπουλου: ...Δόξα που έδωσε πνεύμα στο χώμα Βοηθάτε να δώσουμε χώμα στο πνεύμα Με εκτίμηση Γιώργος Μενούνος Μαθηματικός