Αρχική Αναβάθμιση του Σχολείου και άλλες διατάξειςΆρθρο 03 – Κατανομή χρόνου ανά διδακτικό αντικείμενο στα Δημοτικά ΣχολείαΣχόλιο του χρήστη Γεωργία Μ. | 28 Απριλίου 2020, 13:36
Υπουργείο Παιδείας, Θρησκευμάτων και Αθλητισμού Δικτυακός Τόπος Διαβουλεύσεων OpenGov.gr Ανοικτή Διακυβέρνηση |
Πολιτική Προστασίας Δεδομένων Προσωπικού Χαρακτήρα Πολιτική Ασφαλείας και Πολιτική Cookies Όροι Χρήσης Πλαίσιο Διαλόγου |
Creative Commons License Με Χρήση του ΕΛ/ΛΑΚ λογισμικού Wordpress. |
Στη σημερινή πραγματικότητα ο εκπαιδευτικός πληροφορικής αναγκάζεται να υπηρετεί σε 2, 3 ή ακόμα και 4 σχολεία για να καλύψει τις ώρες του. Οι συνθήκες εργασίας είναι αρκετές φορές αποκαρδιωτικές. Σε εργαστήρια λίγων τετραγωνικών μέτρων (ορισμένα θυμίζουν αποθήκη) με μετρημένους συχνά απαρχαιωμένους υπολογιστές καλούνται 20+ μαθητές να στριμωχτούν για να μπορέσουν να παρακολουθήσουν 45 λεπτά μάθημα (μερικές φορές δεν χωράνε ούτε να κάτσουν). Αρκετές φορές με έλλειψη εποπτικών μέσων ο εκπαιδευτικός κάνει αγώνα δρόμου για να κρατήσει την προσοχή των μαθητών χωρίς να δημιουργείται πανικός. Πολλές φορές χάνει τα διαλείμματα του για να λύνει τεχνικά προβλήματα που προκύπτουν συνεχώς κατά τη διάρκεια της μέρας στο σχολείο. Για να υπάρξει πραγματική αναβάθμιση στο μάθημα της Πληροφορικής στο Δημοτικό σχολείο πρέπει το μάθημα να γίνει δίωρο τουλάχιστον στις Γ’-Δ’-Ε’-Στ’ τάξεις. Επίσης πρέπει να μειωθεί ο αριθμός των μαθητών στο εργαστήριο έτσι ώστε σε κάθε υπολογιστή να κάθονται μέχρι 2 άτομα, να αναβαθμιστούν όλα τα εργαστήρια στα σχολεία, να αυξηθεί ο αριθμός των υπολογιστών, να υπάρξει ακόμα και συνδιδασκαλία από 2ο εκπαιδευτικό εναλλακτικά όταν το τμήμα είναι αρκετά μεγάλο. Το διδακτικό ωράριο θα πρέπει να μειωθεί κατά 2 ώρες έτσι ώστε ο εκπαιδευτικός να μπορεί να παράσχει τεχνολογική υποστήριξη στο σχολείο/εργαστήριο. Επίσης είναι αναγκαία η ύπαρξη σχολικού βιβλίου που θα έχει συνοχή με το αντίστοιχο βιβλίο του γυμνασίου και θα αποτελεί κοινό οδηγό του μαθήματος τόσο για τους εκπαιδευτικούς όσο και για τα παιδιά. Στην σημερινή πραγματικότητα οι μαθητές, γονείς ακόμα και κάποιοι συνάδελφοι θεωρούν δευτερεύον το μάθημα. Σε μια περίοδο όπου αποδείχθηκε περίτρανα ο ψηφιακός αναλφαβητισμός της κοινωνίας και ο κλάδος ΠΕ86 στάθηκε σανίδα σωτηρίας για την υποστήριξη της εξ αποστάσεως εκπαίδευσης, είναι ανάγκη το μάθημα να μπει σε προτεραιότητα και πάνω στη σωστή του βάση. Δεν αξίζουν στους μαθητές αυτές οι συνθήκες μαθήματος. Έχουν τόσο μεγάλο ενδιαφέρον και όρεξη για το μάθημα και οι συνθήκες τα αποθαρρύνουν.