Αρχική Αναβάθμιση του Σχολείου και άλλες διατάξειςΆρθρο 07 – Διάρθρωση εκπαιδευτικών προγραμμάτων Γενικού Λυκείου και εισαγωγή στην τριτοβάθμια εκπαίδευση αποφοίτων Γενικού ΛυκείουΣχόλιο του χρήστη Ηλίας Τάτσης | 28 Απριλίου 2020, 13:16
Υπουργείο Παιδείας, Θρησκευμάτων και Αθλητισμού Δικτυακός Τόπος Διαβουλεύσεων OpenGov.gr Ανοικτή Διακυβέρνηση |
Πολιτική Προστασίας Δεδομένων Προσωπικού Χαρακτήρα Πολιτική Ασφαλείας και Πολιτική Cookies Όροι Χρήσης Πλαίσιο Διαλόγου |
Creative Commons License Με Χρήση του ΕΛ/ΛΑΚ λογισμικού Wordpress. |
Η Κοινωνιολογία, ως θεωρία και πρακτική, έχει ως στόχο να αντιπαρατεθεί και να ανατρέψει απλοποιημένες και ανορθολογικές ερμηνείες της πραγματικότητας, αυτές που συσκοτίζουν το κοινωνικό γίγνεσθαι και οδηγούν σε αδιέξοδες ατομικές και κοινωνικές συμπεριφορές, επιλογές, πολιτικές. Μας επιτρέπει να βλέπουμε κάτω από την επιφάνεια της καθημερινότητας. Αλλά ταυτόχρονα, μέσα από μια αναστοχαστική σχέση, επηρεάζει τα κοινωνικά υποκείμενα, διαμορφώνοντας ερμηνείες απαλλαγμένες από τον δογματισμό, την ανορθολογισμό, τη μοιρολατρία. Συμβάλλει δηλαδή στη χειραφέτηση και την αυτονομία των ατόμων. Εξοβελίζοντας την Κοινωνιολογία, ουσιαστικά αφαιρείται το δικαίωμα και η δυνατότητα, να εμπλακούν οι μαθητές με μια γνώση που προσφέρει ένα ευρύ και στέρεο ερμηνευτικό πλαίσιο για τη κατανόηση του κοινωνικού κόσμου τον οποίο βιώνουν και τη σχέση αυτού του κόσμου με την δική τους, προσωπική πορεία. Αυτό το γνωσιακό υπόβαθρο, απαραίτητο για την διαμόρφωση της επιστημονικής τους σκέψης, αφαιρείται και από τους μελλοντικούς φοιτητές των ανθρωπιστικών, νομικών και κοινωνικών επιστημών. Ένα ελάχιστο παράδειγμα κοινωνιολογικής γνώσης: "Γιατί τα ποσοστά συμμετοχής των γυναικών στην πολιτική είναι χαμηλά;" Αν είναι «διστακτικές να συμμετέχουν», όπως είπε ο πρωθυπουργός στο BBC (11/7/19), θα πρέπει να ερμηνευτεί αυτός ο «δισταγμός» σε σχέση με την άνιση κατανομή των κοινωνικών ρόλων και των ευκαιριών ανάμεσα στα δύο φύλα αλλά και σε σχέση με την εσωτερίκευση αυτής της ανισότητας από το γυναικείο φύλο. Στην εποχή μας βιώνουμε ένα ραγδαία μετασχηματιζόμενο κόσμο, που χαρακτηρίζεται από μια ασυνέχεια του σήμερα με το χθες, από μια διπολική σχέση τοπικού και παγκόσμιου. Ενός κόσμου που προβάλλει συνεχώς νέες διακινδυνεύσεις για τη ζωή, τη μόρφωση, την εργασία, τη πολιτική, τις ανθρώπινες και κοινωνικές σχέσεις, το πολιτισμό, την κοινωνική πραγματικότητα. Ενός κόσμου που μας καλεί να τον κατανοήσουμε και να δράσουμε. Σε αυτή τη κατανόηση αλλά και την κοινωνική δράση, ο ρόλος της Κοινωνιολογία είναι καθοριστικός. Η πολιτεία δεν πρέπει να στερήσει αυτό το δικαίωμα από τους μαθητές. Ηλίας Τάτσης 4ο Λύκειο Αργυρούπολης