Αξιότιμη κυρία Υπουργέ,
Απευθύνομαι σε εσάς ως πατέρας μαθήτριας της Ιωνιδείου Σχολής, αλλά και ως απόφοιτος αυτού του σχολείου.
Σας μεταφέρω τη δυσάρεστη έκπληξή μου για την πρότασή σας να εξεταστούν εκ νέου τα παιδιά του Γυμνασίου των Προτύπων σχολείων προκειμένου να παραμείνουν στο ίδιο σχολείο και να συνεχίσουν στο Λύκειο. Δεν το πίστεψα όταν το άκουσα από την ίδια την κόρη μου πριν από λίγες μέρες θεωρώντας το ανυπόστατη φήμη, δυσκολεύομαι να το πιστέψω ακόμα και τώρα που το βλέπω γραμμένο στο opengov. Οι λόγοι είναι οι εξής:
1. Δεν αλλάζεις τους ¨κανόνες του παιχνιδιού¨ κατά τη διάρκεια του ¨παιχνιδιού¨. Δεν παίζεις με την ψυχολογία των παιδιών, ούτε τα αιφνιδιάζεις χωρίς λόγο.
2. Η αύξηση του αριθμού των εξετάσεων δεν βελτιώνει απαραίτητα την ποιότητα της εκπαίδευσης, αντίθετα στην συγκεκριμένη περίπτωση δημιουργεί άγχος και ανασφάλεια και έτσι την βλάπτει. Έχετε μετρήσει πόσες εξετάσεις έχει περάσει ένα παιδί μέχρι τα 18 του? Και αν περάσει στην τριτοβάθμια εκπαίδευση άλλες πόσες? Δεν φτάνουν?
3. Τα παιδιά έχουν δημιουργήσει το περιβάλλον τους, τις παρέες τους, τους στόχους τους... Αυτό χρειάστηκε συναίσθημα, κόπο και χρόνο. Το ίδιο χρειάζεται για να το ξανακάνουν. Ποιός θα κερδίσει από αυτήν την διαδικασία? Τα παιδιά?
4. Σε περίπτωση αποτυχίας εισαγωγής του παιδιού στο Λύκειο, ποιά θα είναι η ψυχολογία του και τι έχετε προβλέψει για τη στήριξή του? Γιατί βάζετε το παιδί, αλλά και την οικογένεια, να περάσει μια τέτοια δοκιμασία?
5. Γιατί διαχωρίζετε το σχολείο από τα παιδιά? Ποιός κερδίζει από αυτό? Το σχολείο ή τα παιδιά? Ή μήπως κανείς από τους δύο?
6. Αν ήταν γνωστό σε μένα ή στην κόρη μου ότι θα υπήρχαν εξετάσεις μετάβασης στο Λύκειο, η Ιωνίδειος δεν θα ήταν επιλογή της.
Η Ιωνίδειος(Γυμνάσιο και Λύκειο) ήταν το σχολείο μου, όπως ήταν το σχολείο(Γυμνάσιο και Λύκειο) πολλών άλλων, μεταξύ των οποίων αρκετών συναδέλφων σας υπουργών και βουλευτών. Σχεδόν το σύνολο της χρονιάς μου (αποφοίτηση 1987) πέρασε επιτυχώς σε ΑΕΙ, χωρίς να ¨δοκιμαστούμε¨ περνώντας από το Γυμνάσιο στο Λύκειο .
Πιστεύω ότι θα επικρατήσει η λογική και το συμφέρον των παιδιών μας και του σχολείου, και όχι ξεπερασμένοι πειραματισμοί και προχειρότητες!
Με εκτίμηση,
Εμμανουήλ Λυκοβαρδής
Αξιότιμη κυρία Υπουργέ, Απευθύνομαι σε εσάς ως πατέρας μαθήτριας της Ιωνιδείου Σχολής, αλλά και ως απόφοιτος αυτού του σχολείου. Σας μεταφέρω τη δυσάρεστη έκπληξή μου για την πρότασή σας να εξεταστούν εκ νέου τα παιδιά του Γυμνασίου των Προτύπων σχολείων προκειμένου να παραμείνουν στο ίδιο σχολείο και να συνεχίσουν στο Λύκειο. Δεν το πίστεψα όταν το άκουσα από την ίδια την κόρη μου πριν από λίγες μέρες θεωρώντας το ανυπόστατη φήμη, δυσκολεύομαι να το πιστέψω ακόμα και τώρα που το βλέπω γραμμένο στο opengov. Οι λόγοι είναι οι εξής: 1. Δεν αλλάζεις τους ¨κανόνες του παιχνιδιού¨ κατά τη διάρκεια του ¨παιχνιδιού¨. Δεν παίζεις με την ψυχολογία των παιδιών, ούτε τα αιφνιδιάζεις χωρίς λόγο. 2. Η αύξηση του αριθμού των εξετάσεων δεν βελτιώνει απαραίτητα την ποιότητα της εκπαίδευσης, αντίθετα στην συγκεκριμένη περίπτωση δημιουργεί άγχος και ανασφάλεια και έτσι την βλάπτει. Έχετε μετρήσει πόσες εξετάσεις έχει περάσει ένα παιδί μέχρι τα 18 του? Και αν περάσει στην τριτοβάθμια εκπαίδευση άλλες πόσες? Δεν φτάνουν? 3. Τα παιδιά έχουν δημιουργήσει το περιβάλλον τους, τις παρέες τους, τους στόχους τους... Αυτό χρειάστηκε συναίσθημα, κόπο και χρόνο. Το ίδιο χρειάζεται για να το ξανακάνουν. Ποιός θα κερδίσει από αυτήν την διαδικασία? Τα παιδιά? 4. Σε περίπτωση αποτυχίας εισαγωγής του παιδιού στο Λύκειο, ποιά θα είναι η ψυχολογία του και τι έχετε προβλέψει για τη στήριξή του? Γιατί βάζετε το παιδί, αλλά και την οικογένεια, να περάσει μια τέτοια δοκιμασία? 5. Γιατί διαχωρίζετε το σχολείο από τα παιδιά? Ποιός κερδίζει από αυτό? Το σχολείο ή τα παιδιά? Ή μήπως κανείς από τους δύο? 6. Αν ήταν γνωστό σε μένα ή στην κόρη μου ότι θα υπήρχαν εξετάσεις μετάβασης στο Λύκειο, η Ιωνίδειος δεν θα ήταν επιλογή της. Η Ιωνίδειος(Γυμνάσιο και Λύκειο) ήταν το σχολείο μου, όπως ήταν το σχολείο(Γυμνάσιο και Λύκειο) πολλών άλλων, μεταξύ των οποίων αρκετών συναδέλφων σας υπουργών και βουλευτών. Σχεδόν το σύνολο της χρονιάς μου (αποφοίτηση 1987) πέρασε επιτυχώς σε ΑΕΙ, χωρίς να ¨δοκιμαστούμε¨ περνώντας από το Γυμνάσιο στο Λύκειο . Πιστεύω ότι θα επικρατήσει η λογική και το συμφέρον των παιδιών μας και του σχολείου, και όχι ξεπερασμένοι πειραματισμοί και προχειρότητες! Με εκτίμηση, Εμμανουήλ Λυκοβαρδής