Αρχική Αναβάθμιση του Σχολείου και άλλες διατάξειςΆρθρο 51 Ανώτατο ηλικιακό όριο εγγραφής μαθητών στα ημερήσια ΕΠΑ.Λ.Σχόλιο του χρήστη ΕΛΕΝΗ | 28 Απριλίου 2020, 13:07
Υπουργείο Παιδείας, Θρησκευμάτων και Αθλητισμού Δικτυακός Τόπος Διαβουλεύσεων OpenGov.gr Ανοικτή Διακυβέρνηση |
Πολιτική Προστασίας Δεδομένων Προσωπικού Χαρακτήρα Πολιτική Ασφαλείας και Πολιτική Cookies Όροι Χρήσης Πλαίσιο Διαλόγου |
Creative Commons License Με Χρήση του ΕΛ/ΛΑΚ λογισμικού Wordpress. |
Επειδή κάποια πράγματα πρέπει να λέγονται στα ίσια, θα επιχειρηματολογούσα υπέρ της διάταξης για ανώτατο όριο ηλικίας εγγραφής στα ΕΠΑΛ. 1. Σε ποια χώρα του εξωτερικού επιτρέπεται να ξαναφοιτήσεις στο σχολείο (έστω στις τελευταίες τάξεις); 2. Γιατί να μην βγαίνουν κάποιοι νέοι γρήγορα στην αγορά εργασίας, αλλά να χάνεται ξανά χρόνος σε αμφιβόλου ποιότητας μάθηση; 3. Πότε επιτέλους θα συσχετίζονται γρήγορα τα χρόνια της εκπαίδευσης/κατάρτισης με τις σύγχρονες ανάγκες παραγωγικότητας και εργασίας; 4. Γιατί να μην εκπαιδεύονται πλέον πολλοί νέοι και με ΕξΑΕ (και όχι μόνο με ΕΠΑΛ) και στο μεταξύ να προχωρούν εργασιακά; 5. Γιατί να μην θεωρείται αυτό το μέτρο ως αναβαθμιστικό, εφόσον πράγματι θα αποχωρήσουν κάποιες δύσκολες περιπτώσεις μαθητών οι οποίοι θα κληθούν να βρουν το δρόμο τους αλλού, κάτι που μπορεί να τους κάνει και καλό αντί να τους χαϊδεύουμε τη ραστώνη τους και τη μαγκιά τους; 6. Πώς αλλιώς θα αντιμετωπιστεί το πρόβλημα με το θέατρο που παίζεται πανελληνίως με τις εικονικές εγγραφές στα ΕΠΑΛ, προκειμένου να αντιμετωπιστεί το ζήτημα των ολιγομελών τμημάτων ή το συντεχνιακό ζήτημα των οργανικών θέσεων στα ΕΠΑΛ; Ας μειωθούν τα όρια ολιγομελών ακόμα και σε πέντε μαθητές και καλύτερα να μειωθούν τα ωράρια των καθηγητών ΕΠΑΛ, ώστε να σταματήσει αυτή η κοροϊδία. 7. Το μέτρο θα συρρικνώσει τα ΕΠΑΛ. Άρα οι αναγκαίες δαπάνες θα μειωθούν. Όμως, πώς είναι δυνατόν το δημόσιο να χρηματοδοτεί μια συνεχώς αυξανόμενη ανάγκη δαπάνης στην σύγχρονη τεχνική εκπαίδευση; Δεν προβλέπεται τέλος σε αυτό και δεν μπορεί η χώρα μας να συμβαδίζει ποτέ επαρκώς. Εξάλλου πολλά καλά και ακριβά εργαλεία/υλικά κλέβονται συχνά στα ΕΠΑΛ από διάφορους ανώριμους. Η χώρα μας δεν μπορεί να συμβαδίσει ούτε ακόμα και αν δίνεται το περιβόητο 75% των δαπανών της Παιδείας στην Επαγγελματική Εκπαίδευση που νομοθετήθηκε επί Αρσένη. Καλύτερα να δοθεί μέρος αυτού του ρόλου και σε άλλους. 8. Η σημερινή κατάσταση λέει ότι λιγότερο από 10% των αποφοίτων θα ασχοληθούν τελικά με τον τομέα που επέλεξαν να φοιτήσουν στα ΕΠΑΛ. Μας αρέσει αυτός ο ανορθολογισμός; Δεν πρέπει κάτι να αλλάξει ριζικά; Υπάρχει αντίλογος στα παραπάνω, τον σέβομαι, όμως προσωπικά ζυγιάζω ότι η θαρραλέα αυτή διάταξη έχει περισσότερα υπέρ από κατά.