Αρχική Αναβάθμιση του Σχολείου και άλλες διατάξειςΆρθρο 51 Ανώτατο ηλικιακό όριο εγγραφής μαθητών στα ημερήσια ΕΠΑ.Λ.Σχόλιο του χρήστη Βασίλης Καθηγητής ΕΠΑΛ | 28 Απριλίου 2020, 14:09
Υπουργείο Παιδείας, Θρησκευμάτων και Αθλητισμού Δικτυακός Τόπος Διαβουλεύσεων OpenGov.gr Ανοικτή Διακυβέρνηση |
Πολιτική Προστασίας Δεδομένων Προσωπικού Χαρακτήρα Πολιτική Ασφαλείας και Πολιτική Cookies Όροι Χρήσης Πλαίσιο Διαλόγου |
Creative Commons License Με Χρήση του ΕΛ/ΛΑΚ λογισμικού Wordpress. |
Προτείνω την απόσυρση του συγκεκριμένου άρθρου γιατί βάζει φραγμούς στις επιλογές των μαθητών οι οποίοι για οποιοδήποτε λόγο επιθυμούν να σπουδάσουν σε ΕΠΑΛ για την απόκτηση ειδικότητας σε ηλικία μεγαλύτερη των 17 ετών. Το επιχείρημα στην αιτιολογική έκθεση ότι «Με την προτεινόμενη τροποποίηση καθορίζεται μέγιστο ηλικιακό όριο για την εγγραφή στα ημερήσια ΕΠΑ.Λ., με σκοπό την αποτελεσματικότερη πρόληψη φαινόμενων ενδοσχολικής βίας και εκφοβισμού, τα οποία παρατηρούνται ιδίως μεταξύ ενηλίκων και ανηλίκων μαθητών» ΔΕΝ ΙΣΧΥΕΙ με βάση την εμπειρία μου ως Καθηγητή για 23 συνεχόμενα έτη σε Επαγγελματικό Λύκειο. Μάλιστα τις περισσότερες φορές η ύπαρξη μεγαλύτερων σε ηλικία μαθητών στην τάξη, οι οποίοι έχουν έλθει συνειδητοποιημένοι ξανά στο σχολείο με σκοπό να αποκτήσουν πτυχίο σε μια ειδικότητα, επιδρά θετικά στη δυναμική της τάξης και πολλές φορές τους χρησιμοποιούμε εμείς οι καθηγητές για να μας βοηθήσουν μέσα στην τάξη όταν αντιμετωπίζουμε προβλήματα. Το δεύτερο επιχείρημα της αιτιολογικής έκθεσης ότι με το άρθρο αυτό «Παράλληλα, επιχειρείται η σταδιακή αποσυμφόρηση, από σκοπιάς μαθητικού δυναμικού, των ημερήσιων ΕΠΑ.Λ., με γνώμονα τη συνολική βελτίωση της εκπαιδευτικής διαδικασίας διά του εξορθολογισμού της αριθμητικής σχέσης εκπαιδευτικού και μαθητή» δεν μπορεί σε καμιά περίπτωση να γίνει δεκτό από την εκπαιδευτική κοινότητα αλλά και γενικά από την κοινωνία γιατί ουσιαστικά στοχεύει στο χτύπημα του Επαγγελματικού Λυκείου και στην μείωση του μαθητικού δυναμικού του τη στιγμή που αν θέλουμε αυτή η χώρα να αναπτυχθεί θα πρέπει να ενισχύσουμε την Επαγγελματική Εκπαίδευση και όχι να παίρνουμε μέτρα για τη συρρίκνωσή της.