Ως γονέας μαθητή Προτύπου Γυμνασίου αλλά και μαθητή Δημοτικού σχολείου ο οποίος επρόκειτο να συμμετάσχει σε εξετάσεις εισαγωγής σε Πρότυπο Γυμνάσιο (απόφαση η οποία πλέον τίθεται υπό αμφισβήτηση λόγω του ενδεχόμενου της διακοπής της συνεχούς εξαετούς φοίτησης σύμφωνα με το παρόν άρθρο) εκφράζω τη δυσαρέσκειά μου για την απόπειρα υποβάθμισης των πρότυπων σχολείων.
Η άνιση μεταχείριση σε σχέση με τα υπόλοιπα σχολεία της χώρας για τα οποία διατηρείται η διασύνδεση μεταξύ των δύο βαθμίδων της δευτεροβάθμιας, η αμφισβήτηση της αριστείας των ήδη φοιτούντων οι οποίοι πέτυχαν σε δύσκολες αδιάβλητες εξετάσεις στις οποίες συμμετείχε μεγάλος αριθμός μαθητών και η προσπάθεια μετατροπής των σχολείων αυτών από θερμοκοιτίδες αριστείας και καινοτομίας σε μόνιμα εξεταστικά κέντρα, όχι μόνο δεν στηρίζονται σε παιδαγωγικές αρχές και δεν επιτελούν τον σκοπό της καλλιέργειας της αριστείας και της καινοτομίας αλλά στην πράξη υποβαθμίζουν τα πρότυπα Γυμνάσια αποτρέποντας μαθητές και γονείς από τη συμμετοχή τους στις εισαγωγικές εξετάσεις.
Δεν προκύπτει από καμία ρύθμιση η αναβάθμιση των προτύπων σχολείων στην πράξη, καθώς δεν εξασφαλίζεται η σύνδεση και συνεργασία τους με Πανεπιστήμια ούτε οι πόροι χρηματοδότησης των καινοτόμων μεθόδων και της υλικοτεχνικής υποδομής.
Αντιθέτως επιχειρείται αποπροσανατολισμός των μαθητών από τους σκοπούς της διευρυμένης μάθησης και καλλιέργειας και διαταράσσονται οι ισορροπίες εντός της τάξης με τη δημιουργία ανταγωνιστικού κλίματος για την παραμονή σε αυτή.
Τα επιχειρήματα περί "ανανέωσης μαθητικού πληθυσμού" δεν μπορούν να γίνουν αποδεκτά διότι αφενός στερούνται οποιασδήποτε τεκμηρίωσης και αφετέρου δεν μπορούν να δικαιολογήσουν την "ποινή" της ενδεχόμενης υποχρεωτικής αλλαγής σχολικού περιβάλλοντος.
Παρακαλούμε να τηρήσετε τις δεσμεύσεις για αναβάθμιση των προτύπων σχολείων και να αποσύρετε άμεσα την ρύθμιση για τη διενέργεια εκ νέου αξιολόγησης των μαθητών.
Ως γονέας μαθητή Προτύπου Γυμνασίου αλλά και μαθητή Δημοτικού σχολείου ο οποίος επρόκειτο να συμμετάσχει σε εξετάσεις εισαγωγής σε Πρότυπο Γυμνάσιο (απόφαση η οποία πλέον τίθεται υπό αμφισβήτηση λόγω του ενδεχόμενου της διακοπής της συνεχούς εξαετούς φοίτησης σύμφωνα με το παρόν άρθρο) εκφράζω τη δυσαρέσκειά μου για την απόπειρα υποβάθμισης των πρότυπων σχολείων. Η άνιση μεταχείριση σε σχέση με τα υπόλοιπα σχολεία της χώρας για τα οποία διατηρείται η διασύνδεση μεταξύ των δύο βαθμίδων της δευτεροβάθμιας, η αμφισβήτηση της αριστείας των ήδη φοιτούντων οι οποίοι πέτυχαν σε δύσκολες αδιάβλητες εξετάσεις στις οποίες συμμετείχε μεγάλος αριθμός μαθητών και η προσπάθεια μετατροπής των σχολείων αυτών από θερμοκοιτίδες αριστείας και καινοτομίας σε μόνιμα εξεταστικά κέντρα, όχι μόνο δεν στηρίζονται σε παιδαγωγικές αρχές και δεν επιτελούν τον σκοπό της καλλιέργειας της αριστείας και της καινοτομίας αλλά στην πράξη υποβαθμίζουν τα πρότυπα Γυμνάσια αποτρέποντας μαθητές και γονείς από τη συμμετοχή τους στις εισαγωγικές εξετάσεις. Δεν προκύπτει από καμία ρύθμιση η αναβάθμιση των προτύπων σχολείων στην πράξη, καθώς δεν εξασφαλίζεται η σύνδεση και συνεργασία τους με Πανεπιστήμια ούτε οι πόροι χρηματοδότησης των καινοτόμων μεθόδων και της υλικοτεχνικής υποδομής. Αντιθέτως επιχειρείται αποπροσανατολισμός των μαθητών από τους σκοπούς της διευρυμένης μάθησης και καλλιέργειας και διαταράσσονται οι ισορροπίες εντός της τάξης με τη δημιουργία ανταγωνιστικού κλίματος για την παραμονή σε αυτή. Τα επιχειρήματα περί "ανανέωσης μαθητικού πληθυσμού" δεν μπορούν να γίνουν αποδεκτά διότι αφενός στερούνται οποιασδήποτε τεκμηρίωσης και αφετέρου δεν μπορούν να δικαιολογήσουν την "ποινή" της ενδεχόμενης υποχρεωτικής αλλαγής σχολικού περιβάλλοντος. Παρακαλούμε να τηρήσετε τις δεσμεύσεις για αναβάθμιση των προτύπων σχολείων και να αποσύρετε άμεσα την ρύθμιση για τη διενέργεια εκ νέου αξιολόγησης των μαθητών.