Αρχική Αναβάθμιση του Σχολείου και άλλες διατάξειςΆρθρο 18 Επιλογή μαθητώνΣχόλιο του χρήστη Γονέας μαθήτριας α' Γυμνασίου Ιωνιδείου Σχολής | 28 Απριλίου 2020, 14:35
Υπουργείο Παιδείας, Θρησκευμάτων και Αθλητισμού Δικτυακός Τόπος Διαβουλεύσεων OpenGov.gr Ανοικτή Διακυβέρνηση |
Πολιτική Προστασίας Δεδομένων Προσωπικού Χαρακτήρα Πολιτική Ασφαλείας και Πολιτική Cookies Όροι Χρήσης Πλαίσιο Διαλόγου |
Creative Commons License Με Χρήση του ΕΛ/ΛΑΚ λογισμικού Wordpress. |
Αγαπητή κυρία Υπουργέ, Μία από τις ελπιδοφόρες εξαγγελίες της ηγεσίας του Υπουργείου σας και εσάς προσωπικά, όσον αφορά την μεταρρύθμιση της Παιδείας, ήταν η αναβάθμιση των Πρότυπων Σχολείων. Ως γονέας, με πίστη στον θεσμό και στην ανάγκη διάκρισης της αριστείας, υπέβαλα την κόρη μου στη σκληρή διαδικασία εισαγωγής σε Πρότυπο Γυμνάσιο. Η διάταξη με την οποία επιβάλλεται η εισαγωγή των ήδη φοιτούντων σε Πειραματικό Γυμνάσιο στην Α’ Λυκείου μετά από εξετάσεις είναι αντισυνταγματική, πλήρως αντιβαίνουσα στις αρχές του κράτους δικαίου και της δικαιολογημένης εμπιστοσύνης, αντιπαιδαγωγική και καταστροφική για τους μαθητές. Τα πρότυπα Γυμνάσια από κυψέλες καινοτομίας και αριστείας θα μετατραπούν σε τρία χρόνια φροντιστηριακής προετοιμασίας, τόσο για όσους έχουν ήδη εισαχθεί, όσο και για όσους επιθυμούν να εισαχθούν στην Α Λυκείου. Η δυνατότητα δεύτερης ευκαιρίας για όσους απέτυχαν στις εισαγωγικές εξετάσεις του Γυμνασίου μπορεί να δοθεί με τη δημιουργία ενός επιπλέον τμήματος στην Α’ Λυκείου. Με τη ρύθμιση αυτή, η «βιομηχανία» των φροντιστηρίων και των ιδιαιτέρων μαθημάτων και η σχετική παραοικονομία, που όπως καλά γνωρίζετε για την εισαγωγή στα Πρότυπα Γυμνάσια, ξεκινάει ακόμα και από την Πέμπτη Δημοτικού, θα εξαπλωθεί και στις τρεις τάξεις του Γυμνασίου, με όσες δυσβάσταχτες οικονομικές θυσίες συνεπάγεται αυτό για τις οικογένειες. Είναι απαραίτητη μία μεταβατική διάταξη για όσους φοιτούν σήμερα στην Α’ και Β’ Γυμνασίου, όπως προβλέπεται στο νομοσχέδιο για όσους φοιτούν στην Γ’ Γυμνασίου, στην απευκταία περίπτωση που η αυτή η κενή περιεχομένου διάταξη παραμείνει. Αν αυτό το τελευταίο συμβεί, το μέλλον των Προτύπων προβλέπεται δυσοίωνο. Αναρωτιέμαι ποιος γονέας θα επιτρέψει στο παιδί του να συμμετάσχει στη βάσανο των εισαγωγικών εξετάσεων για το Γυμνάσιο γνωρίζοντας ότι σε τρία χρόνια είναι πιθανόν να «εκδιωχθεί» από το σχολικό του περιβάλλον και τους φίλους του και να κληθεί να προσαρμοσθεί σε ένα νέο, με ανυπολόγιστες συνέπειες για το ηθικό και το μέλλον του; Από την άλλη, εντύπωση προκαλεί ότι οι «τυχεροί» των Πειραματικών συνεχίζουν στο Λύκειο, ενώ οι εισαχθέντες με εξετάσεις «τιμωρούνται». Αυτή τη μορφή κράτους δικαίου και ισονομίας επιθυμούμε να διδάξουμε στα παιδιά μας; Αυτό εννοούσατε όταν μιλάγατε για αναβάθμιση των Προτύπων; Οι μόνοι που θα «τρίβουν τα χέρια» τους είναι οι ιδιοκτήτες των φροντιστηρίων και οι καθηγητές των ιδιαιτέρων, καθώς τους ανοίγεται «πεδίον δόξης λαμπρόν».