Κλείνοντας η διαδικασία να συνοψίσουμε κάποιες παρατηρήσεις που προέκυψαν από την ανάγνωση ΟΛΩΝ των αναρτήσεων :
>>>1. Κάποιοι χωρίς να είναι ούτε ενημερωμένοι για το εκπαιδευτικό σύστημα, ούτε να έχουν την διάθεση να αφουγκραστούν την αγωνία των υποψηφίων αισθάνθηκαν την ανάγκη να εκφέρουν γνώμη για κάτι που πρακτικά δεν τους αφορά, επιχειρηματολογώντας τις περισσότερες φορές άστοχα.
>>>2. Κάποιοι άλλοι υποδύθηκαν τους μαθητές και εξέφρασαν απόψεις πολύ μακριά από την ηλικία και την εμπειρία ενός μαθητή.
>>>3. Είδαμε υπεύθυνους ΣΕΠ (τουλάχιστον κάποιοι από αυτούς) να ψάχνουν εναγωνίως μια δικαίωση όχι από την δική τους δουλειά και από το δικό τους έργο αλλά από μια γραφειοκρατική απόφαση του Υπουργείου.
>>>4. Είδαμε την λογική "ότι αφού δεν πάθαμε τίποτε εμείς με μηχανογραφικό τον Μάρτιο, δεν θα πάθετε και εσείς...", από υποψηφίους περασμένων δεκαετιών, που νοιώσανε την ανάγκη ότι η γνώμη τους είναι απαραίτητη. Προφανώς ο σύγχρονος κόσμος για αυτούς πρέπει να ακολουθεί το δικό τους σύμπαν.
>>>5. Είδαμε γονείς χαρούμενους για την επιτυχία των παιδιών τους να εκφράζουν την επιθυμία να επηρεάσουν με την γνώμη τους και την τύχη των άλλων παιδιών. Προφανώς ξεχνάνε ότι και τα δικά τους παιδιά περάσανε με μηχανογραφικό τον Ιούλιο. Τώρα ζητάνε Μηχανογραφικό τον Μάρτιο.
>>>6.Είδαμε συνομιλητές να απαιτούν με σθένος ότι ένα 17άρικο παιδί θα πρέπει να ξέρει τι όνειρα έχει και να τα κυνηγήσει. Αλήθεια όταν αυτοί έδιναν εξετάσεις και η καρδούλα τους έτρεμε, όταν η αγωνία τους κτυπούσε κόκκινο και όταν η αμφιβολία βγαίνοντας από την αιθουσα για το σωστό ή λάθος τους γονάτιζε, τότε ορκίζοταν και πάλι ότι είναι λάθος να καταθέτουμε μηχανογραφικά τον Ιούλιο.
>>>7. Είδαμε σαρκοφάγες απόψεις, σε μια ελληνική κοινωνία που μαστίζεται από τα λάθη των ώριμων πολιτικών αντρών, να ζητάνε από την νεολαία μας να φανεί αγέρωχα αμετακίνητη στα όνειρα και τις φιλοδοξίες της που διαμόρφωσε η τεράστια εμπειρία(;) της μέχρι τώρα ζωής της και να παίξει και ας χάσει... για να πούμε όλοι μετά το δημοφιλές "Ας πρόσεχες τι δήλωνες..."
>>>8. Διαβάσαμε το κ. Πανάρετο να εμπλουτίζει την πρόταση του περί Μαρτίου με την δυνατότητα να δηλώνουν οι μαθητές σχολές από όλα τα επιστημονικά πεδία που μπορούν. Δικαιότερη αλλά περισσότερο γραφειοκρατική.
>>>9. Μ Α Π Α Ν Ω Α Π Ο Ο Λ Α, είδαμε τους ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΟΥΣ εδω μέσα να ξεχειλίζουνν από μια τεράστια αγωνία, για τον χρόνο κατάθεσης του μηχανογραφικού δελτίου. Μια αγωνία όμοια με του σχοινοβάτη στο σχοινί. Την καταλαβαίνει μόνο όποιος είναι πάνω στο σχοινί( μαθητές και γονείς). Οι υπόλοιποι εκφράζουν μόνο απόψεις. Η χώρα των εμπειρογνωμόνων ήμασταν και θα είμαστε για πάντα (Η ειρωνεία ισχύει και για το άτομό μου).
Γιατί όπως και να το δούμε για το τρέχων εξεταστικό σύστημα η κατάθεση Μηχανογραφικών δελτίων τον Ιούλιο είναι ένας βασικός κανόνας και το F A I R P L A Y επιβάλλει να μην αλλάζουν οι κανόνες στην μέση μιας διαδικασίας.
Ελπίζω το υπουργείο, όπως άλλωστε δήλωσε σε κυριακάτικα φύλλα και η κα Υπουργός, να μην αλλάξει τον χρόνο κατάθεσης των μηχανογραφικών, να χαλαρώσει τις χιλιάδες των μαθητών και αν φρονεί, όπως όλοι μας εδώ μέσα, ότι η διαδικασία άξιζε τον κόπο να μην διστάσει να την επαναλάβει και για άλλα θέματα. Αυτό χωρίς να θεωρηθεί ότι πέρασε απαρατήρητη η διαγραφή των πρώτων-πρώτων μηνυμάτων.
Κλείνοντας η διαδικασία να συνοψίσουμε κάποιες παρατηρήσεις που προέκυψαν από την ανάγνωση ΟΛΩΝ των αναρτήσεων : >>>1. Κάποιοι χωρίς να είναι ούτε ενημερωμένοι για το εκπαιδευτικό σύστημα, ούτε να έχουν την διάθεση να αφουγκραστούν την αγωνία των υποψηφίων αισθάνθηκαν την ανάγκη να εκφέρουν γνώμη για κάτι που πρακτικά δεν τους αφορά, επιχειρηματολογώντας τις περισσότερες φορές άστοχα. >>>2. Κάποιοι άλλοι υποδύθηκαν τους μαθητές και εξέφρασαν απόψεις πολύ μακριά από την ηλικία και την εμπειρία ενός μαθητή. >>>3. Είδαμε υπεύθυνους ΣΕΠ (τουλάχιστον κάποιοι από αυτούς) να ψάχνουν εναγωνίως μια δικαίωση όχι από την δική τους δουλειά και από το δικό τους έργο αλλά από μια γραφειοκρατική απόφαση του Υπουργείου. >>>4. Είδαμε την λογική "ότι αφού δεν πάθαμε τίποτε εμείς με μηχανογραφικό τον Μάρτιο, δεν θα πάθετε και εσείς...", από υποψηφίους περασμένων δεκαετιών, που νοιώσανε την ανάγκη ότι η γνώμη τους είναι απαραίτητη. Προφανώς ο σύγχρονος κόσμος για αυτούς πρέπει να ακολουθεί το δικό τους σύμπαν. >>>5. Είδαμε γονείς χαρούμενους για την επιτυχία των παιδιών τους να εκφράζουν την επιθυμία να επηρεάσουν με την γνώμη τους και την τύχη των άλλων παιδιών. Προφανώς ξεχνάνε ότι και τα δικά τους παιδιά περάσανε με μηχανογραφικό τον Ιούλιο. Τώρα ζητάνε Μηχανογραφικό τον Μάρτιο. >>>6.Είδαμε συνομιλητές να απαιτούν με σθένος ότι ένα 17άρικο παιδί θα πρέπει να ξέρει τι όνειρα έχει και να τα κυνηγήσει. Αλήθεια όταν αυτοί έδιναν εξετάσεις και η καρδούλα τους έτρεμε, όταν η αγωνία τους κτυπούσε κόκκινο και όταν η αμφιβολία βγαίνοντας από την αιθουσα για το σωστό ή λάθος τους γονάτιζε, τότε ορκίζοταν και πάλι ότι είναι λάθος να καταθέτουμε μηχανογραφικά τον Ιούλιο. >>>7. Είδαμε σαρκοφάγες απόψεις, σε μια ελληνική κοινωνία που μαστίζεται από τα λάθη των ώριμων πολιτικών αντρών, να ζητάνε από την νεολαία μας να φανεί αγέρωχα αμετακίνητη στα όνειρα και τις φιλοδοξίες της που διαμόρφωσε η τεράστια εμπειρία(;) της μέχρι τώρα ζωής της και να παίξει και ας χάσει... για να πούμε όλοι μετά το δημοφιλές "Ας πρόσεχες τι δήλωνες..." >>>8. Διαβάσαμε το κ. Πανάρετο να εμπλουτίζει την πρόταση του περί Μαρτίου με την δυνατότητα να δηλώνουν οι μαθητές σχολές από όλα τα επιστημονικά πεδία που μπορούν. Δικαιότερη αλλά περισσότερο γραφειοκρατική. >>>9. Μ Α Π Α Ν Ω Α Π Ο Ο Λ Α, είδαμε τους ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΟΥΣ εδω μέσα να ξεχειλίζουνν από μια τεράστια αγωνία, για τον χρόνο κατάθεσης του μηχανογραφικού δελτίου. Μια αγωνία όμοια με του σχοινοβάτη στο σχοινί. Την καταλαβαίνει μόνο όποιος είναι πάνω στο σχοινί( μαθητές και γονείς). Οι υπόλοιποι εκφράζουν μόνο απόψεις. Η χώρα των εμπειρογνωμόνων ήμασταν και θα είμαστε για πάντα (Η ειρωνεία ισχύει και για το άτομό μου). Γιατί όπως και να το δούμε για το τρέχων εξεταστικό σύστημα η κατάθεση Μηχανογραφικών δελτίων τον Ιούλιο είναι ένας βασικός κανόνας και το F A I R P L A Y επιβάλλει να μην αλλάζουν οι κανόνες στην μέση μιας διαδικασίας. Ελπίζω το υπουργείο, όπως άλλωστε δήλωσε σε κυριακάτικα φύλλα και η κα Υπουργός, να μην αλλάξει τον χρόνο κατάθεσης των μηχανογραφικών, να χαλαρώσει τις χιλιάδες των μαθητών και αν φρονεί, όπως όλοι μας εδώ μέσα, ότι η διαδικασία άξιζε τον κόπο να μην διστάσει να την επαναλάβει και για άλλα θέματα. Αυτό χωρίς να θεωρηθεί ότι πέρασε απαρατήρητη η διαγραφή των πρώτων-πρώτων μηνυμάτων.