• Σχόλιο του χρήστη 'ΑΡΕΤΗ ΦΑΛΑΓΓΑ' | 28 Απριλίου 2020, 15:10

    "Πάντα κατ' αριθμόν γίγνονται" είπε ο Πυθαγόρας, πως αλλιώς εξάλλου τα πάντα γύρω μας θα εξηγούνταν, αν δεν υπήρχαν τα μαθηματικά, τα οποία "χαρακτηρίζονται από το ιδιαίτερο προνόμιο,ότι στην πορεία της ιστορίας,πάντα προοδεύουν και ποτέ δεν οπισθοχωρούν" σύμφωνα με τον Άγγλο ιστορικό Edward Gibbon? Σήμερα δε θα αναλώσω το χώρο και το βήμα που μου δίνεται, και δε θα σκορπιστώ σε λεπτομέρειες τύπου, "πως πρέπει να είναι τα θέματα , με ποιον τρόπο θα βαθμολογούνται" και τα συναφή. Αν η πρόσφατη πανδημία που βιώνουμε δεν αποτελεί από μόνη της έναν ύμνο στα Μαθηματικά, πως αλλιώς θα μπορούσε κάποιος να καταδείξει την αναγκαιότητα της ύπαρξής τους στην ιατρική επιστήμη, όπως επίσης και στη λήψη των αποφάσεων από μέρους της πολιτικής ηγεσίας? Ας το ξεκινήσουμε από αλλού.. Παρατηρώντας τη φύση γύρω μας, όχι απαραίτητα με το μάτι του μαθηματικού, αλλά ενός ανθρώπου που ΘΕΛΕΙ να ΔΕΙ, θα διαπιστώσουμε την ύπαρξη των μαθηματικών (χρυσή τομή,γεωμετρία)σε απλές μορφές. Συνεχίζοντας , προσπαθώντας να διάγουμε την καθημερινότητά μας, πόσο εκτός πραγματικότητας φαντάζει όταν χρησιμοποιούμε πάλι τα μαθηματικά, (χωρίς οι πιο πολλοί να το καταλαβαίνουν) προκειμένου να διευθετήσουμε τα οικονομικά της οικογένειας μας ή της επιχείρησης μας, όπως έσοδα,έξοδα, απόδοση φόρων, αυξήσεις ή μειώσεις μισθών ,εκπτώσεις και προσφορές σε είδη πρώτης ανάγκης και άλλα πολλά, ων ουκ έστιν αριθμός? Εχοντας παιδιά στο σχολείο κατόπιν, πόσο μας απασχολεί αν κατανοούν ή όχι τα μαθηματικά και τι αγώνα δίνουμε ως γονείς, να τους παράσχουμε κάθε δυνατή βοήθεια,γιατί κατά βάθος συνειδητοποιούμε πως με κείνα θα πορευτούν σε όλη τους τη ζωή? Οταν κάποιος από μας αναγκαστικά περάσει την πόρτα του νοσοκομείου, ποιον γιατρό δε θ ακούσει να του μιλάει για στατιστικά δεδομένα και πιθανότητες και ποιος γιατρός θα είναι εκείνος που δε θα κληθεί σε κρίσιμη ώρα, να λάβει τη σωστή απόφαση και σε σύντομο χρόνο ,χρησιμοποιώντας την τεχνική λήψης σωστών αποφάσεων, που του έμεινε ως προίκα από τη μαθηματική του παιδεία? Εχοντας την τύχη και την ευλογία να υπάρξω παιδί δασκάλων παλαιάς κοπής, οι οποίοι επένδυσαν πάνω μας στη βαθιά γνώση της ελληνικής ΓΛΩΣΣΑΣ και των ΜΑΘΗΜΑΤΙΚΩΝ,( όπως επίσης και όλοι οι δάσκαλοί μας στο σχολείο) τους δύο βασικούς πυλώνες της παιδείας που πρέπει να λαμβάνουν όλοι οι μαθητές, διαπίστωσα στην πορεία, (ούσα η ίδια μητέρα 4 παιδιών , μαθηματικός στις σπουδές και ασχολούμενη με την ιδιωτική παιδεία τα πρώτα 20 χρόνια και κατόπιν από το μετερίζι της δημόσιας παιδείας έως και σήμερα) πόσο ζωτικής σημασίας είναι η μεταλαμπάδευση της μαθηματικής γνώσης στα παιδιά , από τα πλέον μικρά τους χρόνια και η ανάγκη τού να μάθουν να ΣΚΕΦΤΟΝΤΑΙ και να πράττουν και όχι να πράττουν χωρίς να σκέφτονται. Γι αυτούς τους λόγους και άλλους τόσους, κοινή πεποίθηση όλων των μαθηματικών, οι οποίοι πραγματικά βιώνουμε απίστευτες δυσκολίες στην προσπάθειά μας να πετύχουμε τα παραπάνω, διαπιστώνοντας πως τα μαθηματικά στο Λύκειο , αν δεν αποτελούν εξεταζόμενο μάθημα στις Πανελλαδικές, φθίνουν και απορρίπτονται από τους ίδιους τους μαθητές, όσο και αν προσπαθούμε να τους πείσουμε πόσο χρήσιμο εργαλείο θα είναι στη ζωή και στη δουλειά τους σε λίγα χρόνια. Ο εύκολος δρόμος πάντα είναι εκείνος που δεν ενέχει κανενός είδους δυσκολία και αυτό ακολουθείται απ όλους μας τη δύσκολη ώρα, πόσο μάλλον από ανήλικα παιδιά. Ευελπιστώντας πως όλα τα παραπάνω θα φωτίσουν έστω κάποιες πτυχές της ζωής στις οποίες εθελοτυφλούν οι πιο πολλοί, κατέθεσα ως ένας μέσος άνθρωπος-μητέρα-καθηγήτρια μαθηματικών σε δημόσιο σχολείο, τις απόψεις τις δικές μου και εκατοντάδων άλλων συναδέλφων, που παλεύουν καθημερινά για τα αυταπόδεικτα, με την ελπίδα πως κάτι καλύτερο πάει να γεννηθεί και από δω και στο εξής ,η ζωή μας να βαδίζει επί τα βελτίω.. "Φτασμένες οι προλήψεις σε μια καθαρότητα μαθηματική, μας οδηγούν στη βαθύτερη γνώση του κόσμου" Οδυσσέας Ελύτης, 1911-1996, Ποιητής, Νόμπελ 1979 Για το ΠΑΡΑΡΤΗΜΑ ΚΑΡΔΙΤΣΑΣ της ΕΜΕ, Η πρόεδρος ΑΡΕΤΗ ΦΑΛΑΓΓΑ