Αξιότιμη κυρία Υπουργέ,
Είμαι γιαγιά μαθήτριας της β΄ Γυμνασίου του Προτύπου σχολείου Αναβρύτων και θα ήθελα να εκφράσω την πλήρη αντίθεσή μου ως προς τη διενέργεια εξετάσεων για τους μαθητές της Γ΄ Γυμνασίου Προτύπου Σχολείου προς το αντίστοιχο Πρότυπο Λύκειο για τους εξής λόγους:
Οι μαθητές των Προτύπων Γυμνασίων έχουν ήδη αξιολογηθεί κατά την εισαγωγή τους σε αυτά συμμετέχοντας σε ιδιαίτερα απαιτητικές εξετάσεις στα πρότυπα των Πανελληνίων και μάλιστα στην τρυφερή ηλικία των 12 ετών, τελείως συνειδητά. H απόδειξη της αξίας τους με επανεξέταση είναι εκτός από αχρείαστη και αντιπαιδαγωγική, καθώς θα έχει πολύ σημαντικές ψυχικές επιπτώσεις στα παιδιά αυτά και θα τα γεμίσει με αισθήματα ματαίωσης, ανασφάλειας, αίσθησης αδίκου και αγωνίας, αισθήματα που μπορώ να σας βεβαιώσω ότι έχουν αρχίσει ήδη να αναστατώνουν τα παιδιά μας. Εξάλλου η «επιστροφή» ενός μαθητή στην τρυφερή ηλικία των 15 ετών στο σχολείο της γειτονιάς του, αφήνοντας πίσω τους φίλους που απέκτησε ύστερα από δυσκολίες κατά την εισαγωγή του στο πρότυπο σχολείο, και μάλιστα με την υποψία έστω της στάμπας του αποτυχημένου, θα αποτελέσει για το ίδιο το παιδί και τους γονείς του δυσεπίλυτο πρόβλημα και σε πολλές περιπτώσεις το ίδιο το παιδί θα γίνει αναπόφευκτα θύμα μπούλινγκ από τους νέους του συμμαθητές.
Πολλοί γονείς, αν γνώριζαν ότι τα παιδιά τους επρόκειτο να περάσουν ξανά τη διαδικασία τέτοιων εξετάσεων, ενδεχομένως να μην έμπαιναν σε αυτή εξαρχής, πολλοί γονείς δε αρνήθηκαν υποτροφίες που είχαν δεχτεί σε διάφορα ιδιωτικά σχολεία, προκειμένου το παιδί τους να φοιτήσει απρόσκοπτα για 6 συνολικά χρόνια στα Ανάβρυτα.
Με τη θεσμοθέτηση των εξετάσεων για την εισαγωγή στο Λύκειο, των μαθητών που φοιτούν ήδη στην α΄και β΄Γυμνασίου των Προτύπων σχολείων, η ίδια η Πολιτεία αλλάζει τους όρους «του παιχνιδιού» παραβιάζοντας κάθε αρχή εμπιστοσύνης των πολιτών προς το Κράτος. Τα παιδιά αυτά και οι οικογένειές τους έκαναν το σχεδιασμό της ζωής τους για τα επόμενα 6 χρόνια με άλλα δεδομένα και τη σαφή γνώση ότι θα φοιτήσουν απρόσκοπτα στο Σχολείο που πέτυχαν μέχρι και την αποφοίτηση από το Λύκειο. Θεωρώ αυτονόητη την εξαίρεση των ήδη φοιτούντων μαθητών ως έμπρακτη απόδειξη του στοιχειώδους σεβασμού της Πολιτείας προς αυτούς και τους γονείς τους. Σε διαφορετική περίπτωση, θεωρώ ότι η ίδια η Πολιτεία καλεί τα παιδιά να ανταγωνισθούν για να διατηρήσουν τη συμφωνία που η ίδια έχει συνάψει μαζί τους, και να προστατεύσουν από μόνα τους την κοινωνική τους ζωή και την ψυχική τους υγεία.
Αξιότιμη κυρία Υπουργέ, Είμαι γιαγιά μαθήτριας της β΄ Γυμνασίου του Προτύπου σχολείου Αναβρύτων και θα ήθελα να εκφράσω την πλήρη αντίθεσή μου ως προς τη διενέργεια εξετάσεων για τους μαθητές της Γ΄ Γυμνασίου Προτύπου Σχολείου προς το αντίστοιχο Πρότυπο Λύκειο για τους εξής λόγους: Οι μαθητές των Προτύπων Γυμνασίων έχουν ήδη αξιολογηθεί κατά την εισαγωγή τους σε αυτά συμμετέχοντας σε ιδιαίτερα απαιτητικές εξετάσεις στα πρότυπα των Πανελληνίων και μάλιστα στην τρυφερή ηλικία των 12 ετών, τελείως συνειδητά. H απόδειξη της αξίας τους με επανεξέταση είναι εκτός από αχρείαστη και αντιπαιδαγωγική, καθώς θα έχει πολύ σημαντικές ψυχικές επιπτώσεις στα παιδιά αυτά και θα τα γεμίσει με αισθήματα ματαίωσης, ανασφάλειας, αίσθησης αδίκου και αγωνίας, αισθήματα που μπορώ να σας βεβαιώσω ότι έχουν αρχίσει ήδη να αναστατώνουν τα παιδιά μας. Εξάλλου η «επιστροφή» ενός μαθητή στην τρυφερή ηλικία των 15 ετών στο σχολείο της γειτονιάς του, αφήνοντας πίσω τους φίλους που απέκτησε ύστερα από δυσκολίες κατά την εισαγωγή του στο πρότυπο σχολείο, και μάλιστα με την υποψία έστω της στάμπας του αποτυχημένου, θα αποτελέσει για το ίδιο το παιδί και τους γονείς του δυσεπίλυτο πρόβλημα και σε πολλές περιπτώσεις το ίδιο το παιδί θα γίνει αναπόφευκτα θύμα μπούλινγκ από τους νέους του συμμαθητές. Πολλοί γονείς, αν γνώριζαν ότι τα παιδιά τους επρόκειτο να περάσουν ξανά τη διαδικασία τέτοιων εξετάσεων, ενδεχομένως να μην έμπαιναν σε αυτή εξαρχής, πολλοί γονείς δε αρνήθηκαν υποτροφίες που είχαν δεχτεί σε διάφορα ιδιωτικά σχολεία, προκειμένου το παιδί τους να φοιτήσει απρόσκοπτα για 6 συνολικά χρόνια στα Ανάβρυτα. Με τη θεσμοθέτηση των εξετάσεων για την εισαγωγή στο Λύκειο, των μαθητών που φοιτούν ήδη στην α΄και β΄Γυμνασίου των Προτύπων σχολείων, η ίδια η Πολιτεία αλλάζει τους όρους «του παιχνιδιού» παραβιάζοντας κάθε αρχή εμπιστοσύνης των πολιτών προς το Κράτος. Τα παιδιά αυτά και οι οικογένειές τους έκαναν το σχεδιασμό της ζωής τους για τα επόμενα 6 χρόνια με άλλα δεδομένα και τη σαφή γνώση ότι θα φοιτήσουν απρόσκοπτα στο Σχολείο που πέτυχαν μέχρι και την αποφοίτηση από το Λύκειο. Θεωρώ αυτονόητη την εξαίρεση των ήδη φοιτούντων μαθητών ως έμπρακτη απόδειξη του στοιχειώδους σεβασμού της Πολιτείας προς αυτούς και τους γονείς τους. Σε διαφορετική περίπτωση, θεωρώ ότι η ίδια η Πολιτεία καλεί τα παιδιά να ανταγωνισθούν για να διατηρήσουν τη συμφωνία που η ίδια έχει συνάψει μαζί τους, και να προστατεύσουν από μόνα τους την κοινωνική τους ζωή και την ψυχική τους υγεία.