Απόψεις επί του άρθρου 18 του υπό διαβούλευση σχεδίου νόμου «Αναβάθμιση του Σχολείου και άλλες διατάξεις»
Επί του άρθρου 18 προτείνεται να υπάρξει μεταβατική διάταξη για τους μαθητές που ήδη φοιτούν στην α΄ και β΄ τάξη Προτύπων Συνδεδεμένων Γυμνασίων, έτσι ώστε να προβλέπεται η έναρξη ισχύος του παρόντος άρθρου για εκείνους τους μαθητές που θα εισαχθούν στην α΄ τάξη εν λόγω Γυμνασίων κατά το σχολικό έτος 2020-2021.
Η παρούσα πρόταση κρίνεται επιτακτική για τους παρακάτω λόγους :
(α) επειδή, οι σημερινοί μαθητές της α΄ και β΄ τάξης Προτύπων Συνδεδεμένων Γυμνασίων, έλαβαν μια σοβαρότατη απόφαση ζωής, λαμβάνοντας υπόψη το άρθρο 11 του ν. 4327/2015 ΦΕΚ Α΄ 50, ο οποίος βιαίως και αιφνιδίως τροποποιείται παραβιάζοντας έτσι τη συνταγματική αρχή της ασφάλειας δικαίου και της απορρέουσας από αυτήν προστατευόμενης εμπιστοσύνης του πολίτη προς το Κράτος.
(β) επειδή, οι σημερινοί μαθητές της α΄ και β΄ τάξης Προτύπων Συνδεδεμένων Γυμνασίων, με την ψήφιση του νέου νόμου υποχρεώνονται σε εξετάσεις για την εισαγωγή τους στο συνδεδεμένο με το Γυμνάσιο τους Λύκειο (Λύκειο του σχολείου τους) εάν θέλουν να συνεχίσουν αδιάλειπτα την ήδη προγραμματισμένη μαθητική τους πορεία, ενώ οι υπόλοιποι μαθητές είναι σε θέση να μπορούν προαιρετικά να αποφασίσουν, είτε την παραμονή στα σχολεία που ήδη φοιτούν, είτε τη συμμετοχή τους στις εισαγωγικές εξετάσεις για τα Πρότυπα Λύκεια (παραβίαση της συνταγματικής αρχής της ισότητας (άρθρο 4 του Συντάγματος).
(γ) επειδή, σε συνέχεια (α) σχετικής, ανατρέπεται ολοκληρωτικά ο τρόπος ζωής τους καθώς δυνητικά εξαναγκάζονται σε πιθανή αλλαγή εκπαιδευτικού/σχολικού περιβάλλοντος, συμμαθητών, καθηγητών κλπ.
(δ) επειδή, οι μαθητές αυτοί γνωρίζοντας ότι δεν θα επιστρέψουν στο παλιό σχολικό τους περιβάλλον, απομακρύνθηκαν εντελώς από αυτό και στην περίπτωση αποτυχίας εισαγωγής τους στο αντίστοιχο Πρότυπο Λύκειο, η επιστροφή τους σε σχολείο της περιοχής τους, συνδέεται με αυξημένη πιθανότητα να δεχτούν χλευασμό και απαξίωση, ακόμη και εκφοβισμό από τους παλιούς τους συμμαθητές, ως αποτυχημένοι άριστοι.
(ε) επειδή, αυτή η αιφνίδια μη προγραμματισμένη αλλαγή λαμβάνει χώρα σε μια ιδιαίτερα ευαίσθητη περίοδο της ζωής του (εφηβεία), δύναται να επιφέρει απρόβλεπτες συνέπειες για το μέλλον και την ψυχική τους υγεία.
Στο σημείο αυτό κρίνεται σκόπιμο να υπενθυμιστεί :
• ότι το παρόν υπό διαβούλευση Σχέδιο Νόμου αφορά σε αυτούς ακριβώς τους μαθητές που σήμερα φοιτούν στην α΄ και β΄ τάξη Γυμνασίου, οι οποίοι ως άριστοι μαθητές της ΣΤ΄ τάξης Δημοτικού τους είχε αφαιρεθεί η δυνατότητα να φέρουν τη σημαία ή να είναι παραστάτες κατά τις παρελάσεις (για τα δύο αυτά συγκεκριμένα έτη είχε ισχύσει νομικά το καθεστώς της κλήρωσης που ορθώς αργότερα καταργήθηκε).
• ότι η ελεύθερη βούληση (με την οποία οι μαθητές αποφάσισαν σε 6ετή συνεχόμενη εκπαίδευση στα Πρότυπα Γυμνάσια – Λύκεια) προϋποθέτει έλλειψη καταπίεσης αλλά και γνώση των δεδομένων. Αλλάζοντας τα δεδομένα, αλλοιώνεται η γνώση και εξ΄ αυτού η ελεύθερη βούληση και συνεπώς η ελευθερία.
Απόψεις επί του άρθρου 18 του υπό διαβούλευση σχεδίου νόμου «Αναβάθμιση του Σχολείου και άλλες διατάξεις» Επί του άρθρου 18 προτείνεται να υπάρξει μεταβατική διάταξη για τους μαθητές που ήδη φοιτούν στην α΄ και β΄ τάξη Προτύπων Συνδεδεμένων Γυμνασίων, έτσι ώστε να προβλέπεται η έναρξη ισχύος του παρόντος άρθρου για εκείνους τους μαθητές που θα εισαχθούν στην α΄ τάξη εν λόγω Γυμνασίων κατά το σχολικό έτος 2020-2021. Η παρούσα πρόταση κρίνεται επιτακτική για τους παρακάτω λόγους : (α) επειδή, οι σημερινοί μαθητές της α΄ και β΄ τάξης Προτύπων Συνδεδεμένων Γυμνασίων, έλαβαν μια σοβαρότατη απόφαση ζωής, λαμβάνοντας υπόψη το άρθρο 11 του ν. 4327/2015 ΦΕΚ Α΄ 50, ο οποίος βιαίως και αιφνιδίως τροποποιείται παραβιάζοντας έτσι τη συνταγματική αρχή της ασφάλειας δικαίου και της απορρέουσας από αυτήν προστατευόμενης εμπιστοσύνης του πολίτη προς το Κράτος. (β) επειδή, οι σημερινοί μαθητές της α΄ και β΄ τάξης Προτύπων Συνδεδεμένων Γυμνασίων, με την ψήφιση του νέου νόμου υποχρεώνονται σε εξετάσεις για την εισαγωγή τους στο συνδεδεμένο με το Γυμνάσιο τους Λύκειο (Λύκειο του σχολείου τους) εάν θέλουν να συνεχίσουν αδιάλειπτα την ήδη προγραμματισμένη μαθητική τους πορεία, ενώ οι υπόλοιποι μαθητές είναι σε θέση να μπορούν προαιρετικά να αποφασίσουν, είτε την παραμονή στα σχολεία που ήδη φοιτούν, είτε τη συμμετοχή τους στις εισαγωγικές εξετάσεις για τα Πρότυπα Λύκεια (παραβίαση της συνταγματικής αρχής της ισότητας (άρθρο 4 του Συντάγματος). (γ) επειδή, σε συνέχεια (α) σχετικής, ανατρέπεται ολοκληρωτικά ο τρόπος ζωής τους καθώς δυνητικά εξαναγκάζονται σε πιθανή αλλαγή εκπαιδευτικού/σχολικού περιβάλλοντος, συμμαθητών, καθηγητών κλπ. (δ) επειδή, οι μαθητές αυτοί γνωρίζοντας ότι δεν θα επιστρέψουν στο παλιό σχολικό τους περιβάλλον, απομακρύνθηκαν εντελώς από αυτό και στην περίπτωση αποτυχίας εισαγωγής τους στο αντίστοιχο Πρότυπο Λύκειο, η επιστροφή τους σε σχολείο της περιοχής τους, συνδέεται με αυξημένη πιθανότητα να δεχτούν χλευασμό και απαξίωση, ακόμη και εκφοβισμό από τους παλιούς τους συμμαθητές, ως αποτυχημένοι άριστοι. (ε) επειδή, αυτή η αιφνίδια μη προγραμματισμένη αλλαγή λαμβάνει χώρα σε μια ιδιαίτερα ευαίσθητη περίοδο της ζωής του (εφηβεία), δύναται να επιφέρει απρόβλεπτες συνέπειες για το μέλλον και την ψυχική τους υγεία. Στο σημείο αυτό κρίνεται σκόπιμο να υπενθυμιστεί : • ότι το παρόν υπό διαβούλευση Σχέδιο Νόμου αφορά σε αυτούς ακριβώς τους μαθητές που σήμερα φοιτούν στην α΄ και β΄ τάξη Γυμνασίου, οι οποίοι ως άριστοι μαθητές της ΣΤ΄ τάξης Δημοτικού τους είχε αφαιρεθεί η δυνατότητα να φέρουν τη σημαία ή να είναι παραστάτες κατά τις παρελάσεις (για τα δύο αυτά συγκεκριμένα έτη είχε ισχύσει νομικά το καθεστώς της κλήρωσης που ορθώς αργότερα καταργήθηκε). • ότι η ελεύθερη βούληση (με την οποία οι μαθητές αποφάσισαν σε 6ετή συνεχόμενη εκπαίδευση στα Πρότυπα Γυμνάσια – Λύκεια) προϋποθέτει έλλειψη καταπίεσης αλλά και γνώση των δεδομένων. Αλλάζοντας τα δεδομένα, αλλοιώνεται η γνώση και εξ΄ αυτού η ελεύθερη βούληση και συνεπώς η ελευθερία.