• Σχόλιο του χρήστη 'grigoris' | 28 Απριλίου 2020, 16:22

    Σαφώς και τα Πανεπιστήμια πρέπει να έχουν τον πρώτο λόγο στον καθορισμό του αριθμού των εισακτέων. Γιατί να μην δώσετε την δυνατότητα σε αυτά να αναλάβουν και τη διενέργεια των εισαγωγικών εξετάσεων; Εξετάσεις σε αμφιθέατρα, με θέματα διαβαθμισμένης δυσκολίας και συγκρότηση επιτροπής εγκεκριμένων πανεπιστημιακών που θα αναλάβουν τη δημιουργία και τη διαχείριση μιας κλειστής τράπεζας θεμάτων, στην οποία μόνον αυτοί θα έχουν πρόσβαση. Παράλληλα, να συνεκτιμάται η συνολική επίδοση και στις τρεις τάξεις του Λυκείου (ίσχυε αλλά καταργήθηκε το 1988) με την εισαγωγή ενός συντελεστή εισαγωγής σε ποσοστό 25%, πέρα της γραπτής εξέτασης που θα έχει και τη μεγαλύτερη βαρύτητα (75%). Με τον τρόπο αυτό απαλλάσσεται το υπουργείο από ένα τεράστιο γραφειοκρατικό κόστος, ενώ ταυτόχρονα οι ίδιες οι Σχολές διαμορφώνουν το ακαδημαϊκό προφίλ των υποψήφιων φοιτητών τους. Παράλληλα, το Λύκειο αποκτά τον πραγματικό παιδευτικό-μορφωτικό του ρόλο, σε μια προοπτική ενίσχυσης των μαθημάτων γενικής παιδείας, τα οποία δεν θα υποτιμούνται έναντι των μαθημάτων προσανατολισμού, αλλά αντίθετα, θα προσμετρώνται ισότιμα με αυτά. Για τους μαθητές που δεν πέτυχαν στις εισαγωγικές, αλλά επιθυμούν να δώσουν ξανά, να προβλεφθεί η φοίτηση τους σε μεταλυκειακά προπαρασκευαστικά κέντρα ετήσιας διάρκειας, που θα επανασυσταθούν για το σκοπό αυτό. Επιπλέον, οι πανεπιστημιακές σχολές υψηλής ζήτησης μπορούν να καθορίζουν οι ίδιες μια ελάχιστη βάση εισαγωγής στα επιμέρους τμήματα τους, ενώ στις λεγόμενες σχολές χαμηλής ζήτησης, να υπάρχει δυνατότητα εισαγωγής χωρίς εξετάσεις, με ελάχιστο κριτήριο το δέκα ως βαθμό απόλυσης του λυκείου.