Αξιότιμη κα Υπουργέ,
Παρακαλούμε να διατηρηθεί ο ιστορικός χαρακτήρας του Π.Σ.Π.Θ. Το Πειραματικό Σχολείο του Πανεπιστημίου Θεσσαλονίκης λειτουργεί ως ενιαία εκπαιδευτική δομή με διασύνδεση από το Νηπιαγωγείο έως και το Λύκειο. Αξίζει να παραμείνει συνδεδεμένο σε όλες τις βαθμίδες, σύμφωνα με το άρθρο16 παρ. 2 του Συντάγματος και την αληθή βούληση του ιδρυτή του Αλέξανδρου Δελμούζου. Τα παιδιά στο νέο σχολείο «δε θα είναι άτομα σκόρπια, το καθένα για τον εαυτό του και με τον εαυτό του, αλλά ένα σύνολο οργανωμένο, μια σχολική κοινότητα. Και τη μορφή της θα τη δίνουν τα παιδιά ελεύθερα και όχι οι μεγάλοι». (Δελμούζος, Δημοτικισμός και Παιδεία, Αθήνα, 1971, Ελληνοευρωπαϊκή κίνηση νέων, 84).
Η τυχόν αποσύνδεσή του παραβιάζει τις συνταγματικές αρχές της προστασίας της δικαιολογημένης εμπιστοσύνης και της χρηστής διοίκησης. Σε περίπτωση αποτυχίας οι μαθητές του Π.Σ. θα είναι υποχρεωμένοι να αλλάξουν σχολικό περιβάλλον, σε αντίθεση με τους μαθητές άλλων σχολείων. Η αλλαγή δε περιβάλλοντος αποτελεί το ύστατο και πιο αυστηρό παιδαγωγικό μέτρο.
Διευρύνετε παρακαλούμε τα Πειραματικά Σχολεία (ΠΕΙ.Σ.) σε όλη την επικράτεια. Οι σύγχρονοι γονείς αναζητούν για τα παιδιά τους την καλλιέργεια πνευματικών και κοινωνικο-συναισθηματικών δεξιοτήτων ζωής. Τα πειραματικά δίνουν την ικανότητα στον μαθητή να «μαθαίνει πώς να μαθαίνει» σε μια διαρκώς μεταβαλλόμενη κοινωνική πραγματικότητα, με την εξασφάλιση ίσων ευκαιριών και δυνατοτήτων μάθησης. Ενισχύστε το Π.Σ.Π.Θ. με κάθε τρόπο, όπως και όλα τα δημόσια σχολεία. Η ανάπτυξη της υπευθυνότητας του μαθητή ως ατόμου και αυριανού ελεύθερου και ενεργού πολίτη, θα συμβάλλει στην εύρυθμη λειτουργία του δημοκρατικού πολιτεύματος και στην προώθηση της κοινωνικής δικαιοσύνης και ειρήνης.
Αξιότιμη κα Υπουργέ, Παρακαλούμε να διατηρηθεί ο ιστορικός χαρακτήρας του Π.Σ.Π.Θ. Το Πειραματικό Σχολείο του Πανεπιστημίου Θεσσαλονίκης λειτουργεί ως ενιαία εκπαιδευτική δομή με διασύνδεση από το Νηπιαγωγείο έως και το Λύκειο. Αξίζει να παραμείνει συνδεδεμένο σε όλες τις βαθμίδες, σύμφωνα με το άρθρο16 παρ. 2 του Συντάγματος και την αληθή βούληση του ιδρυτή του Αλέξανδρου Δελμούζου. Τα παιδιά στο νέο σχολείο «δε θα είναι άτομα σκόρπια, το καθένα για τον εαυτό του και με τον εαυτό του, αλλά ένα σύνολο οργανωμένο, μια σχολική κοινότητα. Και τη μορφή της θα τη δίνουν τα παιδιά ελεύθερα και όχι οι μεγάλοι». (Δελμούζος, Δημοτικισμός και Παιδεία, Αθήνα, 1971, Ελληνοευρωπαϊκή κίνηση νέων, 84). Η τυχόν αποσύνδεσή του παραβιάζει τις συνταγματικές αρχές της προστασίας της δικαιολογημένης εμπιστοσύνης και της χρηστής διοίκησης. Σε περίπτωση αποτυχίας οι μαθητές του Π.Σ. θα είναι υποχρεωμένοι να αλλάξουν σχολικό περιβάλλον, σε αντίθεση με τους μαθητές άλλων σχολείων. Η αλλαγή δε περιβάλλοντος αποτελεί το ύστατο και πιο αυστηρό παιδαγωγικό μέτρο. Διευρύνετε παρακαλούμε τα Πειραματικά Σχολεία (ΠΕΙ.Σ.) σε όλη την επικράτεια. Οι σύγχρονοι γονείς αναζητούν για τα παιδιά τους την καλλιέργεια πνευματικών και κοινωνικο-συναισθηματικών δεξιοτήτων ζωής. Τα πειραματικά δίνουν την ικανότητα στον μαθητή να «μαθαίνει πώς να μαθαίνει» σε μια διαρκώς μεταβαλλόμενη κοινωνική πραγματικότητα, με την εξασφάλιση ίσων ευκαιριών και δυνατοτήτων μάθησης. Ενισχύστε το Π.Σ.Π.Θ. με κάθε τρόπο, όπως και όλα τα δημόσια σχολεία. Η ανάπτυξη της υπευθυνότητας του μαθητή ως ατόμου και αυριανού ελεύθερου και ενεργού πολίτη, θα συμβάλλει στην εύρυθμη λειτουργία του δημοκρατικού πολιτεύματος και στην προώθηση της κοινωνικής δικαιοσύνης και ειρήνης.