• Σχόλιο του χρήστη 'Αναγνωστου Ελευθερια' | 28 Απριλίου 2020, 17:40

    Φέτος μετά από πολλά χρονια είχα την ευκαιρία να διδάξω στους μαθητές μου το μάθημα της 1ης μου ειδικότητας -της Κοινωνιολογίας -ένα μάθημα τόσο παρεξηγημένο αλλά τόσο χρήσιμο πραγματικά! Σας μεταφέρω την εμπειρία μου ως καθηγήτριας του συγκεκριμένου μαθήματος.Τα παιδιά άρχισαν για πρώτη φορά να αντιλαμβάνονται σφαιρικά τι συμβαίνει στον κόσμο γύρω τους.Εδωσαν ερμηνεία αληθινή σε έννοιες πραγματικά καθιερωμένες όπως (κράτος,κοινωνία,πολιτικό σύστημα,εργασία,ανεργία,φτώχεια,ανισότητες....) θέματα που ενώ αναφερόμαστε καθημερινά δεν γνωρίζουμε στην πραγματικότητα.Αλλαξε η αντίληψη τους για την καθημερινότητα ,άρχισαν να ενδιαφέρονται κ για τα πολιτικά ζητήματα ....γιατί δυστυχώς είναι γενιές που αδιαφορούν ξεκάθαρα για όσο συμβαίνουν γύρω τους. Το σπουδαιότερο οξύνθηκε η κριτική τους ικανότητα -απέκτησαν άποψη κ εγώ προσωπικά νιώθω περήφανη για τους μαθητές της φετινής γ λυκείου.Η έκφραση τους βελτιώθηκε και άρχισαν να σκέφτονται εκτός τυποποιημένων Ορίων -Αναρωτιέμαι λοιπόν δεν θελουμε σκεπτόμενους πολίτες με ενδιαφέρον κοινωνικό και ενσυναίσθησης ;;;Τι χρειάζεται η κοινωνία ;Πολίτες ρομπότ χωρίς άποψη για τα καθημερινά θέματα; Τι ακριβώς μπορεί να προσφέρει το μάθημα των Λατινικών που έρχεται να αντικαταστήσει την κοινωνιολογία -χωρίς καμία αξιολόγηση του μαθήματος κ με αβάσιμες δικαιολογίες -Η θεωρητική κατεύθυνση στην πλειοψηφία της έχει σχολές κοινωνικού κ πολιτικού προσανατολισμού -Τα τμήματα αυτά είναι τα περισσότερα -πως είναι δυνατόν να αφαιρείτε ένα μάθημα βασικό στην πλειοψηφία των πανεπιστημιακών σχολών ; Τα Λατινικά είναι μια γλώσσα -όχι επιστήμη -όπως και να διδαχθούν δεν μπορούν να προσφέρουν την πολύπλευρη κατανόηση της πραγματικότητας που προσφέρει η κοινωνιολογία -Επιπλεον είναι μια νεκρή γλώσσα που δεν ακούγεται πουθενά -χρησιμεύει μόνο στους σπουδαστές φιλολογικών τμημάτων.....