Εμείς οι γονείς που επιλέξαμε να φοιτήσει το παιδί μας σε ένα πειραματικό σχολείο, στην προκειμένη περίπτωση στο 6θέσιο Πειραματικό Σχολείο του Πανεπιστημίου Αθηνών, είμασταν βέβαιοι εξ’ αρχής ότι θα του δοθεί η δυνατότητα να αναπτύξει τις μαθησιακές του ικανότητες με ένα διαφορετικό σύστημα εκπαίδευσης και καινοτόμων μεθόδων, από το Δημοτικό ως και το Λύκειο, σε ένα οικογενειακό περιβάλλον όπου αναπτύσσονται στενοί δεσμοί μεταξύ μαθητών και δασκάλων, καθώς βρίσκονται στον ίδιο κοινό χώρο για 12 έτη. Γνωρίζαμε επίσης ότι ένα Πειραματικό σχολείο σε πολύ μεγάλο ποσοστό συγκριτικά με άλλα σχολεία, ακόμα και Πρότυπα, έχει αναδείξει πολλούς επιστήμονες σε όλες τις ειδικότητες.
Δεν ήταν μία εύκολη απόφαση, καθώς γνωρίζαμε ότι το παιδί μας θα αναγκάζεται να ξυπνάει κάθε ημέρα από τα χαράματα για να πάει στο σχολείο του και θα γυρίζει αργά το απόγευμα, καθώς επίσης ότι δεν θα αναπτύξει τη φιλία της γειτονιάς, αφού όλοι οι συμμαθητές του θα κατοικούν σε διαφορετικές περιοχές της Αθήνας.
Το συγκεκριμένο Πειραματικό Σχολείο έχει μία ιστορία 90 χρόνων και έχει προσφέρει στον τόπο πληθώρα λαμπρών επιστημόνων. Το Δημοτικό ήταν πάντα συνδεδεμένο με το Γυμνάσιο και το Λύκειο χωρίς εξετάσεις, με αποτέλεσμα να ακολουθείται το ίδιο καινοτόμο σύστημα εκπαίδευσης σε όλες τις βαθμίδες.
Εμείς οι γονείς λοιπόν, αναρωτιόμαστε με ποια αιτιολογία και ποιο σκεπτικό, μετατρέπεται το Γυμνάσιο και το Λύκειο που συστεγάζονται στο ίδιο κτήριο, σε Πρότυπα.
Γιατί ένα οργανωμένο μαθησιακό περιβάλλον, το οποίο λειτουργεί εκπαιδευτικά με επιτυχίες δεκαετίες τώρα, θα πρέπει να αλλοιωθεί, αφού πλέον δεν θα δίνεται η δυνατότητα να συνυπάρχουν στο ίδιο σχολικό περιβάλλον παιδιά από όλα τα κοινωνικά στρώματα και με διαφορετικού επιπέδου ικανότητες? Άλλωστε για αυτόν τον λόγο η εισαγωγή στο Πειραματικό Σχολείο γίνεται με κλήρωση. Αυτό αποτελεί και το πλαίσιο βάσει του οποίου λειτουργούν τα Πειραματικά σχολεία: πολυμορφικότητα, καινοτομία, οικογενειακό περιβάλλον, ανάπτυξη ανοιχτής κοινωνικής σκέψης.
Μετατρέποντας το Γυμνάσιο και Λύκειο σε Πρότυπο και καθιερώνοντας εξετάσεις για την εισαγωγή των παιδιών σε αυτά, απαξιώνεται μία πετυχημένη πορεία ενός αιώνα.
Δεν υπάρχει καμία λογική σε αυτό. Τα παιδιά μας δεν χρειάζονται εξετάσεις, φροντιστήρια και αριστεία. Το ΠΣΠΑ λειτουργούσε πάντα και συνεχίζει να λειτουργεί σε υψηλά επίπεδα.
Εμείς οι γονείς που επιλέξαμε να φοιτήσει το παιδί μας σε ένα πειραματικό σχολείο, στην προκειμένη περίπτωση στο 6θέσιο Πειραματικό Σχολείο του Πανεπιστημίου Αθηνών, είμασταν βέβαιοι εξ’ αρχής ότι θα του δοθεί η δυνατότητα να αναπτύξει τις μαθησιακές του ικανότητες με ένα διαφορετικό σύστημα εκπαίδευσης και καινοτόμων μεθόδων, από το Δημοτικό ως και το Λύκειο, σε ένα οικογενειακό περιβάλλον όπου αναπτύσσονται στενοί δεσμοί μεταξύ μαθητών και δασκάλων, καθώς βρίσκονται στον ίδιο κοινό χώρο για 12 έτη. Γνωρίζαμε επίσης ότι ένα Πειραματικό σχολείο σε πολύ μεγάλο ποσοστό συγκριτικά με άλλα σχολεία, ακόμα και Πρότυπα, έχει αναδείξει πολλούς επιστήμονες σε όλες τις ειδικότητες. Δεν ήταν μία εύκολη απόφαση, καθώς γνωρίζαμε ότι το παιδί μας θα αναγκάζεται να ξυπνάει κάθε ημέρα από τα χαράματα για να πάει στο σχολείο του και θα γυρίζει αργά το απόγευμα, καθώς επίσης ότι δεν θα αναπτύξει τη φιλία της γειτονιάς, αφού όλοι οι συμμαθητές του θα κατοικούν σε διαφορετικές περιοχές της Αθήνας. Το συγκεκριμένο Πειραματικό Σχολείο έχει μία ιστορία 90 χρόνων και έχει προσφέρει στον τόπο πληθώρα λαμπρών επιστημόνων. Το Δημοτικό ήταν πάντα συνδεδεμένο με το Γυμνάσιο και το Λύκειο χωρίς εξετάσεις, με αποτέλεσμα να ακολουθείται το ίδιο καινοτόμο σύστημα εκπαίδευσης σε όλες τις βαθμίδες. Εμείς οι γονείς λοιπόν, αναρωτιόμαστε με ποια αιτιολογία και ποιο σκεπτικό, μετατρέπεται το Γυμνάσιο και το Λύκειο που συστεγάζονται στο ίδιο κτήριο, σε Πρότυπα. Γιατί ένα οργανωμένο μαθησιακό περιβάλλον, το οποίο λειτουργεί εκπαιδευτικά με επιτυχίες δεκαετίες τώρα, θα πρέπει να αλλοιωθεί, αφού πλέον δεν θα δίνεται η δυνατότητα να συνυπάρχουν στο ίδιο σχολικό περιβάλλον παιδιά από όλα τα κοινωνικά στρώματα και με διαφορετικού επιπέδου ικανότητες? Άλλωστε για αυτόν τον λόγο η εισαγωγή στο Πειραματικό Σχολείο γίνεται με κλήρωση. Αυτό αποτελεί και το πλαίσιο βάσει του οποίου λειτουργούν τα Πειραματικά σχολεία: πολυμορφικότητα, καινοτομία, οικογενειακό περιβάλλον, ανάπτυξη ανοιχτής κοινωνικής σκέψης. Μετατρέποντας το Γυμνάσιο και Λύκειο σε Πρότυπο και καθιερώνοντας εξετάσεις για την εισαγωγή των παιδιών σε αυτά, απαξιώνεται μία πετυχημένη πορεία ενός αιώνα. Δεν υπάρχει καμία λογική σε αυτό. Τα παιδιά μας δεν χρειάζονται εξετάσεις, φροντιστήρια και αριστεία. Το ΠΣΠΑ λειτουργούσε πάντα και συνεχίζει να λειτουργεί σε υψηλά επίπεδα.