Αρχική Αναβάθμιση του Σχολείου και άλλες διατάξειςΆρθρο 02 – Δραστηριότητες στην αγγλική γλώσσα στο ΝηπιαγωγείοΣχόλιο του χρήστη Ειρήνη Ασβεστά | 28 Απριλίου 2020, 17:15
Υπουργείο Παιδείας, Θρησκευμάτων και Αθλητισμού Δικτυακός Τόπος Διαβουλεύσεων OpenGov.gr Ανοικτή Διακυβέρνηση |
Πολιτική Προστασίας Δεδομένων Προσωπικού Χαρακτήρα Πολιτική Ασφαλείας και Πολιτική Cookies Όροι Χρήσης Πλαίσιο Διαλόγου |
Creative Commons License Με Χρήση του ΕΛ/ΛΑΚ λογισμικού Wordpress. |
Η εισαγωγή των Αγγλικών, αλλά και γενικότερα διακριτών διδακτικών αντικειμένων στο πρόγραμμα του Νηπιαγωγείου, αλλοιώνει εξ ολοκλήρου τον χαρακτήρα, αλλά και τις παιδαγωγικές αρχές πάνω στις οποίες είναι δομημένο το πρόγραμμά του. Ένα πρόγραμμα ολιστικό και διαθεματικό, ευέλικτο χρονικά και δημιουργικό, που λαμβάνει υπόψη τα αναπτυξιακά χαρακτηριστικά και τις μαθησιακές ανάγκες των παιδιών αυτής της ηλικίας.Το αναλυτικό πρόγραμμα του νηπιαγωγείου παρά τις επιμέρους βελτιώσεις που επιδέχεται και θα μπορούσαν να συζητηθούν στην εκπαιδευτική κοινότητα, διέπεται από αυτές τις αρχές και στηρίζεται από τις σύγχρονες επιστημονικές θεωρίες και έρευνες, αλλά και την πανεπιστημιακή κοινότητα στο σύνολο της. Συγκεκριμένα για το θέμα της διδασκαλίας των Αγγλικών με μεγάλη μου λύπη διαπίστωσα πως στην αιτιολογική έκθεση δεν συμπεριλαμβάνεται ουδεμία έρευνα, που να στοιχειοθετεί την επιλογή σας. Ουδεμία επιστημονική έρευνα που να αποδεικνύει πως η διδασκαλία της ξένης γλώσσας σε παιδιά αυτής της ηλικίας συμβάλλει θετικά στη γλωσσική τους ανάπτυξη. Αντίθετα το σύνολο των ερευνών καταδεικνύουν πως η διδασκαλία της ξένης γλώσσας προϋποθέτει την κατάκτηση της μητρικής γλώσσας ως προς δομικά της στοιχεία. Επιπλέον πολύ συχνά παιδιά αυτής της ηλικίας παρουσιάζουν θέματα στην άρθρωση, τα οποία με την πρώιμη επαφή με μια ξένη γλώσσα πιθανότατα να ενταθούν λόγω και της διαφοροποίησης στην προφορά των φθόγγων. Τέλος στα νηπιαγωγεία μας φοιτούν αρκετά αλλόγλωσσα ή δίγλωσσα παιδιά, που μαθαίνουν ήδη την ελληνική ως ξένη γλώσσα, ώστε να ενταχθούν ομαλά στο επικοινωνιακό πλαίσιο. Υπάρχουν πρωταρχικές και πολύ πιο ουσιαστικές παρεμβάσεις, που οφείλουν να γίνουν στο δημόσιο νηπιαγωγείο και νομίζω ότι σε αυτές θα πρέπει να επικεντρωθεί η πολιτεία σε συνεργασία με την εκπαιδευτική κοινότητα, αντί να επιχειρεί να αντιγράψει τις πρακτικές των ιδιωτικών σχολείων, που στόχο έχουν απλά και μόνο την προσέγγιση πελατών. Αν πραγματικά σας ενδιαφέρει ένα σύγχρονο δημόσιο νηπιαγωγείο είμαστε στη διάθεση σας όλοι οι εκπαιδευτικοί για να το συζητήσουμε. Ως νηπιαγωγοί απαιτούμε την άμεση απόσυρση του εν λόγω άρθρου.