Αξιότιμη κυρία Υπουργέ,
όπως αναγράφεται στην αιτιολογική έκθεση επί του άρθρου 18 "Η συνακόλουθη κινητικότητα στις εισαγωγικές τάξεις του Πρότυπου Γυμνασίου και του Πρότυπου Λυκείου προάγει έτι περαιτέρω την ισότητα ευκαιριών, συμβάλλοντας παράλληλα στη διασφάλιση των κατάλληλων εκείνων συνθηκών και προϋποθέσεων, ώστε τα εν λόγω σχολεία να συνεχίσουν να επιτελούν τον ρόλο τους".
Είμαι μητέρα μαθήτριας της Β'τάξης Πρότυπου Γυμνασίου. Η κόρη μου εξετάσθηκε επιτυχώς για την εισαγωγή της στην Α΄Γυμνασίου του Προτύπου και επέλεξε το συγκεκριμένο Γυμνάσιο μεταξύ άλλων ιδιωτικών σχολείων για τα οποία είχε λάβει υποτροφία λαμβάνοντας υπόψη ότι θα φοιτήσει και στο Πρότυπο Λύκειο αυτοδίκαια και χωρίς ενδιάμεσες εξετάσεις. Με το νέο νομοσχέδιο καλείται να δώσει εκ νέου εξετάσεις(πανελλαδικού τύπου) για το Λύκειο. Για ποια διασφάλιση κατάλληλων συνθηκών και ισότητα ευκαιριών μιλάτε;
Στην ίδια αιτιολογική έκθεση επί του άρθρου 18 αναφέρονται και τα παρακάτω":Διευκρινίζεται, με τον τρόπο αυτό, ότι οι μαθητές, οι οποίοι φοιτούν ήδη σε μία από τις τρεις τάξεις του Γυμνασίου ή του Λυκείου, κατά τον χαρακτηρισμό του σχολείου τους ως Π.Σ., δεν υπόκεινται σε εξετάσεις ή δοκιμασία (τεστ) δεξιοτήτων, προκειμένου να διασφαλίσουν την παραμονή τους στο σχολείο όπου ήδη φοιτούν. Και τούτο, σταθμίζοντας αντικειμενικούς λόγους που συνέχονται αφενός με την ίδια τη συνεκτικότητα των τάξεων κάθε βαθμίδας, και αφετέρου με την ανάγκη αποφυγής αιφνιδιασμού των μαθητών εν μέσω φοίτησής τους στην εκάστοτε εκπαιδευτική βαθμίδα".
Θα ήθελα μια διευκρίνηση σχετικά με τα παραπάνω. Οι μαθητές των υπαρχόντων Προτύπων, που φοιτούν ήδη σε μία από τις τρεις τάξεις του Γυμνασίου δεν περιλαμβάνονται στις παραπάνω διατάξεις γιατί σταθμίζοντας τους αντικειμενικούς σας λόγους προφανώς για εσάς είναι οι μόνοι μαθητές που δεν θα αιφνιδιαστούν εν μέσω φοίτησής τους στην εκάστοτε εκπαιδευτική βαθμίδα.
Εύχομαι και ελπίζω η αναστάτωση που έχει δημιουργήσει το συγκεκριμένο άρθρο στα παιδιά και στους γονείς των μαθητών των Προτύπων να είναι μια παράλειψη του νομοθέτη.
Με εκτίμηση,
Δεληγιάννη Μαρία
Αξιότιμη κυρία Υπουργέ, όπως αναγράφεται στην αιτιολογική έκθεση επί του άρθρου 18 "Η συνακόλουθη κινητικότητα στις εισαγωγικές τάξεις του Πρότυπου Γυμνασίου και του Πρότυπου Λυκείου προάγει έτι περαιτέρω την ισότητα ευκαιριών, συμβάλλοντας παράλληλα στη διασφάλιση των κατάλληλων εκείνων συνθηκών και προϋποθέσεων, ώστε τα εν λόγω σχολεία να συνεχίσουν να επιτελούν τον ρόλο τους". Είμαι μητέρα μαθήτριας της Β'τάξης Πρότυπου Γυμνασίου. Η κόρη μου εξετάσθηκε επιτυχώς για την εισαγωγή της στην Α΄Γυμνασίου του Προτύπου και επέλεξε το συγκεκριμένο Γυμνάσιο μεταξύ άλλων ιδιωτικών σχολείων για τα οποία είχε λάβει υποτροφία λαμβάνοντας υπόψη ότι θα φοιτήσει και στο Πρότυπο Λύκειο αυτοδίκαια και χωρίς ενδιάμεσες εξετάσεις. Με το νέο νομοσχέδιο καλείται να δώσει εκ νέου εξετάσεις(πανελλαδικού τύπου) για το Λύκειο. Για ποια διασφάλιση κατάλληλων συνθηκών και ισότητα ευκαιριών μιλάτε; Στην ίδια αιτιολογική έκθεση επί του άρθρου 18 αναφέρονται και τα παρακάτω":Διευκρινίζεται, με τον τρόπο αυτό, ότι οι μαθητές, οι οποίοι φοιτούν ήδη σε μία από τις τρεις τάξεις του Γυμνασίου ή του Λυκείου, κατά τον χαρακτηρισμό του σχολείου τους ως Π.Σ., δεν υπόκεινται σε εξετάσεις ή δοκιμασία (τεστ) δεξιοτήτων, προκειμένου να διασφαλίσουν την παραμονή τους στο σχολείο όπου ήδη φοιτούν. Και τούτο, σταθμίζοντας αντικειμενικούς λόγους που συνέχονται αφενός με την ίδια τη συνεκτικότητα των τάξεων κάθε βαθμίδας, και αφετέρου με την ανάγκη αποφυγής αιφνιδιασμού των μαθητών εν μέσω φοίτησής τους στην εκάστοτε εκπαιδευτική βαθμίδα". Θα ήθελα μια διευκρίνηση σχετικά με τα παραπάνω. Οι μαθητές των υπαρχόντων Προτύπων, που φοιτούν ήδη σε μία από τις τρεις τάξεις του Γυμνασίου δεν περιλαμβάνονται στις παραπάνω διατάξεις γιατί σταθμίζοντας τους αντικειμενικούς σας λόγους προφανώς για εσάς είναι οι μόνοι μαθητές που δεν θα αιφνιδιαστούν εν μέσω φοίτησής τους στην εκάστοτε εκπαιδευτική βαθμίδα. Εύχομαι και ελπίζω η αναστάτωση που έχει δημιουργήσει το συγκεκριμένο άρθρο στα παιδιά και στους γονείς των μαθητών των Προτύπων να είναι μια παράλειψη του νομοθέτη. Με εκτίμηση, Δεληγιάννη Μαρία