Πραγματικά απορώ πώς μια προσπάθεια εκσυγχρονισμού της παιδείας και αξιοποίησης της νεολαίας της πατρίδας μας μέσω της αριστείας καταλήγει μέσω του άρθρου 18 να γίνεται τόσο αντιπαιδαγωγική και εχθρική απέναντι σε παιδιά που έχουν ήδη στηρίξει την αριστεία φοιτώντας στα Π.Σ. και μάλιστα μετά από ειδική επίπονη προετοιμασία και απαιτητικές εξετάσεις!
Δεν είναι δυνατόν να ζητάει το υπουργείο από αυτά τα παιδιά να επανεξεταστούν και να ξανααποδείξουν τις ικανότητές τους προκειμένου να συνεχίσουν να φοιτούν στην Α΄ Λυκείου του Π. Σ. στο οποίο ήδη φοιτούν. Είναι αντιπαιδαγωγικό γιατί όσοι πιθανότατα αποτύχουν θα κουβαλάνε αδίκως τη «ρετσινιά» του αποτυχημένου μετά κιόλας από 3 χρόνια φοίτησης σε Π.Σ. και θα αλλάξουν για άλλη μια φορά σχολικό περιβάλλον και φίλους. Αναρωτιέμαι μήπως το Υπουργείο μέσα από αυτές τις εξετάσεις προσπαθεί τελικά να αξιολογήσει τη δουλειά που γίνεται στα συγκεκριμένα σχολεία και να διαπιστώσει μ’ αυτό τον τρόπο αν πραγματικά παράγουν έργο ώστε να διατηρήσουν σε επίπεδο αριστείας τους μαθητές τους;!
Επίσης, αναρωτιέμαι με ποια διεθνή παιδαγωγικά δεδομένα κατέληξε το υπουργείο στο συμπέρασμα ότι οι μαθητές των Π.Σ. για να αποδείξουν την αριστεία τους θα πρέπει να δίνουν συνεχώς εξετάσεις; Και αν υπάρχουν αυτά τα δεδομένα και πρέπει να γίνονται οπωσδήποτε για το καλό των αρίστων και της πατρίδας μας κατ’ επέκταση αυτές οι εξετάσεις, γιατί το υπουργείο δεν τις θεσπίζει για όσους θελήσουν μελλοντικά να ενταχθούν στην Α΄ Γυμνασίου των Π.Σ. όχι για αυτούς που ήδη φοιτούν ούτε γι’ αυτούς που ήδη φέτος έχουν κάνει την σχετική προετοιμασία για να δώσουν τις εξετάσεις από το δημοτικό προς το Πρότυπο Γυμνάσιο.
Διότι αν οι γονείς των μαθητών που φοιτούν ήδη στα Π.Σ. και οι ίδιοι οι μαθητές γνώριζαν όταν έδωσαν στο Π.Σ. ότι θα χρειαζόταν να ξαναδώσουν δεν νομίζω ότι θα έμπαιναν σ’ αυτή τη διαδικασία.
Ακόμη, δεν γνωρίζω γιατί δεν είμαι νομικός, αλλά μου φαίνεται κάπως «παράνομο»/ «αντισυνταγματικό» να αλλάζει το νομικό πλαίσιο εντελώς ξαφνικά (υποτίθεται ότι οι μαθητές των Π.Σ. θα είχαν 6ετή φοίτηση έως και την Γ΄ Λυκείου στο συγκεκριμένο Π.Σ.) για όσους πήραν μια απόφαση υπό άλλες συνθήκες, δεδομένα και προϋποθέσεις (κατά τη ταπεινή μου γνώμη πολύ σοβαρή απόφαση για το ίδιο το παιδί αλλά και για ολόκληρη την οικογένεια ως προς τον κόπο, τον χρόνο και τα χρήματα που απαιτούνται για τη φοίτηση σε ένα Π.Σ. αν αναλογιστούμε την ειδική προετοιμασία για τις εξετάσεις εισαγωγής στην Α΄ Γυμν., την καθημερινή μετακίνηση από και προς το σχολείο, το απαιτητικό πρόγραμμα φοίτησης σ’ αυτό κλπ.).
Ως γονέας μαθητή Π.Σ., σας παρακαλώ πολύ, ή να αποσυρθεί το συγκεκριμένο άρθρο ή στην χειρότερη περίπτωση να έχει μελλοντική ισχύ, ως μια έντιμη στάση του υπουργείου απέναντι και σ’ αυτούς που φοιτούν ήδη σε Π.Σ. και σ’ αυτούς που θα σκεφτούν μελλοντικά να το προσπαθήσουν γνωρίζοντας ότι θα στοχεύουν σε μια 3ετή φοίτηση σε Πρότυπο Γυμνάσιο.
Άλλωστε μην ξεχνάμε ότι ΟΙ «ΑΡΙΣΤΟΙ» ΤΩΝ Π.Σ. ΔΕΝ ΠΑΥΟΥΝ ΝΑ ΕΙΝΑΙ ΠΑΙΔΙΑ ΠΟΥ ΔΙΑΝΥΟΥΝ ΤΗΝ ΔΥΣΚΟΛΗ ΠΕΡΙΟΔΟ ΤΗΣ ΕΦΗΒΕΙΑΣ ΚΑΙ ΤΟ ΥΠΟΥΡΓΕΙΟ ΠΑΙΔΕΙΑΣ ΠΡΕΠΕΙ ΝΑ ΕΙΝΑΙ ΣΥΜΜΑΧΟΣ ΚΑΙ ΥΠΟΣΤΗΡΙΚΤΗΣ ΤΟΥΣ ΣΤΟΝ ΑΓΩΝΑ ΤΟΥΣ ΩΣΤΕ ΝΑ ΜΑΘΟΥΝ ΝΑ ΕΠΙΔΙΩΚΟΥΝ ΤΗΝ ΑΡΙΣΤΕΙΑ ΣΕ Ό,ΤΙ ΚΑΝΟΥΝ ΣΕ ΟΛΗ ΤΟΥΣ ΤΗ ΖΩΗ. Από μια τέτοια στάση ζωής θα αποκομίσουν οφέλη όχι μόνο τα ίδια ως ενήλικες πια, αλλά και η κοινωνία μας στο σύνολό της. Αυτός δεν πρέπει να είναι και ο στόχος του υπουργείου;
Σας ευχαριστώ.
Πραγματικά απορώ πώς μια προσπάθεια εκσυγχρονισμού της παιδείας και αξιοποίησης της νεολαίας της πατρίδας μας μέσω της αριστείας καταλήγει μέσω του άρθρου 18 να γίνεται τόσο αντιπαιδαγωγική και εχθρική απέναντι σε παιδιά που έχουν ήδη στηρίξει την αριστεία φοιτώντας στα Π.Σ. και μάλιστα μετά από ειδική επίπονη προετοιμασία και απαιτητικές εξετάσεις! Δεν είναι δυνατόν να ζητάει το υπουργείο από αυτά τα παιδιά να επανεξεταστούν και να ξανααποδείξουν τις ικανότητές τους προκειμένου να συνεχίσουν να φοιτούν στην Α΄ Λυκείου του Π. Σ. στο οποίο ήδη φοιτούν. Είναι αντιπαιδαγωγικό γιατί όσοι πιθανότατα αποτύχουν θα κουβαλάνε αδίκως τη «ρετσινιά» του αποτυχημένου μετά κιόλας από 3 χρόνια φοίτησης σε Π.Σ. και θα αλλάξουν για άλλη μια φορά σχολικό περιβάλλον και φίλους. Αναρωτιέμαι μήπως το Υπουργείο μέσα από αυτές τις εξετάσεις προσπαθεί τελικά να αξιολογήσει τη δουλειά που γίνεται στα συγκεκριμένα σχολεία και να διαπιστώσει μ’ αυτό τον τρόπο αν πραγματικά παράγουν έργο ώστε να διατηρήσουν σε επίπεδο αριστείας τους μαθητές τους;! Επίσης, αναρωτιέμαι με ποια διεθνή παιδαγωγικά δεδομένα κατέληξε το υπουργείο στο συμπέρασμα ότι οι μαθητές των Π.Σ. για να αποδείξουν την αριστεία τους θα πρέπει να δίνουν συνεχώς εξετάσεις; Και αν υπάρχουν αυτά τα δεδομένα και πρέπει να γίνονται οπωσδήποτε για το καλό των αρίστων και της πατρίδας μας κατ’ επέκταση αυτές οι εξετάσεις, γιατί το υπουργείο δεν τις θεσπίζει για όσους θελήσουν μελλοντικά να ενταχθούν στην Α΄ Γυμνασίου των Π.Σ. όχι για αυτούς που ήδη φοιτούν ούτε γι’ αυτούς που ήδη φέτος έχουν κάνει την σχετική προετοιμασία για να δώσουν τις εξετάσεις από το δημοτικό προς το Πρότυπο Γυμνάσιο. Διότι αν οι γονείς των μαθητών που φοιτούν ήδη στα Π.Σ. και οι ίδιοι οι μαθητές γνώριζαν όταν έδωσαν στο Π.Σ. ότι θα χρειαζόταν να ξαναδώσουν δεν νομίζω ότι θα έμπαιναν σ’ αυτή τη διαδικασία. Ακόμη, δεν γνωρίζω γιατί δεν είμαι νομικός, αλλά μου φαίνεται κάπως «παράνομο»/ «αντισυνταγματικό» να αλλάζει το νομικό πλαίσιο εντελώς ξαφνικά (υποτίθεται ότι οι μαθητές των Π.Σ. θα είχαν 6ετή φοίτηση έως και την Γ΄ Λυκείου στο συγκεκριμένο Π.Σ.) για όσους πήραν μια απόφαση υπό άλλες συνθήκες, δεδομένα και προϋποθέσεις (κατά τη ταπεινή μου γνώμη πολύ σοβαρή απόφαση για το ίδιο το παιδί αλλά και για ολόκληρη την οικογένεια ως προς τον κόπο, τον χρόνο και τα χρήματα που απαιτούνται για τη φοίτηση σε ένα Π.Σ. αν αναλογιστούμε την ειδική προετοιμασία για τις εξετάσεις εισαγωγής στην Α΄ Γυμν., την καθημερινή μετακίνηση από και προς το σχολείο, το απαιτητικό πρόγραμμα φοίτησης σ’ αυτό κλπ.). Ως γονέας μαθητή Π.Σ., σας παρακαλώ πολύ, ή να αποσυρθεί το συγκεκριμένο άρθρο ή στην χειρότερη περίπτωση να έχει μελλοντική ισχύ, ως μια έντιμη στάση του υπουργείου απέναντι και σ’ αυτούς που φοιτούν ήδη σε Π.Σ. και σ’ αυτούς που θα σκεφτούν μελλοντικά να το προσπαθήσουν γνωρίζοντας ότι θα στοχεύουν σε μια 3ετή φοίτηση σε Πρότυπο Γυμνάσιο. Άλλωστε μην ξεχνάμε ότι ΟΙ «ΑΡΙΣΤΟΙ» ΤΩΝ Π.Σ. ΔΕΝ ΠΑΥΟΥΝ ΝΑ ΕΙΝΑΙ ΠΑΙΔΙΑ ΠΟΥ ΔΙΑΝΥΟΥΝ ΤΗΝ ΔΥΣΚΟΛΗ ΠΕΡΙΟΔΟ ΤΗΣ ΕΦΗΒΕΙΑΣ ΚΑΙ ΤΟ ΥΠΟΥΡΓΕΙΟ ΠΑΙΔΕΙΑΣ ΠΡΕΠΕΙ ΝΑ ΕΙΝΑΙ ΣΥΜΜΑΧΟΣ ΚΑΙ ΥΠΟΣΤΗΡΙΚΤΗΣ ΤΟΥΣ ΣΤΟΝ ΑΓΩΝΑ ΤΟΥΣ ΩΣΤΕ ΝΑ ΜΑΘΟΥΝ ΝΑ ΕΠΙΔΙΩΚΟΥΝ ΤΗΝ ΑΡΙΣΤΕΙΑ ΣΕ Ό,ΤΙ ΚΑΝΟΥΝ ΣΕ ΟΛΗ ΤΟΥΣ ΤΗ ΖΩΗ. Από μια τέτοια στάση ζωής θα αποκομίσουν οφέλη όχι μόνο τα ίδια ως ενήλικες πια, αλλά και η κοινωνία μας στο σύνολό της. Αυτός δεν πρέπει να είναι και ο στόχος του υπουργείου; Σας ευχαριστώ.