Αρχική Αναβάθμιση του Σχολείου και άλλες διατάξεις Άρθρο 40 Εγγραφή στην τριτοβάθμια εκπαίδευση μαθητών Λυκείων που διακρίθηκαν σε διεθνείς επιστημονικούς διαγωνισμούςΣχόλιο του χρήστη Κ. Δημητρούλια | 28 Απριλίου 2020, 18:40
Υπουργείο Παιδείας, Θρησκευμάτων και Αθλητισμού Δικτυακός Τόπος Διαβουλεύσεων OpenGov.gr Ανοικτή Διακυβέρνηση |
Πολιτική Προστασίας Δεδομένων Προσωπικού Χαρακτήρα Πολιτική Ασφαλείας και Πολιτική Cookies Όροι Χρήσης Πλαίσιο Διαλόγου |
Creative Commons License Με Χρήση του ΕΛ/ΛΑΚ λογισμικού Wordpress. |
Θα ήθελα να επισημάνω ένα ζήτημα που ανακύπτει σχετικά με τους διακριθέντες μαθητές και μαθήτριες σε Ολυμπιάδες Πληροφορικής ή/και Ρομποτικής που έχουν επιλέξει ομάδα προσανατολισμού διαφορετική από αυτή που περιέχει το πανελλαδικώς εξεταζόμενο μάθημα της Πληροφορικής (Ανάπτυξη Εφαρμογών σε Προγραμματιστικό Περιβάλλον), το οποίο πλέον διδάσκεται μόνο στην ομάδα Προσανατολισμού Σπουδών Οικονομίας και Πληροφορικής, αλλά όχι στην Θετικών Σπουδών, όπου περιλαμβάνονται και τμήματα με κύρια αντικείμενά τους σχετικά με τη Ρομποτική και την Πληροφορική, όπως των Ηλεκτρολόγων Μηχανικών και Μηχανικών Υπολογιστών των Πολυτεχνικών Σχολών, τα οποία ανήκουν μόνο στο 2ο Πεδίο (Θετικών και Τεχνολογικών Σπουδών). Το υπουργείο μπορεί να συμβάλλει, έγκαιρα, δίνοντας έτσι διέξοδο σε όλους τους διακριθέντες μαθητές σε Βαλκανικές/ Διεθνείς Ολυμπιάδες Πληροφορικής/Ρομποτικής, ώστε οι υποψήφιοι που επιλέγουν ομάδα προσανατολισμού Θετικών Σπουδών ή Σπουδών Οικονομίας και Πληροφορικής να εγγράφονται σε τμήματα, σχολές ή εισαγωγικές κατευθύνσεις τμημάτων Πανεπιστημίων ή Πολυτεχνείων των επιστημονικών πεδίων Θετικών και Τεχνολογικών Επιστημών ή Επιστημών Οικονομίας και Πληροφορικής. Για την καλύτερη κατανόηση του αιτήματος, να ληφθεί σοβαρά υπόψη το παράδειγμα -όπως προαναφέρεται- πως μεταξύ των πολλών τμημάτων από τα οποία τώρα εξαιρούνται οι διακριθέντες της Ολυμπιάδας Ρομποτικής/Πληροφορικής, είναι και τμήματα με κύριο αντικείμενο σχετικό με την Ρομποτική, όπως των Ηλεκτρολόγων Μηχανικών και Μηχανικών Υπολογιστών των Πολυτεχνικών Σχολών, τα οποία ανήκουν μόνο στο 2ο Πεδίο (Θετικών και Τεχνολογικών Σπουδών). Και ας ληφθεί υπόψη πως το παραπάνω ζήτημα απασχολεί ήδη υποψηφίους στην Τριτοβάθμια Εκπαίδευση. Άρα αναγκαίο είναι να ληφθεί μέριμνα και για τους/τις κατόχους απολυτηρίου Γενικού ή Επαγγελματικού Λυκείου (ημερήσιου και εσπερινού) του τρέχοντος σχολικού 2019-2020 έτους κι εφεξής ή και του προηγούμενου. Να σημειωθεί δε, πως σε πρόσφατη ερώτηση του Βουλευτή Μάξιμου Χαρακόπουλου (αρ. πρωτ. ερωτήσεων 3261/11-01-2020: https://www.hellenicparliament.gr/UserFiles/c0d5184d-7550-4265-8e0b-078e1bc7375a/11173143.pdf) προς την Υπουργό Παιδείας και Θρησκευμάτων με θέμα "Μοριοδότηση για ΑΕΙ σε διακριθέντες μαθητές σε Μαθηματικές Ολυμπιάδες και Διεθνείς Μαθητικούς Διαγωνισμούς", η απάντηση της Υπουργού στο πλαίσιο του κοινοβουλευτικού ελέγχου στη Βουλή (https://www.hellenicparliament.gr/UserFiles/67715b2c-ec81-4f0c-ad6a-476a34d732bd/11235488.pdf) αναφέρει χαρακτηριστικά "...ότι το Υ.ΠΑΙ.Θ. λαμβάνει υπόψη και μελετά οποιαδήποτε πρόταση αφορά στο υφιστάμενο νομοθετικό πλαίσιο, για τον εξορθολογισμό αυτού". Στο πλαίσιο αυτό σας παρακαλούμε θερμά για τις ενέργειές σας. Μία πιθανή προσθήκη στον Νόμο θα μπορούσε να είναι: «(....) Ειδικά για τους διακριθέντες μαθητές σε Βαλκανικές/ Διεθνείς Ολυμπιάδες Πληροφορικής/Ρομποτικής, οι υποψήφιοι που επιλέγουν ομάδα προσανατολισμού Θετικών Σπουδών ή Σπουδών Οικονομίας και Πληροφορικής να εγγράφονται σε τμήματα, σχολές ή εισαγωγικές κατευθύνσεις τμημάτων Πανεπιστημίων ή Πολυτεχνείων των επιστημονικών πεδίων Θετικών και Τεχνολογικών Επιστημών ή Επιστημών Οικονομίας και Πληροφορικής (…)».