Αξιότιμη κυρία υπουργέ,
Είμαι πατέρας μαθητή Β τάξης στο Πρότυπο Γυμνάσιο της Ιωνιδείου Σχολής Πειραιά και μαθήτριας της ΣΤ τάξης Δημοτικού.
Μετά το γιο μας, ο οποίος πριν δύο χρόνια επέτυχε στις εξετάσεις εισαγωγής σε πρότυπα γυμνάσια, στη φετινή σχολική χρονιά υποστηρίζουμε και προετοιμάζουμε και την κόρη μας για τις αντίστοιχες εξετάσεις. Για δεύτερη φορά αποφασίσαμε να υποστούμε το επιπλέον κόστος φροντιστηριακής προετοιμασίας, η οποία καθίσταται απαραίτητη, λόγω της σημαντικά ευρύτερης σε έκταση ύλης που υποχρεωτικά καλύπτεται σε σχέση με τη διδαχθείσα.
Παραθέτω τις σκέψεις και ενστάσεις μου για το άρθρο 18 του εν λόγω νομοσχεδίου:
Η εκπαιδευτική βαθμίδα (δευτεροβάθμια) αποτελείται από έξι τάξεις, τρεις του γυμνασίου και τρεις του λυκείου.
Ποιο μήνυμα περνάει σε ένα μαθητή, ο οποίος ήδη φοιτά ή θα φοιτήσει από την επόμενη σχολική χρονιά σε πρότυπο γυμνάσιο, η απαίτηση για εκ νέου εξετάσεις εισαγωγής στην Α τάξη Λυκείου του ίδιου σχολείου.
Υπάρχει παιδαγωγικό επιχείρημα που επιβάλλει την εφαρμογή του φίλτρου εισαγωγικών εξετάσεων στο λύκειο, μόνο για τους μαθητές προτύπων σχολείων;
Διότι με την εν λόγω πρόβλεψη στο σχέδιο νόμου, οι απόφοιτοι γυμνασίων πανελλαδικά θα δύνανται να εγγραφούν στο λύκειο χωρίς εξετάσεις, ενώ μόνο οι μαθητές προτύπων γυμνασίων, οι οποίοι θα έχουν ήδη αξιολογηθεί (εισαγωγικές για την Α τάξη γυμνασίου), θα καλούνται κατ’ εξαίρεση και άνευ τεκμηριωμένου λόγου να διαγωνισθούν εκ νέου.
Και να διαγωνισθούν, όχι μόνον για την εισαγωγή τους στο λύκειο αλλά για την παραμονή τους στο σχολείο τους και τη διατήρηση του σημαντικού κύκλου φίλων και συμμαθητών τους που αντανακλά στον ψυχισμό κάθε μαθητή.
Όπως φαντάζομαι ότι συμφωνείτε, η αριστεία δεν είναι στίγμα ούτε λόγος για αναίτια άσκηση υπερβάλλουσας πίεσης σε ορισμένους (ρατσιστικό;) μαθητές, αλλά καταξιώνει όσους την επιζητούν και κοπιάζουν για να την κατακτούν σε διάρκεια.
Μην απαξιώσετε το θεσμό των πρότυπων γυμνασίων και μη στείλετε το μήνυμα στους μαθητές ότι η φοίτηση σε αυτά θα τους διαχωρίζει εν αδίκω από τους υπόλοιπους μαθητές.
Τέλος, θεωρώ ότι τα παιδιά πού ήδη φοιτούν σε πρότυπα γυμνάσια (Α και Β τάξη) δε θα πρέπει να υπαχθούν αίφνης σε διαφορετικό καθεστώς φοίτησης, λόγω των υπό σκέψη νέων διατάξεων για εξετάσεις εισαγωγής σε πρότυπα λύκεια.
Οι μαθητές αυτοί επέτυχαν, γνωρίζοντας ότι θα φοιτούσαν σε όλο το φάσμα της δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης (γυμνάσιο και λύκειο) στο ίδιο σχολείο που θα είχαν εισαχθεί.
Η αναδρομικότητα στην περίπτωση αυτή αποτελεί κατάφωρη αδικία για τα παιδιά αυτά.
Παρακαλώ λάβετε υπόψη τα ανωτέρω, καθώς επίσης και το γεγονός ότι το άρθρο 18 έχει συγκεντρώσει μακράν τα περισσότερα σχόλια (575 κατά την εισαγωγή του δικού μου), αν και αφορά τις οικογένειες μίας πολύ μικρής μερίδας μαθητών. Αυτό έχει κάποια αξία και σημασία κατά την άποψή μου.
Μετά τιμής
Νίκος Μπάδρας
Αξιότιμη κυρία υπουργέ, Είμαι πατέρας μαθητή Β τάξης στο Πρότυπο Γυμνάσιο της Ιωνιδείου Σχολής Πειραιά και μαθήτριας της ΣΤ τάξης Δημοτικού. Μετά το γιο μας, ο οποίος πριν δύο χρόνια επέτυχε στις εξετάσεις εισαγωγής σε πρότυπα γυμνάσια, στη φετινή σχολική χρονιά υποστηρίζουμε και προετοιμάζουμε και την κόρη μας για τις αντίστοιχες εξετάσεις. Για δεύτερη φορά αποφασίσαμε να υποστούμε το επιπλέον κόστος φροντιστηριακής προετοιμασίας, η οποία καθίσταται απαραίτητη, λόγω της σημαντικά ευρύτερης σε έκταση ύλης που υποχρεωτικά καλύπτεται σε σχέση με τη διδαχθείσα. Παραθέτω τις σκέψεις και ενστάσεις μου για το άρθρο 18 του εν λόγω νομοσχεδίου: Η εκπαιδευτική βαθμίδα (δευτεροβάθμια) αποτελείται από έξι τάξεις, τρεις του γυμνασίου και τρεις του λυκείου. Ποιο μήνυμα περνάει σε ένα μαθητή, ο οποίος ήδη φοιτά ή θα φοιτήσει από την επόμενη σχολική χρονιά σε πρότυπο γυμνάσιο, η απαίτηση για εκ νέου εξετάσεις εισαγωγής στην Α τάξη Λυκείου του ίδιου σχολείου. Υπάρχει παιδαγωγικό επιχείρημα που επιβάλλει την εφαρμογή του φίλτρου εισαγωγικών εξετάσεων στο λύκειο, μόνο για τους μαθητές προτύπων σχολείων; Διότι με την εν λόγω πρόβλεψη στο σχέδιο νόμου, οι απόφοιτοι γυμνασίων πανελλαδικά θα δύνανται να εγγραφούν στο λύκειο χωρίς εξετάσεις, ενώ μόνο οι μαθητές προτύπων γυμνασίων, οι οποίοι θα έχουν ήδη αξιολογηθεί (εισαγωγικές για την Α τάξη γυμνασίου), θα καλούνται κατ’ εξαίρεση και άνευ τεκμηριωμένου λόγου να διαγωνισθούν εκ νέου. Και να διαγωνισθούν, όχι μόνον για την εισαγωγή τους στο λύκειο αλλά για την παραμονή τους στο σχολείο τους και τη διατήρηση του σημαντικού κύκλου φίλων και συμμαθητών τους που αντανακλά στον ψυχισμό κάθε μαθητή. Όπως φαντάζομαι ότι συμφωνείτε, η αριστεία δεν είναι στίγμα ούτε λόγος για αναίτια άσκηση υπερβάλλουσας πίεσης σε ορισμένους (ρατσιστικό;) μαθητές, αλλά καταξιώνει όσους την επιζητούν και κοπιάζουν για να την κατακτούν σε διάρκεια. Μην απαξιώσετε το θεσμό των πρότυπων γυμνασίων και μη στείλετε το μήνυμα στους μαθητές ότι η φοίτηση σε αυτά θα τους διαχωρίζει εν αδίκω από τους υπόλοιπους μαθητές. Τέλος, θεωρώ ότι τα παιδιά πού ήδη φοιτούν σε πρότυπα γυμνάσια (Α και Β τάξη) δε θα πρέπει να υπαχθούν αίφνης σε διαφορετικό καθεστώς φοίτησης, λόγω των υπό σκέψη νέων διατάξεων για εξετάσεις εισαγωγής σε πρότυπα λύκεια. Οι μαθητές αυτοί επέτυχαν, γνωρίζοντας ότι θα φοιτούσαν σε όλο το φάσμα της δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης (γυμνάσιο και λύκειο) στο ίδιο σχολείο που θα είχαν εισαχθεί. Η αναδρομικότητα στην περίπτωση αυτή αποτελεί κατάφωρη αδικία για τα παιδιά αυτά. Παρακαλώ λάβετε υπόψη τα ανωτέρω, καθώς επίσης και το γεγονός ότι το άρθρο 18 έχει συγκεντρώσει μακράν τα περισσότερα σχόλια (575 κατά την εισαγωγή του δικού μου), αν και αφορά τις οικογένειες μίας πολύ μικρής μερίδας μαθητών. Αυτό έχει κάποια αξία και σημασία κατά την άποψή μου. Μετά τιμής Νίκος Μπάδρας