Αρχική Αναβάθμιση του Σχολείου και άλλες διατάξειςΆρθρο 04 – Διδασκόμενα μαθήματα και αξιολόγηση μαθητών του ΓυμνασίουΣχόλιο του χρήστη Μαυρίκη Πάολα | 28 Απριλίου 2020, 18:35
Υπουργείο Παιδείας, Θρησκευμάτων και Αθλητισμού Δικτυακός Τόπος Διαβουλεύσεων OpenGov.gr Ανοικτή Διακυβέρνηση |
Πολιτική Προστασίας Δεδομένων Προσωπικού Χαρακτήρα Πολιτική Ασφαλείας και Πολιτική Cookies Όροι Χρήσης Πλαίσιο Διαλόγου |
Creative Commons License Με Χρήση του ΕΛ/ΛΑΚ λογισμικού Wordpress. |
Με αφορμή τη διάθεση μιας μόνον ώρας για το μάθημα της Χημείας, θα ήθελα να καταθέσω λίγα από τα πολλά επιχειρήματα που γνωρίζει ο κάθε χημικός αλλά και φυσικός, βιολόγος, γεωλόγος, φαρμακοποιός, γιατρός ή γεωπόνος, προκειμένου να δείξω πόσο ανεπαρκής είναι ο χρόνος που διατίθεται σε αυτή την επιστήμη στο σχολείο γενικά και ιδιαίτερα στο Γυμνάσιο. ‘Η Χημεία είναι θεμελιώδης επιστήμη και πολλοί την αποκαλούν, δικαιολογημένα, «κεντρική επιστήμη», δεδομένου ότι βρίσκεται στο κέντρο επιστημών, όπως είναι η Φυσική, η Βιολογία, η Ιατρική, η Γεωλογία και πολλές άλλες εφαρμοσμένες επιστήμες’(Ebbing D, Gammon S, Σύγχρονη Γενική Χημεία - 10η Διεθνής Έκδοση Αρχές και Εφαρμογές, Mετάφραση: Nικόλαος Kλούρας- Kαθηγητής τμήματος Xημείας Πανεπιστήμιο Πατρών) Η Χημεία είναι επιπλέον μια πειραματική επιστήμη με σημαντικό παιδαγωγικό περιεχόμενο. Διδάσκει στα παιδιά, ότι τίποτα δεν πρέπει να θεωρείται δεδομένο a priori και η οποιαδήποτε υπόθεση, δεν μπορεί να είναι αυθαίρετη, αλλά πρέπει και να μπορεί να αποδειχτεί. Η Χημεία μαθαίνει δηλαδή τα παιδιά, να μην υιοθετούν άκριτα και αναπόδεικτα τον όποιον ισχυρισμό ακούσουν, αλλά να υποβάλλουν το οτιδήποτε στη διαδικασία του ελέγχου, της κριτικής και της αποδεικτικής διαδικασίας προκειμένου τελικά να το αποδεχτούν ή να το απορρίψουν. Επίσης, η Χημεία, μαθαίνει στα παιδιά τη μεγάλη σημασία που έχουν οι ακριβείς μετρήσεις αλλά και η τήρηση των κανόνων σ’ ένα εργαστήριο, προκειμένου να εξαχθούν με ασφάλεια τα όποια συμπεράσματα. Γεγονός που τα καθιστά πιο υπεύθυνα και πιο πειθαρχημένα. Ακόμη, η Χημεία είναι μια επιστήμη συνδεδεμένη με τη ζωή και την καθημερινότητα των ανθρώπων. Και μπορεί να κάνει αυτά τα δύο ασφαλέστερα και υγιεινότερα, αυξάνοντας έτσι την ποιότητα της ζωής μας. Οι γνώσεις που παρέχει το μάθημα της Χημείας, είναι ιδιαίτερα χρήσιμες προκειμένου να αποφευχθούν διάφορες αντιδράσεις και συμπεριφορές που πολλές φορές θέτουν σε κίνδυνο ακόμα και τις ζωές των ανθρώπων. Τέλος, η Χημεία είναι σήμερα, μια από τις επιστήμες που σε συνεργασία με την Βιολογία, την Ιατρική και την Φαρμακολογία, καλείται να συμβάλει για άλλη μια φορά στην εύρεση της θεραπείας και της πρόληψης μίας ασθένειας. Σήμερα είναι η ασθένεια SARS–CoV-2 ενώ στο μέλλον πολύ πιθανόν να είναι κάποια άλλη απειλή. Για όλους αυτούς τους λόγους (και όχι μόνο) θεωρώ απαραίτητη την αύξηση των ωρών διδασκαλίας του μαθήματος της Χημείας στο Γυμνάσιο σε δύο. Σε καμία περίπτωση δεν αρκεί μια ώρα την εβδομάδα για την κατανόηση έστω βασικών εννοιών με την βοήθεια πειραμάτων.