Αξιότιμη Κυρία Υπουργέ,
Είμαι μαθήτρια της Γ τάξης σε Πρότυπο Γυμνάσιο. Θα ήθελα να εκφράσω μέσω αυτού του σχόλιου τις απόψεις και τα παράπονα μου για το νομοσχέδιό σας.
Αρχικά, όσα παιδιά έβαλαν και βάζουν ως στόχο να φοιτήσουν σε Πρότυπο Σχολείο γνωρίζουν πολύ καλά πόσο δύσκολη και κουραστική είναι αυτή η διαδικασία. Επομένως από τη στιγμή που επιτυγχάνουν των στόχο τους και εκπαιδεύονται από ειδικά αξιολογημένους καθηγητές, για ποιον λόγο χρειάζεται να αντιμετωπίσουν το άγχος των εξετάσεων για δεύτερη φορά σε 3 χρόνια, ενώ έχουν αναμφισβήτητα αποδείξει την αξία τους; Πέρυσι μόλις που ήταν η πρώτη χρονιά που μαθητές που φοίτησαν έξι χρόνια σε πρότυπο, αφού πρώτα πέρασαν την διαδικασία των εισαγωγικών εξετάσεων, έδωσαν πανελλαδικές και τα αποτελέσματα ήταν καταπληκτικά! Αυτό το γεγονός αποτελεί την απόδειξη ότι η μέθοδος που ακολουθούν τα πρότυπα είναι κάτι παραπάνω από αποτελεσματική. Αν παρ ’ όλ΄αυτά υπάρχουν αμφιβολίες για το θέμα αυτό, θα μπορούσατε να θέσετε ένα όριο στον μέσο όρο των μαθητών και αν χρειαστεί να ξαναδίνουν εξετάσεις.
Ακόμη, η δικαιολογία για «ανανέωση του μαθητικού πληθυσμού» δεν επαρκεί πλήρως για να αιτιολογήσει την μέθοδο επανεξέτασης των μαθητών για εισαγωγή σε Πρότυπο Λύκειο, διότι κάθε χρόνο, περίπου το ¼ των νέων μαθητών του σχολείου είναι μαθητές οι οποίοι φοιτούσαν σε άλλο σχολείο.
Επιπλέον, είναι αδικαιολόγητο να διώξει κανείς έναν μαθητή από το σχολείο και τους φίλους του που αποτελούν την καθημερινότητά τους επί 3 ολόκληρα χρόνια με κριτήριο ένα άτυχο λάθος των εξετάσεων αντί για την πρόοδο και την αξιολόγηση τους. Είναι μια ενέργεια η οποία μπορεί να αφήσει πολλά ψυχολογικά τραύματα στα παιδιά.
Επίσης, όλα αυτά γίνονται μια εποχή όπου οι τρόποι διαμαρτυρίας και έκφρασης των απόψεων είναι εξαιρετικά περιορισμένοι.
Τέλος, θεωρώ πως το νομοσχέδιο είναι αναμφίβολα άδικο για τους μαθητές που ήδη φοιτούν στο Πρότυπο Γυμνάσιο καθώς έδωσαν και μπήκαν στο σχολείο με την προϋπόθεση ότι η διάρκεια φοίτησης τους θα είναι 6 χρόνια και όχι 3.
Για όλους τους παραπάνω λόγους, θα ήταν λογικό να μην εφαρμόσετε το νομοσχέδιο αλλά και αναπόφεκτο να εξαιρέσετε τους φετινούς μαθητές των Προτύπων.
Αξιότιμη Κυρία Υπουργέ, Είμαι μαθήτρια της Γ τάξης σε Πρότυπο Γυμνάσιο. Θα ήθελα να εκφράσω μέσω αυτού του σχόλιου τις απόψεις και τα παράπονα μου για το νομοσχέδιό σας. Αρχικά, όσα παιδιά έβαλαν και βάζουν ως στόχο να φοιτήσουν σε Πρότυπο Σχολείο γνωρίζουν πολύ καλά πόσο δύσκολη και κουραστική είναι αυτή η διαδικασία. Επομένως από τη στιγμή που επιτυγχάνουν των στόχο τους και εκπαιδεύονται από ειδικά αξιολογημένους καθηγητές, για ποιον λόγο χρειάζεται να αντιμετωπίσουν το άγχος των εξετάσεων για δεύτερη φορά σε 3 χρόνια, ενώ έχουν αναμφισβήτητα αποδείξει την αξία τους; Πέρυσι μόλις που ήταν η πρώτη χρονιά που μαθητές που φοίτησαν έξι χρόνια σε πρότυπο, αφού πρώτα πέρασαν την διαδικασία των εισαγωγικών εξετάσεων, έδωσαν πανελλαδικές και τα αποτελέσματα ήταν καταπληκτικά! Αυτό το γεγονός αποτελεί την απόδειξη ότι η μέθοδος που ακολουθούν τα πρότυπα είναι κάτι παραπάνω από αποτελεσματική. Αν παρ ’ όλ΄αυτά υπάρχουν αμφιβολίες για το θέμα αυτό, θα μπορούσατε να θέσετε ένα όριο στον μέσο όρο των μαθητών και αν χρειαστεί να ξαναδίνουν εξετάσεις. Ακόμη, η δικαιολογία για «ανανέωση του μαθητικού πληθυσμού» δεν επαρκεί πλήρως για να αιτιολογήσει την μέθοδο επανεξέτασης των μαθητών για εισαγωγή σε Πρότυπο Λύκειο, διότι κάθε χρόνο, περίπου το ¼ των νέων μαθητών του σχολείου είναι μαθητές οι οποίοι φοιτούσαν σε άλλο σχολείο. Επιπλέον, είναι αδικαιολόγητο να διώξει κανείς έναν μαθητή από το σχολείο και τους φίλους του που αποτελούν την καθημερινότητά τους επί 3 ολόκληρα χρόνια με κριτήριο ένα άτυχο λάθος των εξετάσεων αντί για την πρόοδο και την αξιολόγηση τους. Είναι μια ενέργεια η οποία μπορεί να αφήσει πολλά ψυχολογικά τραύματα στα παιδιά. Επίσης, όλα αυτά γίνονται μια εποχή όπου οι τρόποι διαμαρτυρίας και έκφρασης των απόψεων είναι εξαιρετικά περιορισμένοι. Τέλος, θεωρώ πως το νομοσχέδιο είναι αναμφίβολα άδικο για τους μαθητές που ήδη φοιτούν στο Πρότυπο Γυμνάσιο καθώς έδωσαν και μπήκαν στο σχολείο με την προϋπόθεση ότι η διάρκεια φοίτησης τους θα είναι 6 χρόνια και όχι 3. Για όλους τους παραπάνω λόγους, θα ήταν λογικό να μην εφαρμόσετε το νομοσχέδιο αλλά και αναπόφεκτο να εξαιρέσετε τους φετινούς μαθητές των Προτύπων.