Tα τελευταία χρόνια συμμετείχα σε προγράμματα ομαλής μετάβασης των νηπίων απ το Νηπιαγωγείο στο Δημοτικό σχολείο και δίδαξα σε συστεγαζόμενα Νηπιαγωγεία στα Δημοτικά στα οποία εργάζομαι ως εκπαιδευτικός Φυσικής Αγωγής.
Από εκείνη τη μέρα τα παιδιά του Νηπιαγωγείπυ δεν έπαψαν να τρέχουν καθημερινά σε μένα και στα κάγκελα του σχολείου μολις με έβλεπαν να φτάνω και να ρωτούν πότε θα ξανακάνουμε γυμναστική μαζί.
Ως εκείνη τη στιγμή τα παιδιά αφήνονταν ελεύθερα στο προαύλιο να παίξουν χωρίς οργανωμένο και δομημένο πλάνο με σκοπούς και στοχους και περιεχόμενο.Οι νηπιαγωγοί όσες φορές επιχείρησαν να πραγματοποιήσουν κάποια δραστηριότητα ασφαλώς και δε μπορούσαν να δώσουν τη κατάλληλη ανατροφοδότηση στις κινητικές δεξιότητες καθώς δεν έχουν τη κατάλληλη κατάρτιση.Ήταν μάλιστα ορατά και σφάλματα στην οργάνωση και το προγραμματισμό της δραστηριότητας αφού τα παιδιά σέρνονταν απ το χέρι να τοποθετηθούν σε ομάδες (χωρις προβλεψη δημιουργικού και εχαριστο τροπου διαχωρισμου).Ο χρόνος δε που τα παιδιά καρτερούσαν σε σειρές για να εκτελέσουν τη δεξιότητα ήταν εγκληματικά δυσανάλογος στο βαθμό που σε μια ολόκληρη διδακτική ώρα ο χρόνος αναλώθηκε με αναμονή σε σειρές και διαχωρισμό ομάδων και τα περισσοτερα παιδια συμμετειχαν ενεργα για ελάχιστα δευτερόλεπτα ως λεπτά.Ακόμη δε και όταν κάποια μπόρεσαν να εκτελέσουν για δεύτερη φορά δεν κατέστει δυνατο να λάβουν την ενδεδειγμενη ανατροφοδοτηση εξ αρχης με αποτέλεσμα να απογοητευθούν.
Κάτω από αυτές τις συνθήκες φυσικά και δε μπορούμε να μιλάμε για την επίτευξη ψυχοκινητικών γνωστικών και βιωματικών στόχων.
Ασφαλως και δεν είναι κομμάτι των νηπιαγωγων και ασφαλώς δεν έχουν την ανάλογη επιστημονική κατάρτιση για να ανταποκριθούν κάτι που μπορεί κανείς να το διαπιστώσει αν μελετήσει το προγραμμα σπουδωντης κάθε σχολής.Είναι πλέον καιρός να δούμε και τα παιδιά του νηπιαγωγείου όπως και αυτά του Δημοτικού να ζητοκραυγάζουν από ενθουσιασμό και υψηλότατο κίνητρο για το αγαπημένο τους μάθημα τη Φυσική Αγωγή στο Νηπιαγωγείο από τους κατεξοχην αρμόδιους και επιστημονικά καταρτισμένους με βαση το αναλυτικο προγραμμα σπουδών τους καθηγητές Φυσικής Αγωγής.
Tα τελευταία χρόνια συμμετείχα σε προγράμματα ομαλής μετάβασης των νηπίων απ το Νηπιαγωγείο στο Δημοτικό σχολείο και δίδαξα σε συστεγαζόμενα Νηπιαγωγεία στα Δημοτικά στα οποία εργάζομαι ως εκπαιδευτικός Φυσικής Αγωγής. Από εκείνη τη μέρα τα παιδιά του Νηπιαγωγείπυ δεν έπαψαν να τρέχουν καθημερινά σε μένα και στα κάγκελα του σχολείου μολις με έβλεπαν να φτάνω και να ρωτούν πότε θα ξανακάνουμε γυμναστική μαζί. Ως εκείνη τη στιγμή τα παιδιά αφήνονταν ελεύθερα στο προαύλιο να παίξουν χωρίς οργανωμένο και δομημένο πλάνο με σκοπούς και στοχους και περιεχόμενο.Οι νηπιαγωγοί όσες φορές επιχείρησαν να πραγματοποιήσουν κάποια δραστηριότητα ασφαλώς και δε μπορούσαν να δώσουν τη κατάλληλη ανατροφοδότηση στις κινητικές δεξιότητες καθώς δεν έχουν τη κατάλληλη κατάρτιση.Ήταν μάλιστα ορατά και σφάλματα στην οργάνωση και το προγραμματισμό της δραστηριότητας αφού τα παιδιά σέρνονταν απ το χέρι να τοποθετηθούν σε ομάδες (χωρις προβλεψη δημιουργικού και εχαριστο τροπου διαχωρισμου).Ο χρόνος δε που τα παιδιά καρτερούσαν σε σειρές για να εκτελέσουν τη δεξιότητα ήταν εγκληματικά δυσανάλογος στο βαθμό που σε μια ολόκληρη διδακτική ώρα ο χρόνος αναλώθηκε με αναμονή σε σειρές και διαχωρισμό ομάδων και τα περισσοτερα παιδια συμμετειχαν ενεργα για ελάχιστα δευτερόλεπτα ως λεπτά.Ακόμη δε και όταν κάποια μπόρεσαν να εκτελέσουν για δεύτερη φορά δεν κατέστει δυνατο να λάβουν την ενδεδειγμενη ανατροφοδοτηση εξ αρχης με αποτέλεσμα να απογοητευθούν. Κάτω από αυτές τις συνθήκες φυσικά και δε μπορούμε να μιλάμε για την επίτευξη ψυχοκινητικών γνωστικών και βιωματικών στόχων. Ασφαλως και δεν είναι κομμάτι των νηπιαγωγων και ασφαλώς δεν έχουν την ανάλογη επιστημονική κατάρτιση για να ανταποκριθούν κάτι που μπορεί κανείς να το διαπιστώσει αν μελετήσει το προγραμμα σπουδωντης κάθε σχολής.Είναι πλέον καιρός να δούμε και τα παιδιά του νηπιαγωγείου όπως και αυτά του Δημοτικού να ζητοκραυγάζουν από ενθουσιασμό και υψηλότατο κίνητρο για το αγαπημένο τους μάθημα τη Φυσική Αγωγή στο Νηπιαγωγείο από τους κατεξοχην αρμόδιους και επιστημονικά καταρτισμένους με βαση το αναλυτικο προγραμμα σπουδών τους καθηγητές Φυσικής Αγωγής.