Είμαστε γονείς παιδιών από διαφορετικές γειτονιές που, συνειδητά και αψηφώντας όποια επιβάρυνση σε χρόνο και σε χρήμα, επιλέξαμε ένα υπερτοπικό διασυνδεδεμένο πειραματικό σχολείο για την φοίτηση των παιδιών μας, με στόχο να τους παρέχει καινοτόμο μάθηση, κατά την οποία αυτοσκοπός δεν είναι η αριστεία και ο ανταγωνισμός, αλλά μια διαφορετικού επιπέδου εκπαιδευτική προσέγγιση και διδακτικές πρακτικές, που ξεκινούν από το Δημοτικό και ολοκληρώνονται στο Λύκειο.
Το προτεινόμενο άρθρο 13 του νέου Νομοσχεδίου ορίζει την αιφνίδια διάλυση του ενιαίου πειραματικού χαρακτήρα του διασυνδεδεμένου 6/θεσιου Πειραματικού Σχολείου του Πανεπιστημίου Αθηνών (ΠΣΠΑ), με τη διακοπή της διασύνδεσης των βαθμίδων του, μετατρέποντας το Γυμνάσιο και το Λύκειο σε Πρότυπα. Με τον τρόπο αυτό, υποβάλλει τους μαθητές σε διαδικασία εξετάσεων για να εισαχθούν στις βαθμίδες αυτές, αλλοιώνοντας την ουσία της εκπαιδευτικής διαδικασίας όπως την έχουν διδαχθεί στο Δημοτικό, στα πλαίσια της πειραματικής διδασκαλίας. Και όλα αυτά χωρίς καμια αιτιολογία, χωρίς καμία επιστημονική, παιδαγωγική ή ερευνητική τεκμηρίωση, την οποία ως γονείς δικαιούμαστε.
Είναι προφανής ο στόχος του νέου Νομοσχεδίου να αυξήσει τα Πρότυπα σχολεία και να κατευθύνει τους μαθητές στην αριστεία, μόνο που αυτό θα έπρεπε να υλοποιηθεί με την δημιουργία νέων Προτύπων και όχι με τον κατακερματισμό των υφιστάμενων Πειραματικών. Είναι επίσης προφανές ότι κάποια πειραματικά σχολεία τυγχάνουν πιο ευνοϊκής μεταχείρισης από άλλα, αφού στις περιπτώσεις τους διατηρείται ή ενισχύεται ο πειραματικός τους χαρακτήρας.
Συγκεκριμένα, το Πειραματικό Σχολείο του Πανεπιστημίου Αθηνών αποτελεί μια ιστορική εκπαιδευτική δομή με πορεία ετών και με αποδεδειγμένη την επιτυχία του πειραματικού του χαρακτήρα. Η επιτυχία αυτή, πέρα από τις πρωτοποριακές μεθόδους διδασκαλίας του, οφείλεται σε μεγάλο βαθμό στην διασύνδεση και συστέγαση που έχουν όλες οι βαθμίδες μεταξύ τους και στη συνεκτικότητα του σχολικού περιβάλλοντος. Ο κατακερματισμός του πειραματικού του ρόλου θα διαταράξει αναμφίβολα τους δεσμούς της σχολικής κοινότητας και θα σημάνει σταδιακά και το τέλος της ιστορίας του σχολείου.
Είμαστε γονείς παιδιών από διαφορετικές γειτονιές που, συνειδητά και αψηφώντας όποια επιβάρυνση σε χρόνο και σε χρήμα, επιλέξαμε ένα υπερτοπικό διασυνδεδεμένο πειραματικό σχολείο για την φοίτηση των παιδιών μας, με στόχο να τους παρέχει καινοτόμο μάθηση, κατά την οποία αυτοσκοπός δεν είναι η αριστεία και ο ανταγωνισμός, αλλά μια διαφορετικού επιπέδου εκπαιδευτική προσέγγιση και διδακτικές πρακτικές, που ξεκινούν από το Δημοτικό και ολοκληρώνονται στο Λύκειο. Το προτεινόμενο άρθρο 13 του νέου Νομοσχεδίου ορίζει την αιφνίδια διάλυση του ενιαίου πειραματικού χαρακτήρα του διασυνδεδεμένου 6/θεσιου Πειραματικού Σχολείου του Πανεπιστημίου Αθηνών (ΠΣΠΑ), με τη διακοπή της διασύνδεσης των βαθμίδων του, μετατρέποντας το Γυμνάσιο και το Λύκειο σε Πρότυπα. Με τον τρόπο αυτό, υποβάλλει τους μαθητές σε διαδικασία εξετάσεων για να εισαχθούν στις βαθμίδες αυτές, αλλοιώνοντας την ουσία της εκπαιδευτικής διαδικασίας όπως την έχουν διδαχθεί στο Δημοτικό, στα πλαίσια της πειραματικής διδασκαλίας. Και όλα αυτά χωρίς καμια αιτιολογία, χωρίς καμία επιστημονική, παιδαγωγική ή ερευνητική τεκμηρίωση, την οποία ως γονείς δικαιούμαστε. Είναι προφανής ο στόχος του νέου Νομοσχεδίου να αυξήσει τα Πρότυπα σχολεία και να κατευθύνει τους μαθητές στην αριστεία, μόνο που αυτό θα έπρεπε να υλοποιηθεί με την δημιουργία νέων Προτύπων και όχι με τον κατακερματισμό των υφιστάμενων Πειραματικών. Είναι επίσης προφανές ότι κάποια πειραματικά σχολεία τυγχάνουν πιο ευνοϊκής μεταχείρισης από άλλα, αφού στις περιπτώσεις τους διατηρείται ή ενισχύεται ο πειραματικός τους χαρακτήρας. Συγκεκριμένα, το Πειραματικό Σχολείο του Πανεπιστημίου Αθηνών αποτελεί μια ιστορική εκπαιδευτική δομή με πορεία ετών και με αποδεδειγμένη την επιτυχία του πειραματικού του χαρακτήρα. Η επιτυχία αυτή, πέρα από τις πρωτοποριακές μεθόδους διδασκαλίας του, οφείλεται σε μεγάλο βαθμό στην διασύνδεση και συστέγαση που έχουν όλες οι βαθμίδες μεταξύ τους και στη συνεκτικότητα του σχολικού περιβάλλοντος. Ο κατακερματισμός του πειραματικού του ρόλου θα διαταράξει αναμφίβολα τους δεσμούς της σχολικής κοινότητας και θα σημάνει σταδιακά και το τέλος της ιστορίας του σχολείου.