Αρχική Αναβάθμιση του Σχολείου και άλλες διατάξειςΆρθρο 51 Ανώτατο ηλικιακό όριο εγγραφής μαθητών στα ημερήσια ΕΠΑ.Λ.Σχόλιο του χρήστη Θρασύβουλος Καραϊσαρλής | 28 Απριλίου 2020, 20:45
Υπουργείο Παιδείας, Θρησκευμάτων και Αθλητισμού Δικτυακός Τόπος Διαβουλεύσεων OpenGov.gr Ανοικτή Διακυβέρνηση |
Πολιτική Προστασίας Δεδομένων Προσωπικού Χαρακτήρα Πολιτική Ασφαλείας και Πολιτική Cookies Όροι Χρήσης Πλαίσιο Διαλόγου |
Creative Commons License Με Χρήση του ΕΛ/ΛΑΚ λογισμικού Wordpress. |
Τα άρθρα 51 και 52 πρέπει να αποσυρθούν, καθώς δημιουργούν πολύ περισσότερα προβλήματα από όσα διατείνονται οι συντάκτες του ότι επιλύνουν. Καταρχήν είναι αντισυνταγματικά, αυτό έχει ήδη εξηγηθεί από αρκετούς εκπαιδευτικούς και μαθητές σε προηγούμενα σχόλια. Οι ισχυρισμοί της αιτιολογικής έκθεσης είναι αναληθείς. Οι ενήλικοι μαθητές δεν αποτελούν αιτία εμφάνισης του σχολικού εκφοβισμού, αντίθετα σε πολλές περιπτώσεις λειτουργούν ως τροχοπέδη στην εμφάνιση τέτοιων φαινομένων, αφού έχουν περισσότερη ωριμότητα και εμπειρία, ενώ οι περισσότεροι έρχονται συνειδητοποιημένοι με σκοπό την απόκτηση νέων γνώσεων, χρήσιμων για την επαγγελματική τους εξέλιξη και αποκατάσταση. Η μείωση του αριθμού των μαθητών δεν θα επιφέρει ποιοτική αύξηση του παρεχόμενου εκπαιδευτικού έργου, αυτό θα γίνει με ενίσχυση της επαγγελματικής εκπαίδευσης μέσω επιμορφώσεων, εκσυγχρονισμού της υλικοτεχνικής υποδομής, εκσυγχρονισμού της ύλης και ελευθερία στο πρόγραμμα και τις υπόλοιπες εκπαιδευτικές δραστηριότητες για καινοτόμες δράσεις καθώς και σύνδεση με την αγορά και τις ανάγκες της, όπως συμβαίνει στις υπόλοιπες ευρωπαϊκές χώρες. Μαθητές δεν πρέπει να αποκλειστούν από την επαγγελματική εκπαίδευση λόγω ηλικίας. Είτε λόγω ειδικών συνθηκών, είτε λόγω κακής επιλογής κατά την αρχική τους φοίτηση, πολλοί είναι αυτοί που επιστρέφουν για να πάρουν ένα πτυχίο, είτε αρχικό είτε δεύτερο. Μην ξεχνάμε ότι ζητάμε από τους μαθητές, χωρίς τα εφόδια ενός αναλυτικού ΣΕΠ, να επιλέξουν την ειδικότητα τους στην ηλικία των 15, το δε τύπο Λυκείου ακόμα νωρίτερα. Η λύση του Εσπερινού δεν είναι πάντα εφικτή, είτε λόγω απογευματινής εργασίας είτε λόγω μη ύπαρξης της ειδικότητας που τους ενδιαφέρει. Ο αριθμός των Εσπερινών ΕΠΑΛ και ο αριθμός των ειδικοτήτων που καλύπτουν είναι περιορισμένοι, συνεπώς δεν μπορούν να καλύψουν τη ζήτηση. Τα ΙΕΚ είναι κατάρτιση και όχι εκπαίδευση, συνεπώς δεν μπορούν να καλύψουν όλες τις μαθησιακές και γνωστικές ανάγκες μιας ειδικότητας. Σε μια οικονομία που θα χρειαστεί μία ακόμα επανεκκίνηση, η ύπαρξη πολλών εκπαιδευμένων απόφοιτων είναι απαραίτητη και αυτό δεν γίνεται με συρρίκνωση του πληθυσμού των μαθητών της επαγγελματικής εκπαίδευσης. Μεμονομένες περιπτώσεις παραβατικών ή αδιάφορων ενηλίκων (ο αριθμός των οποίων δεν διαφέρει και πολύ από τον αριθμό των ανήλικων με την ίδια νοοτροπία), μπορούν να αντιμετωπιστούν, όπως και οι περιπτώσεις όσων εγκαταλείπουν μέσα στη χρονιά, με διαφορετικό τρόπο από τον αποκλεισμό όλων των υπόλοιπων. Ενισχύστε την επαγγελματική εκπαίδευση και μην τη συρρικνώνετε, αποσύρετε τα άστοχα αυτά άρθρα και αναμένουμε με ενδιαφέρον (ελπίζω όχι αγωνία) το επικείμενο σχετικό νομοσχέδιο.