Αξιότιμη κα Υπουργέ,
Η κατά το άρθρο 18 επιλογή των μαθητών, που επιθυμούν να συνεχίσουν την φοίτησή τους σε Πρότυπο Λύκειο μετά το πέρας της φοίτησης στο μέχρι τώρα συνδεδεμένο Πρότυπο Γυμνάσιο, με εισαγωγικές εξετάσεις με προβλημάτισε ιδιαίτερα.
Έχω ζήσει από πολύ κοντά, ως μητέρα μαθητή του Βαρβακείου Προτύπου Γυμνασίου, την απαξίωση των σχολείων αυτών τα τελευταία δύο χρόνια. Συνέπεια αυτής της απαξίωσης είναι η ελλιπής παροχή εκπαιδευτικού έργου σε παιδιά με υψηλές επιδόσεις, αξιολογημένα με αυστηρές εισαγωγικές εξετάσεις και γεμάτα όρεξη για την υπέρβαση.
Τώρα αυτά τα παιδιά καλούνται να αποδείξουν ξανά την αξία τους ενώ τα προηγούμενα χρόνια αυτή η αξία όχι μόνον δεν καλλιεργήθηκε αλλά θεωρήθηκε ρετσινιά. Οι τωρινοί μαθητές της Α’ και Β’ Γυμνασίου τιμωρούνται για τα λάθη του συστήματος. Τιμωρούνται με τον φόβο της απαξίωσης, τον φόβο του αποχωρισμού από το περιβάλλον και τους συμμαθητές τους, με τους οποίους τους ένωνε ο κοινός τρόπος σκέψης και τον φόβο της πραγματικής ρετσινιάς του αποτυχημένου.
Και παράλληλα δεν προβλέπεται άμεση αξιολόγηση του συστήματος, το οποίο θα τους προετοίμαζε. Στην περίπτωση δε των διευθυντών των Προτύπων Γυμνασίων δεν υπάρχει καν πρόβλεψη αξιολόγησης!
Και κάτι άλλο εξ ίσου σημαντικό. Η εξ αποστάσεως εκπαίδευση, ως προαιρετική και μη σαφώς καθορισμένη, είναι πολλών ταχυτήτων. Επομένως, θα υπάρχουν και μαθητές πολλών ταχυτήτων και δεν θα φταίνε αυτοί γι’ αυτό. Κι αυτό είναι ελέγξιμο από την πολιτική ηγεσία. Υπάρχουν σχολεία που ξεκίνησαν νωρίς και άλλα που άργησαν να ενταχθούν. Σχολεία που από την πρώτη στιγμή παρείχαν μεγάλη ποσότητα εκπαιδευτικού υλικού και πολλές ώρες σύγχρονης τηλε-διδασκαλίας και άλλα που δεν έχουν ακόμη βρει τους ρυθμούς τους και το μάθημα είναι προσχηματικό. Υπάρχουν ιδιωτικά εκπαιδευτήρια που από την πρώτη στιγμή καλύπτουν 6ώρες σύγχρονης τηλε-διδασκαλίας/ημέρα. Και τα παιδιά αυτών των σχολείων θα έχουν την δυνατότητα να διεκδικήσουν (με πολύ περισσότερα όπλα) μία θέση σε Πρότυπο Λύκειο από παιδιά που διψούσαν για μάθηση και έμειναν με την επιθυμία.
Πιστεύω ότι η βούλησή σας είναι να στηρίξετε την Δημόσια Παιδεία αλλά και την αριστεία στην Δημόσια Παιδεία. Είναι η ώρα να το δείξετε.
Δώστε σ’ αυτά τα παιδιά από την πρώτη μέρα της φοίτησής τους σε Πρότυπα Γυμνάσια την ευκαιρία να συμμετέχουν σ’ ένα αξιολογημένο μάθημα, εμπλουτισμένο με καινοτόμες δράσεις και επιστημονικές διασυνδέσεις με ιδρύματα της τριτοβάθμιας εκπαίδευσης, όπως θα έπρεπε να είναι δηλαδή μέχρι τώρα τα σχολεία τους, και αυτό το ίδιο το σύστημα θα προάγει την αριστεία και δεν θα επιτρέπει στα συστατικά του στοιχεία (παιδιά και εκπαιδευτικούς) να κατεβάζουν τον πήχυ.
Αλλιώς τα αναγκάζετε να πληρώσουν αυτά και μόνον αυτά τα μέχρι τώρα λάθη του εκπαιδευτικού συστήματος.
Αξιότιμη κα Υπουργέ, Η κατά το άρθρο 18 επιλογή των μαθητών, που επιθυμούν να συνεχίσουν την φοίτησή τους σε Πρότυπο Λύκειο μετά το πέρας της φοίτησης στο μέχρι τώρα συνδεδεμένο Πρότυπο Γυμνάσιο, με εισαγωγικές εξετάσεις με προβλημάτισε ιδιαίτερα. Έχω ζήσει από πολύ κοντά, ως μητέρα μαθητή του Βαρβακείου Προτύπου Γυμνασίου, την απαξίωση των σχολείων αυτών τα τελευταία δύο χρόνια. Συνέπεια αυτής της απαξίωσης είναι η ελλιπής παροχή εκπαιδευτικού έργου σε παιδιά με υψηλές επιδόσεις, αξιολογημένα με αυστηρές εισαγωγικές εξετάσεις και γεμάτα όρεξη για την υπέρβαση. Τώρα αυτά τα παιδιά καλούνται να αποδείξουν ξανά την αξία τους ενώ τα προηγούμενα χρόνια αυτή η αξία όχι μόνον δεν καλλιεργήθηκε αλλά θεωρήθηκε ρετσινιά. Οι τωρινοί μαθητές της Α’ και Β’ Γυμνασίου τιμωρούνται για τα λάθη του συστήματος. Τιμωρούνται με τον φόβο της απαξίωσης, τον φόβο του αποχωρισμού από το περιβάλλον και τους συμμαθητές τους, με τους οποίους τους ένωνε ο κοινός τρόπος σκέψης και τον φόβο της πραγματικής ρετσινιάς του αποτυχημένου. Και παράλληλα δεν προβλέπεται άμεση αξιολόγηση του συστήματος, το οποίο θα τους προετοίμαζε. Στην περίπτωση δε των διευθυντών των Προτύπων Γυμνασίων δεν υπάρχει καν πρόβλεψη αξιολόγησης! Και κάτι άλλο εξ ίσου σημαντικό. Η εξ αποστάσεως εκπαίδευση, ως προαιρετική και μη σαφώς καθορισμένη, είναι πολλών ταχυτήτων. Επομένως, θα υπάρχουν και μαθητές πολλών ταχυτήτων και δεν θα φταίνε αυτοί γι’ αυτό. Κι αυτό είναι ελέγξιμο από την πολιτική ηγεσία. Υπάρχουν σχολεία που ξεκίνησαν νωρίς και άλλα που άργησαν να ενταχθούν. Σχολεία που από την πρώτη στιγμή παρείχαν μεγάλη ποσότητα εκπαιδευτικού υλικού και πολλές ώρες σύγχρονης τηλε-διδασκαλίας και άλλα που δεν έχουν ακόμη βρει τους ρυθμούς τους και το μάθημα είναι προσχηματικό. Υπάρχουν ιδιωτικά εκπαιδευτήρια που από την πρώτη στιγμή καλύπτουν 6ώρες σύγχρονης τηλε-διδασκαλίας/ημέρα. Και τα παιδιά αυτών των σχολείων θα έχουν την δυνατότητα να διεκδικήσουν (με πολύ περισσότερα όπλα) μία θέση σε Πρότυπο Λύκειο από παιδιά που διψούσαν για μάθηση και έμειναν με την επιθυμία. Πιστεύω ότι η βούλησή σας είναι να στηρίξετε την Δημόσια Παιδεία αλλά και την αριστεία στην Δημόσια Παιδεία. Είναι η ώρα να το δείξετε. Δώστε σ’ αυτά τα παιδιά από την πρώτη μέρα της φοίτησής τους σε Πρότυπα Γυμνάσια την ευκαιρία να συμμετέχουν σ’ ένα αξιολογημένο μάθημα, εμπλουτισμένο με καινοτόμες δράσεις και επιστημονικές διασυνδέσεις με ιδρύματα της τριτοβάθμιας εκπαίδευσης, όπως θα έπρεπε να είναι δηλαδή μέχρι τώρα τα σχολεία τους, και αυτό το ίδιο το σύστημα θα προάγει την αριστεία και δεν θα επιτρέπει στα συστατικά του στοιχεία (παιδιά και εκπαιδευτικούς) να κατεβάζουν τον πήχυ. Αλλιώς τα αναγκάζετε να πληρώσουν αυτά και μόνον αυτά τα μέχρι τώρα λάθη του εκπαιδευτικού συστήματος.