Αρχική Αναβάθμιση του Σχολείου και άλλες διατάξειςΆρθρο 04 – Διδασκόμενα μαθήματα και αξιολόγηση μαθητών του ΓυμνασίουΣχόλιο του χρήστη ΠΑΝΕΛΛΗΝΙΑ ΕΝΩΣΗ ΕΠΙΣΤΗΜΟΝΩΝ ΟΙΚΙΑΚΗΣ ΟΙΚΟΝΟΜΙΑΣ & ΟΙΚΟΛΟΓΙΑΣ | 28 Απριλίου 2020, 21:06
Υπουργείο Παιδείας, Θρησκευμάτων και Αθλητισμού Δικτυακός Τόπος Διαβουλεύσεων OpenGov.gr Ανοικτή Διακυβέρνηση |
Πολιτική Προστασίας Δεδομένων Προσωπικού Χαρακτήρα Πολιτική Ασφαλείας και Πολιτική Cookies Όροι Χρήσης Πλαίσιο Διαλόγου |
Creative Commons License Με Χρήση του ΕΛ/ΛΑΚ λογισμικού Wordpress. |
Σας καταθέτουμε τις προτάσεις μας για τον καλύτερο εγγραμματισμό των μαθητών μας, με στόχο την ανάπτυξη δεξιοτήτων και στάσεων ζωής Ειδικότερα για το μάθημα της Οικιακής Οικονομίας, το οποίο 1.παραμένει ως έχει στην Β΄ ομάδα μαθημάτων για την Α΄ γυμνασίου, και σύμφωνα με τα διεθνή πρότυπα, -ως εφαρμοσμένη κοινωνική επιστήμη με ευρύ διεπιστημονικό πεδίο αναφοράς. Στη διεθνή βιβλιογραφία αναφέρεται ως Home Economics, Domestic Science ή Home Science και έχει ενεργό παρουσία και δράση στην Ευρωπαϊκή Ένωση (European Association for Home Economics – ΕΑΗΕ) και παγκοσμίως (International Federation for Home Economics - IFHE1)- θα πρέπει να συμπληρωθεί ως προς περιεχόμενό του, διασφαλίζοντας τη δυνατότητα απόκτησης γνώσεων και δεξιοτήτων ζωής, οι οποίες συμβάλλουν στην ικανοποίηση των βασικών ατομικών και οικογενειακών τους αναγκών και στη γενικότερη εξέλιξη και πορεία της ζωής τους σύμφωνα και με τους 17 στόχους της βιώσιμης ανάπτυξης: Στόχος 1 Διασφάλισης στην πρόσβαση τροφής και στον σωστό τρόπο διατροφής (Κεφ. 3 του σχ. Βιβλίου της Α΄ Γυμνασίου και κεφ. 5 του σχ. βιβλίου της Β΄ Γυμνασίου) Στόχος 2 και 3, Πρόληψη εθισμών και ατυχημάτων - κυκλοφοριακής αγωγή (Κεφ. 4 του σχ. βιβλίου της Α΄ Γυμνασίου κα κεφ. 8,9 του σχ. βιβλίου της Β΄ Γυμνασίου) Στόχος 5. Ισότητα των φύλων (Κεφ.1) Στόχος 10. Μείωση ανισοτήτων (Κεφ.8, 9 του σχ. βιβλίου της Β΄ Γυμνασίου) Στόχος 13 Σέβομαι τους πόρους και το περιβάλλον (Κεφ. 6 σχ. Βιβλίου της Β΄ Γυμνασίου) 2.Προτείνουμε την επαναφορά του μαθήματος της Οικιακής Οικονομίας (το οποίο καταργήθηκε πριν από 4 έτη), στην Β Γυμνασίου με τον τίτλο «Οικονομία και Βιώσιμη Ανάπτυξη» και με συνέχεια στην Γ΄ Γυμνασίου. Το περιεχόμενο να είναι μία λογική συνέχεια του αντικειμένου της Οικιακής Οικονομίας εστιάζοντας στην καταναλωτική και παραγωγική συμπεριφορά του σύγχρονου πολίτη, προάγοντας τον οικονομικό εγγραμματισμό των μαθητών, με γνώμονα τους 17 στόχους της βιώσιμης ανάπτυξης. •Εισαγωγή σε βασικές οικονομικές έννοιες •Βιώσιμη κατανάλωση και παραγωγή. •Βιώσιμες πόλεις και κοινότητες (σύγχρονη οικιακή τεχνολογία - οικολογία και κατοικία κεφ. 6,7 σχ. Βιβλίου της Β΄ Γυμνασίου) •Μελετώ τους παραγωγικούς συντελεστές και τον ρόλο τους •Ερευνώ την ελεύθερη αγορά και τον ρόλο των οικονομικών μονάδων σε αυτήν •Μαθαίνω να αποταμιεύω και να επενδύω για το μέλλον – Οικογενειακός προϋπολογισμός •Υιοθετώ ορθολογική καταναλωτική συνείδηση. •Επιχειρηματικότητα και τομείς παραγωγής •Καλλιέργεια φορολογικής συνείδησης. •Ανεργία – Πληθωρισμός και ΑΕΠ •Παγκοσμιοποίηση και εμπορικοί δεσμοί •Οικονομική ανισότητα και επενδύσεις.