Η διάταξη που προβλέπει ότι οι μαθητές που φοιτούν στα Πρότυπα Γυμνάσια πρέπει, για να συνεχίσουν στα συνδεδεμένα Πρότυπα Λύκεια, να δώσουν πάλι εισαγωγικές εξετάσεις, πρέπει να επανεξεταστεί. Τα παιδιά αυτά έχουν, όντας σε μια πολύ μικρή ηλικία, τελειώνοντας το Δημοτικό, μπει στη διαδικασία να δώσουν ανταγωνιστικότατες εξετάσεις. Ειδικά, οι μαθητές που ήδη φοιτούν σε αυτά τα Γυμνάσια, και οι οικογένειές τους, ξεκίνησαν την προσπάθειά τους, έχοντας ως δεδομένο ότι, ενδεχόμενη επιτυχία τους, εξασφάλιζε την φοίτηση στο σχολείο της προτίμησής τους για τα 6 χρόνια της β'βάθμιας εκπαίδευσής τους. Σε κάθε περίπτωση, μια τέτοια διάταξη δεν είναι δίκαιο να εφαρμοστεί αναδρομικά.
Κατά τη γνώμη μου, αυτή η διάταξη δεν είναι δίκαιο να αφορά ούτε τους μελλοντικούς μαθητές των Πρότυπων Γυμνασίων. Πιστεύω ότι είναι διάταξη που πλήττει, πρώτα και κύρια, την ίδια τη φύση και φιλοσοφία των Πρότυπων σχολείων. Στα Γυμνάσια αυτά εισάγονται, κατά τεκμήριο, άριστοι μαθητές. Τα Πρότυπα σχολεία, έχουν ως αποστολή να διατηρήσουν αυτούς τους μαθητές σε υψηλό επίπεδο, μέσα από εκπαιδευτικές διαδικασίες στις οποίες αυτοί οι μαθητές αποδεδειγμένα (μέσω των εξετάσεων εισαγωγής τους) μπορούν να αντεπεξέλθουν. Ναι, η αξιολόγηση κατά τη διάρκεια της 3ετούς φοίτησης στο Γυμνάσιο πρέπει να είναι αντίστοιχη των ικανοτήτων αυτών των παιδιών και τέτοια που θα τα υποχρεώνει να γίνονται ακόμη καλύτεροι μαθητές. Σε αυτό δεν θα υπάρχει αντίρρηση. Είναι όμως διαφορετικό, αυτά τα παιδιά, μετά από 3 χρόνια φοίτησης σε ένα τέτοιο σχολείο, μετά από 3 χρόνια διαρκούς αξιολόγησης, να κληθούν σε νέες εξετάσεις.
Ας ληφθεί, δε υπόψιν ότι ο μαθητής που για κάποιους, μπορεί και τυχαίους λόγους, δεν επιτύχει την εισαγωγή του στο συνδεδεμένο Λύκειο, στο οποίο θα φοιτήσει η πλειοψηφία των, επί 3 χρόνια, συμμαθητών του, θα υποχρεωθεί, στην επίσης ευαίσθητη ηλικία των 15 χρόνων να αλλάξει σχολικό περιβάλλον, κουβαλώντας μια αίσθηση αποτυχίας και απόρριψης.
Σας παρακαλώ, όπως επανεξετάσετε τη συγκεκριμένη διάταξη, η οποία σε τελική ανάλυση αλλάζει τον τρόπο λειτουργίας των Πρότυπων σχολείων, τα οποία εδώ και πολλά χρόνια έχουν τόσα προσφέρει στο Εκπαιδευτικό μας σύστημα.
Η διάταξη που προβλέπει ότι οι μαθητές που φοιτούν στα Πρότυπα Γυμνάσια πρέπει, για να συνεχίσουν στα συνδεδεμένα Πρότυπα Λύκεια, να δώσουν πάλι εισαγωγικές εξετάσεις, πρέπει να επανεξεταστεί. Τα παιδιά αυτά έχουν, όντας σε μια πολύ μικρή ηλικία, τελειώνοντας το Δημοτικό, μπει στη διαδικασία να δώσουν ανταγωνιστικότατες εξετάσεις. Ειδικά, οι μαθητές που ήδη φοιτούν σε αυτά τα Γυμνάσια, και οι οικογένειές τους, ξεκίνησαν την προσπάθειά τους, έχοντας ως δεδομένο ότι, ενδεχόμενη επιτυχία τους, εξασφάλιζε την φοίτηση στο σχολείο της προτίμησής τους για τα 6 χρόνια της β'βάθμιας εκπαίδευσής τους. Σε κάθε περίπτωση, μια τέτοια διάταξη δεν είναι δίκαιο να εφαρμοστεί αναδρομικά. Κατά τη γνώμη μου, αυτή η διάταξη δεν είναι δίκαιο να αφορά ούτε τους μελλοντικούς μαθητές των Πρότυπων Γυμνασίων. Πιστεύω ότι είναι διάταξη που πλήττει, πρώτα και κύρια, την ίδια τη φύση και φιλοσοφία των Πρότυπων σχολείων. Στα Γυμνάσια αυτά εισάγονται, κατά τεκμήριο, άριστοι μαθητές. Τα Πρότυπα σχολεία, έχουν ως αποστολή να διατηρήσουν αυτούς τους μαθητές σε υψηλό επίπεδο, μέσα από εκπαιδευτικές διαδικασίες στις οποίες αυτοί οι μαθητές αποδεδειγμένα (μέσω των εξετάσεων εισαγωγής τους) μπορούν να αντεπεξέλθουν. Ναι, η αξιολόγηση κατά τη διάρκεια της 3ετούς φοίτησης στο Γυμνάσιο πρέπει να είναι αντίστοιχη των ικανοτήτων αυτών των παιδιών και τέτοια που θα τα υποχρεώνει να γίνονται ακόμη καλύτεροι μαθητές. Σε αυτό δεν θα υπάρχει αντίρρηση. Είναι όμως διαφορετικό, αυτά τα παιδιά, μετά από 3 χρόνια φοίτησης σε ένα τέτοιο σχολείο, μετά από 3 χρόνια διαρκούς αξιολόγησης, να κληθούν σε νέες εξετάσεις. Ας ληφθεί, δε υπόψιν ότι ο μαθητής που για κάποιους, μπορεί και τυχαίους λόγους, δεν επιτύχει την εισαγωγή του στο συνδεδεμένο Λύκειο, στο οποίο θα φοιτήσει η πλειοψηφία των, επί 3 χρόνια, συμμαθητών του, θα υποχρεωθεί, στην επίσης ευαίσθητη ηλικία των 15 χρόνων να αλλάξει σχολικό περιβάλλον, κουβαλώντας μια αίσθηση αποτυχίας και απόρριψης. Σας παρακαλώ, όπως επανεξετάσετε τη συγκεκριμένη διάταξη, η οποία σε τελική ανάλυση αλλάζει τον τρόπο λειτουργίας των Πρότυπων σχολείων, τα οποία εδώ και πολλά χρόνια έχουν τόσα προσφέρει στο Εκπαιδευτικό μας σύστημα.