• Σχόλιο του χρήστη 'Καραθανάση Άννα' | 28 Απριλίου 2020, 23:22

    Σύμφωνα με το Διαθεματικό Ενιαίο Πλαίσιο προγράμματος Σπουδών και το αναθεωρημένο πλαίσιο αυτού το 2014 η γνώση αντιμετωπίζεται ως ολότητα και όχι τεμαχισμένη σε διαφορετικές γνωστικές περιοχές και εντάσσονται σε αυτό οι θεματικές περιοχές της Φυσικής Αγωγής, της Πληροφορικής και των φυσικών Επιστημών. Ως εκ τούτου το αναλυτικό πρόγραμμα του Νηπιαγωγείου είναι ολόκληρο ένα εργαστήριο δεξιοτήτων και η μόνη βαθμίδα που δίνει βιωματικά, άπειρες δυνατότητες στα παιδιά να δράσουν. Οι νέοι θεματικοί κύκλοι που θα μπορούσαν να εισαχθούν θα πρέπει να στηρίζονται στο παραπάνω πλαίσιο και να μην αφορούν σε ξεχωριστά διδακτικά αντικείμενα. Ειδικότητες όπως αυτές της Θεατρικής Αγωγής και των Εικαστικών θα μπορούσαν να συνεισφέρουν επιπλέον σε αυτή την κατεύθυνση. Η προσχολική Εκπαίδευση χρήζει ποιοτικής αναβάθμισης η οποία και μπορεί να ξεκινήσει με προσλήψεις μόνιμου βοηθητικού ( τραπεζοκόμοι κ.τ.λ.) και επιστημονικού προσωπικού(λογοθεραπευτές, εργοθεραπευτές, ψυχολόγοι, σχολικοί νοσηλευτές). Είναι απαραίτητη σε κάθε Νηπιαγωγείο η πρόσληψη μόνιμου εκπαιδευτικού Ειδικής Αγωγής καθώς είναι μεγάλες οι εκπαιδευτικές ανάγκες και επιβεβλημένη η εξατομικευμένη διδασκαλία ώστε να αντιμετωπιστούν προβλήματα λόγου, συμπεριφοράς κ.τ.λ. Φανταστείτε το Σεπτέμβριο έναν/μία Νηπιαγωγό με 26 παιδιά, κάποια από τα βιώνουν πιο έντονα ακόμα τον αποχωρισμό από το σπίτι, άλλα αντιμετωπίζουν μια μη διαγνωσμένη μαθησιακή δυσκολία και δεν έχουν καταφέρει ακόμα να ενταχθούν στην ομάδα, κάποιο να βρίσκεται στο φάσμα του αυτισμού και να υποφέρει σε ένα περιβάλλον ασφυκτικά γεμάτο ερεθίσματα, ενώ θα υπάρχουν και κάποια άλλα που ακόμα δεν αυτοεξυπηρετούνται (δεν μπορούν να χρησιμοποιήσουν μόνα τους την τουαλέτα).