• Σχόλιο του χρήστη 'Μάγδα Κοντολάτη' | 29 Απριλίου 2020, 00:09

    Αξιότιμη κα Υπουργέ, Ονομάζομαι Μάγδα Κοντολάτη και φοιτώ στην Β΄ τάξη του Βαρβακείου Προτύπου Γυμνασίου. Θέλω να σας εκφράσω την βαθύτατη στεναχώρια και συγχρόνως απογοήτευση που προκαλεί η απόφαση των επιπλέον εξετάσεων για την εισαγωγή στην Α΄ Λυκείου, όχι μόνο σε εμένα αλλά και σε εκατοντάδες ακόμα παιδιά που φοιτούν ή που προετοιμάζονται φέτος για την εισαγωγή τους στα Πρότυπα αυτά γυμνάσια καθώς και στους γονείς των παιδιών αυτών. Αρχικά, θεωρώ άδικο να γίνει μία τέτοια αλλαγή των όρων, αφού οι μαθητές της φετινής Α΄ και Β΄ γυμνασίου μπήκαν στην εξαιρετικά στρεσογόνα και ανταγωνιστική διαδικασία προκειμένου να εξασφαλίσουν την ΕΞΑΕΤΉ φοίτησή τους σε ένα σχολείο διαφορετικό από τα άλλα όπου θα τους προσφέρει περαιτέρω γνώσεις, περισσότερες ευκαιρίες και ένα πιο προστατευμένο σχολικό περιβάλλον. Παίρνοντας αυτή την απόφαση να συμμετέχουν στην δοκιμασία για την εισαγωγή τους σε ένα πρότυπο σχολείο, ήταν αυτονόητο ότι θα χρειαζόταν να αφιερώσουν χρόνο, να θυσιάσουν και να στερηθούν εμπειρίες, τις οποίες τα υπόλοιπα παιδιά είχαν την δυνατότητα να χαρούν εφόσον δεν ήταν καταπιεσμένοι από το άγχος των εξετάσεων. Όλα αυτά με στόχο, όπως προαναφέρθηκα, την ΕΞΑΕΤΉ φοίτηση στο σχολείο, που οι περισσότεροι, αν γνώριζαν ότι θα χρειαστεί να κληθούν να δώσουν εξετάσεις για την παραμονή τους στο σχολείο, τότε δεν θα έμπαιναν εξ’ αρχής σε αυτή την επίπονη διαδικασία. Με αυτή την απόφαση λοιπόν, νιώθουμε ότι μας έχετε εξαπατήσει, διότι θα χρειάζεται να αναβιώσουμε παρόμοια κατάσταση και δεν αναγραφόταν κάτι σχετικό με την επανεξέταση που προτίθεστε να προσθέσετε. Επιπλέον υπάρχει μία διαφορά στις εξετάσεις για το Λύκειο, επειδή διακινδυνεύονται πολύ περισσότερα. Με τον ερχομό στο σχολείο δημιουργούνται δυνατές σχέσεις φιλίας, οι οποίες θα δοκιμαστούν περισσότερο από ποτέ, σε περίπτωση ‘αποτυχίας’. Αυτό συμβαίνει γιατί οι μαθητές αυτών των σχολείων προέρχονται από ποικίλες περιοχές, που απέχουν αρκετά μεταξύ τους, άρα και η γενικότερη επικοινωνία είναι πιο δύσκολη. Θα αναρωτηθείτε βέβαια για ποιον λόγο να περάσουν στις εξετάσεις για το Γυμνάσιο και όχι για το Λύκειο; Μήπως έχουν πέσει μαθησιακά; Σε ορισμένες περιπτώσεις μπορεί να ισχύει αυτό, σπάνια όμως, επειδή οι καθηγητές μας καταβάλλουν μεγάλη προσπάθεια για την καλύτερη μόρφωσή μας. Δυστυχώς, φοβάμαι ότι υπάρχει και ο παράγοντας της ‘άτυχης στιγμής’ ή άλλα εξωτερικά αίτια, που δυσχεραίνουν τις πιθανότητες εισαγωγής του μαθητή. Επιπροσθέτως, αφού διαχειριστούν την ‘αποτυχία’ τους, θα ξεκινήσει, σε σύντομο χρονικό διάστημα, μία από τις δυσκολότερες και πιο απαιτητικές περιόδους της ζωής τους, η προετοιμασία για τις Πανελλαδικές Εξετάσεις, που έχουν καθοριστικό ρόλο για την ζωή των παιδιών. Πότε λοιπόν θα προλάβουμε να ζήσουμε τα εφηβικά μας χρόνια, χωρίς να είμαστε αγχωμένοι για το αν θα είμαστε αρκετοί για το ίδιο μας το σχολείο; Δεν είναι αρκετές οι δύο εξετάσεις κατά την διάρκεια 6 χρόνων; Χρειαζόμαστε επιπλέον δοκιμασία; Τέλος αναρωτιέμαι…. Ποιος ο λόγος όλων αυτών; Τι παραπάνω προσφέρει αυτή η ρύθμιση εκτός από την αποκόμιση κέρδους των φροντιστηρίων και της ιδιωτικής εκπαίδευσης; Είναι προφανές ότι οι μαθητές θα στραφούν στα φροντιστήρια προκειμένου να διασφαλίσουν τις καλύτερες πιθανότητες για να επιτύχουν στις εξετάσεις. Έτσι οι γονείς επιβαρύνονται για δεύτερη φορά οικονομικά, καθώς θα καταβάλλουν επιπλέον ποσό για την προετοιμασία του διαγωνιζόμενου μαθητή. Καταλήγοντας, αυτή η αλλαγή όχι μόνο δεν αναβαθμίζει την σχολική κοινότητα, άλλα αντιθέτως εγείρει περισσότερα ερωτήματα και προβληματισμούς. Είμαι σίγουρη ότι θα λάβετε υπόψη τις απόψεις μας και θα αναθεωρήσετε το σχέδιο. Με εκτίμηση, Μάγδα Κοντολάτη