Αρχική Αναβάθμιση του Σχολείου και άλλες διατάξειςΆρθρο 07 – Διάρθρωση εκπαιδευτικών προγραμμάτων Γενικού Λυκείου και εισαγωγή στην τριτοβάθμια εκπαίδευση αποφοίτων Γενικού ΛυκείουΣχόλιο του χρήστη Γεώργιος Νούλας | 29 Απριλίου 2020, 00:13
Υπουργείο Παιδείας, Θρησκευμάτων και Αθλητισμού Δικτυακός Τόπος Διαβουλεύσεων OpenGov.gr Ανοικτή Διακυβέρνηση |
Πολιτική Προστασίας Δεδομένων Προσωπικού Χαρακτήρα Πολιτική Ασφαλείας και Πολιτική Cookies Όροι Χρήσης Πλαίσιο Διαλόγου |
Creative Commons License Με Χρήση του ΕΛ/ΛΑΚ λογισμικού Wordpress. |
Θα ήθελα να αναφερθώ στην αναγκαιότητα παραμονής του μαθήματος της Κοινωνιολογίας ως πανελλαδικώς εξεταζόμενου μαθήματος. Ο άνθρωπος είναι κοινωνικό ον. Χωρίς την ένταξή του στην κοινωνία, αδυνατεί να ικανοποιήσει ακόμα και τις βασικές ανάγκες επιβίωσης. Από τη στιγμή της γέννησής του προσπαθεί να τον εντάξει στους κόλπους της, μέσω των φορέων κοινωνικοποίησης. Η οικογένεια, είναι ο πρώτος φορέας,που μαθαίνει στο παιδί πως να ικανοποιεί τις βασικές του ανάγκες, πως να επικοινωνεί και να συμμετέχει,ως μέλος της κοινωνίας.Του μαθαίνει αξίες,ήθη, κανόνες και αρχές με σκοπό τη συνοχή της κοινωνίας. Αμέσως μετά ακολουθεί το σχολείο, το οποίο διδάσκει,διευρύνει τις γνώσεις του παιδιού, του ανθρώπου. Επειδή η διαδικασία κοινωνικοποίησης είναι η καθημερινότητά μας, την αντιλαμβανόμαστε μηχανικά.Η κοινωνιολογία δίνει τη δυνατότητα στο μαθητή να κατανοήσει και να γίνει μέτοχος στη διαδικασία της κοινωνικοποίησης, ώστε να ενταχθεί στην κοινωνία ως ενεργός και σκεπτόμενος πολίτης.Να αντιληφθεί την κοινωνική πραγματικότητα,ζωή και τις αλλαγές που συμβαίνουν σ' αυτή και κατ' επέκταση στην ιδιωτική του ζωή. Ανθρωπιστικές,κοινωνικές, νομικές επιστήμες στερούνται νοήματος, χωρίς τις γνώσεις που προσφέρει η κοινωνιολογία για τον άνθρωπο και το κοινωνικό του περιβάλλον.