Αρχική Αναβάθμιση του Σχολείου και άλλες διατάξειςΆρθρο 07 – Διάρθρωση εκπαιδευτικών προγραμμάτων Γενικού Λυκείου και εισαγωγή στην τριτοβάθμια εκπαίδευση αποφοίτων Γενικού ΛυκείουΣχόλιο του χρήστη Χρήστος Σίσκας | 29 Απριλίου 2020, 09:22
Υπουργείο Παιδείας, Θρησκευμάτων και Αθλητισμού Δικτυακός Τόπος Διαβουλεύσεων OpenGov.gr Ανοικτή Διακυβέρνηση |
Πολιτική Προστασίας Δεδομένων Προσωπικού Χαρακτήρα Πολιτική Ασφαλείας και Πολιτική Cookies Όροι Χρήσης Πλαίσιο Διαλόγου |
Creative Commons License Με Χρήση του ΕΛ/ΛΑΚ λογισμικού Wordpress. |
Κυρία υπουργέ, Με αφορμή τη δημόσια διαβούλευση για το πολυνομοσχέδιο έχω να επισημάνω τα παρακάτω. Αρχικά, θεωρώ ότι η επαναφορά του μαθήματος «Μαθηματικά και Στοιχεία Στατιστικής» είναι ένα βήμα προς τη σωστή κατεύθυνση. Για να είναι όμως ολοκληρωμένο το συγκεκριμένο βήμα και όχι μετέωρο πρέπει το συγκεκριμένο μάθημα από διδασκόμενο να γίνει πανελλαδικά εξεταζόμενο για όλες τις κατευθύνσεις. Είναι αδιανόητο ένας υποψήφιος ιατρικών σχολών να μην εξετάζεται στις πανελλήνιες καθόλου στα μαθηματικά. Αυτό έχει οδηγήσει τα τελευταία χρόνια οι βάσεις των ιατρικών σχολών να «καθορίζονται» από την έκθεση αφού στα υπόλοιπα μαθήματα (Φυσική, Χημεία, Βιολογία) υπάρχει αρκετά μεγάλο ποσοστό αριστούχων. Επιπλέον, όταν στην σημερινή εποχή σε καθημερινό επίπεδο βομβαρδιζόμαστε με μαθηματικά μοντέλα που είτε εξηγούν την πορεία της νόσου του κορονοϊού είτε εκτιμούν την πορεία της νόσου πως σε επίπεδο εξετάσεων θεωρούμε πως οι υποψήφιοι των ιατρικών σχολών δεν πρέπει να εξετάζονται στα μαθηματικά; Για τους υποψήφιους των ανθρωπιστικών σπουδών, επίσης είναι αναγκαίο να εξετάζονται πανελλαδικώς στο μάθημα «Μαθηματικά και Στοιχεία Στατιστικής». Έχει επικρατήσει μια επικίνδυνη άποψη πως οι μαθητές των ανθρωπιστικών σπουδών δεν χρειάζονται τα μαθηματικά. Υπό αυτή τη λογική θα πρέπει και ένας μαθητής θετικών σπουδών να ισχυριστεί πως δεν χρειάζεται η γλώσσα. Πως όμως μπορεί να επιβιώσει μια κοινωνία χωρίς γλώσσα και μαθηματικά; Επιπλέον, μη ξεχνάμε πως στο πεδίο των ανθρωπιστικών σπουδών υπάρχουν σχολές (παιδαγωγικό δημοτικής εκπαίδευσης, νηπιαγωγών κλπ) που οι απόφοιτοί τους θα πρέπει να διδάξουν μαθηματικά σε μικρά παιδιά. Πως θα διδάξουν αυτοί οι άνθρωποι μαθηματικά όταν δεν ξέρουν οι ίδιοι μαθηματικά; Επιπλέον, έχω μια απορία. Εδώ και 15 χρόνια εργάζομαι ως μαθηματικός στο χώρο των φροντιστηρίων. Για ποιο λόγο αυτή η προϋπηρεσία δεν αναγνωρίζεται για κανένα διαγωνισμό ΑΣΕΠ; Πιστεύω πως διαχρονικά κάθε ηγεσία του υπουργείου Παιδείας συμπεριφέρεται ρατσιστικά προς τους καθηγητές που εργάζονται σε φροντιστήρια. Όσο καθηγητές είναι οι συνάδελφοι του δημοσίου ή οι συνάδελφοι των ιδιωτικών σχολείων άλλο τόσο καθηγητές είμαστε και εμείς. Εκτός και αν θεωρείται πως είμαστε «παρα-καθηγητές».