Το σχόλιό μου αφορά τη θεσμοθέτηση εξετάσεων στους ήδη μαθητές των Προτύπων Γυμνασίων προκειμένου να συνεχίσουν τη φοίτησή τους στα Λύκεια των ιδίων Σχολικών Μονάδων.
Αυτό το μέτρο το θεωρώ υπερβολικό και αχρείαστο για τους ήδη μαθητές των λιγοστών Προτύπων που έχουν απομείνει σήμερα.
Πέραν των παιδαγωγικών επιχειρημάτων, για τα οποία δεν έχω άποψη ως μη ειδικός,
το κύριο πρόβλημα αυτού του μέτρου είναι η "οιονεί αναδρομικότητα".
Όταν μαθητές και γονείς αποφασίσαμε να μπούμε στη διαδικασία των εξετάσεων σε ένα Πρότυπο Γυμνάσιο δεν ξέραμε ότι θα υπάρχουν και άλλες εξετάσεις για το Λύκειο.
Αυτή η εκ των υστέρων αλλαγή των δεδομένων και των κανόνων του παιχνιδιού, πρέπει κάποτε να σταματήσει στην Ελλάδα.
Εάν οι εξετάσεις εισαγωγής στα Πρότυπα Λύκεια αποτελεί αδιαπραγμάτευτη επιλογή της Κυβέρνησης, η έναρξη εφαρμογής του μέτρου θα πρέπει να αναβληθεί και να ισχύσει για τους μαθητές που θα εισαχθούν φέτος, προκειμένου να ξέρουν εξ'αρχής τους κανόνες του παιχνιδιού της αριστείας.
Το σχόλιό μου αφορά τη θεσμοθέτηση εξετάσεων στους ήδη μαθητές των Προτύπων Γυμνασίων προκειμένου να συνεχίσουν τη φοίτησή τους στα Λύκεια των ιδίων Σχολικών Μονάδων. Αυτό το μέτρο το θεωρώ υπερβολικό και αχρείαστο για τους ήδη μαθητές των λιγοστών Προτύπων που έχουν απομείνει σήμερα. Πέραν των παιδαγωγικών επιχειρημάτων, για τα οποία δεν έχω άποψη ως μη ειδικός, το κύριο πρόβλημα αυτού του μέτρου είναι η "οιονεί αναδρομικότητα". Όταν μαθητές και γονείς αποφασίσαμε να μπούμε στη διαδικασία των εξετάσεων σε ένα Πρότυπο Γυμνάσιο δεν ξέραμε ότι θα υπάρχουν και άλλες εξετάσεις για το Λύκειο. Αυτή η εκ των υστέρων αλλαγή των δεδομένων και των κανόνων του παιχνιδιού, πρέπει κάποτε να σταματήσει στην Ελλάδα. Εάν οι εξετάσεις εισαγωγής στα Πρότυπα Λύκεια αποτελεί αδιαπραγμάτευτη επιλογή της Κυβέρνησης, η έναρξη εφαρμογής του μέτρου θα πρέπει να αναβληθεί και να ισχύσει για τους μαθητές που θα εισαχθούν φέτος, προκειμένου να ξέρουν εξ'αρχής τους κανόνες του παιχνιδιού της αριστείας.