Αρχική Εθνική Στρατηγική για την Ανώτατη Εκπαίδευση2. Πτυχία με αντίκρισμα: νέα οργάνωση της μάθησης και των προγραμμάτων σπουδών που διευκολύνουν την κινητικότητα και ενισχύουν τη διεπιστημονικότηταΣχόλιο του χρήστη Mar D | 9 Δεκεμβρίου 2010, 15:14
Υπουργείο Παιδείας, Θρησκευμάτων και Αθλητισμού Δικτυακός Τόπος Διαβουλεύσεων OpenGov.gr Ανοικτή Διακυβέρνηση |
Πολιτική Προστασίας Δεδομένων Προσωπικού Χαρακτήρα Πολιτική Ασφαλείας και Πολιτική Cookies Όροι Χρήσης Πλαίσιο Διαλόγου |
Creative Commons License Με Χρήση του ΕΛ/ΛΑΚ λογισμικού Wordpress. |
ΠΙΣΤΩΤΙΚΕΣ ΜΟΝΑΔΕΣ: Η απόκτηση πιστωτικών μονάδων δε θα πρέπει να είναι εις βάρος του τίτλου σπουδών και των γνώσεων που αυτό συνεπάγεται. Κάποιος που έχει πολλές μονάδες δε σημαίνει ότι είναι "επιστήμονας", δηλαδή ότι γνωρίζει καλά ένα πεδίο. Θα πρέπει, λοιπόν, να καθορίζεται με σαφήνεια και ύστερα από εμπεριστατωμένη μελέτη από ποια γνωστικά αντικείμενα θα πρέπει ο φοιτητής να συγκεντρώνει μονάδες και πόσες, ώστε να λάβει πτυχίο σε μια επιστήμη. Υπάρχει ο κίνδυνος με τις πιστωτικές μονάδες κάποιος φοιτητής να συγκεντρώνει μονάδες από διάφορα γνωστικά αντικείμενα ποικίλα μεταξύ τους π.χ. οικονομικά, τεχνολογικά, υγείας και στο τέλος να καταλήγει να παίρνει ένα πτυχίο με μια καινούργια περίεργη ονομασία, χωρίς κατοχυρωμένα επαγγελματικά δικαιώματα. Οι συνδυασμοί που μπορεί να προκύψουν είναι πολλοί. Ίσως τελικά καταλήξουν οι νέοι απόφοιτοι να είναι απλά επιμορφωμένοι σε ποικίλα κατακερματισμένα αντικείμενα χωρίς ,όμως, να είναι εις βάθος γνώστες μιας επιστήμης ούτε συνεπώς να είναι σε θέση να παράγουν νέα γνώση. Είναι σημαντικό να θεσμοθετηθούν με σαφήνεια και ακρίβεια τα όργανα καθώς και η διαδικασία καθορισμού του τρόπου λήψης των πτυχίων με τις πιστωτικές μονάδες σε άμεση συνάρτηση με την κατοχύρωση των επαγγελματικών δικαιωμάτων