Εν μέσω πανδημίας, κι ενώ καλείται ο καθένας μας να επιδείξει αυτοέλεγχο, ψυχραιμία και σύνεση στις καθημερινές του κινήσεις, ήρθε προς ψήφιση το νομοσχέδιο για την Παιδεία. Μια Παιδεία που χτυπήθηκε από τα απαραίτητα μέτρα για τον Covid19, μια Παιδεία που προσπαθεί να βρει νέες ισορροπίες, μια παιδεία που προσαρμόστηκε αρκετά καλά σε χρόνο ρεκόρ στα νέα εργαλεία (τηλεκπαίδευση)που εσείς με επιτυχία εισαγάγατε.
Ως γονιός παιδιού α γυμνασίου Προτύπου Γυμνασίου με έκπληξη αντιμετώπισα την εκ νέου εξέταση για την παραμονή στο αντίστοιχο πρότυπο Λύκειο (συνθήκη που δεν ίσχυε όταν το παιδί μου δήλωνε συμμετοχή σε εξετάσεις για εισαγωγή σε Πρότυπο Σχολείο για 6 χρόνια), τη στιγμή που η αξιολόγηση διευθυντών παραμένει αόριστη και των καθηγητών καθυστερεί κάποια χρόνια τώρα. Τελικά ποιοι είναι οι βασικοί συντελεστές που καθορίζουν ένα σχολείο ως πρότυπο; Οι μαθητές; Ή οι καθηγητές; Το θέμα είναι το υψηλό επίπεδο των μαθητών και όχι των διδασκόντων;
Σχετικά με την εξέταση περισσότερων μαθημάτων (7) στις προαγωγικές εξετάσεις του γυμνασίου, πώς θα λειτουργήσει αυτό σε όφελος των μαθητών, όταν δεν θεσμοθετείτε παράλληλα την στελέχωση όλων των σχολείων με μόνιμους καθηγητές, ώστε να μην υπάρχουν κενά μέχρι τον Ιανουάριο πολλές φορές όπως δυστυχώς είναι κοινώς γνωστό. Πώς θα ολοκληρώνεται εγκαίρως και στην ουσία της η ύλη που θα καλούνται να εξεταστούν;
Περίμενα από εσάς πρώτα να φροντίσετε για ένα νέο Σχολείο που θα λειτουργεί πλήρως από την αρχή κάθε διδακτικού έτους, να θεσμοθετήσετε ένα σύστημα ουσιαστικής ενίσχυσης της διδασκόμενης ύλης και του επιπέδου παρεχόμενης γνώσης, κι έπειτα να καλέσετε σε περισσότερες εξετάσεις τους μαθητές. Με λίγα λόγια το ζητούμενο είναι να αναβαθμιστεί η διδασκαλία με εργαστήρια, με εργασίες, με ενίσχυση της συμμετοχής του μαθητή, με προτροπή σε συνεργασίες και κατόπιν να εξεταστούν σε περισσότερα μαθήματα. Σχολείο εξεταστικό κέντρο ΔΕΝ είναι αναβάθμιση παιδείας.
Εν μέσω πανδημίας, κι ενώ καλείται ο καθένας μας να επιδείξει αυτοέλεγχο, ψυχραιμία και σύνεση στις καθημερινές του κινήσεις, ήρθε προς ψήφιση το νομοσχέδιο για την Παιδεία. Μια Παιδεία που χτυπήθηκε από τα απαραίτητα μέτρα για τον Covid19, μια Παιδεία που προσπαθεί να βρει νέες ισορροπίες, μια παιδεία που προσαρμόστηκε αρκετά καλά σε χρόνο ρεκόρ στα νέα εργαλεία (τηλεκπαίδευση)που εσείς με επιτυχία εισαγάγατε. Ως γονιός παιδιού α γυμνασίου Προτύπου Γυμνασίου με έκπληξη αντιμετώπισα την εκ νέου εξέταση για την παραμονή στο αντίστοιχο πρότυπο Λύκειο (συνθήκη που δεν ίσχυε όταν το παιδί μου δήλωνε συμμετοχή σε εξετάσεις για εισαγωγή σε Πρότυπο Σχολείο για 6 χρόνια), τη στιγμή που η αξιολόγηση διευθυντών παραμένει αόριστη και των καθηγητών καθυστερεί κάποια χρόνια τώρα. Τελικά ποιοι είναι οι βασικοί συντελεστές που καθορίζουν ένα σχολείο ως πρότυπο; Οι μαθητές; Ή οι καθηγητές; Το θέμα είναι το υψηλό επίπεδο των μαθητών και όχι των διδασκόντων; Σχετικά με την εξέταση περισσότερων μαθημάτων (7) στις προαγωγικές εξετάσεις του γυμνασίου, πώς θα λειτουργήσει αυτό σε όφελος των μαθητών, όταν δεν θεσμοθετείτε παράλληλα την στελέχωση όλων των σχολείων με μόνιμους καθηγητές, ώστε να μην υπάρχουν κενά μέχρι τον Ιανουάριο πολλές φορές όπως δυστυχώς είναι κοινώς γνωστό. Πώς θα ολοκληρώνεται εγκαίρως και στην ουσία της η ύλη που θα καλούνται να εξεταστούν; Περίμενα από εσάς πρώτα να φροντίσετε για ένα νέο Σχολείο που θα λειτουργεί πλήρως από την αρχή κάθε διδακτικού έτους, να θεσμοθετήσετε ένα σύστημα ουσιαστικής ενίσχυσης της διδασκόμενης ύλης και του επιπέδου παρεχόμενης γνώσης, κι έπειτα να καλέσετε σε περισσότερες εξετάσεις τους μαθητές. Με λίγα λόγια το ζητούμενο είναι να αναβαθμιστεί η διδασκαλία με εργαστήρια, με εργασίες, με ενίσχυση της συμμετοχής του μαθητή, με προτροπή σε συνεργασίες και κατόπιν να εξεταστούν σε περισσότερα μαθήματα. Σχολείο εξεταστικό κέντρο ΔΕΝ είναι αναβάθμιση παιδείας.