Αρχική Μέντορας νεοδιοριζόμενου εκπαιδευτικούΚατά τη γνώμη σας ποιοι είναι οι λόγοι που συνθέτουν την αναγκαιότητα του θεσμού του μέντορα; Σε κάθε άλλη περίπτωση διατυπώστε τις σχετικές θέσεις και απόψεις σας.Σχόλιο του χρήστη Kυρατσώ Τσιόπα | 9 Δεκεμβρίου 2010, 15:52
Δεν έχω άποψη για τον θεσμό του Μέντορα. Θάθελα όμως να επισημάνω τούτο. Όντως η αναγκαιότητα για τη διασφάλιση της ποιότητας στην εκπαίδευση ειναι μεγάλη, αυτό βέβαια δε σημαίνει ότι πρέπει να βιαστούμε και να παρθούν αποσπασματικά μέτρα.Πρέπει αρχικά να πεισθεί η εκπαιδευτική κοινότητα για το πραγματικό ενδιαφέρον της πολιτείας για την Πολύπαθη σ αυτόν τον τόπο ΠΑΙΔΕΙΑ έτσι ώστε να πιστέψει στην αναγκαιότητα λήψης αυτών των μέτρων. Οι μεταρρυθμίσεις πρέπει να ξεκινήσουν όχι μόνο από το μαθητή και το δάσκαλο αλλά από το Πανεπιστήμιο, το οποίο παρέχει την αρχική εκπαίδευση. Κατ αρχήν πρέπει οι εκπαιδευτικοί της Β/θμιας ναναι απόφοιτοι παιδαγωγικών σχολών (με σχετική εξειδίκευση)και πρκτική άσκηση. Δάσκαλοι -καθηγητές θα πρέπει να επιλέγονται οι καλύτεροι. Ο διαγωνισμός του ΑΣΕΠ δεν εξασφαλίζει την ποιότητα αυτού, που αργότερα θα μπει στην τάξη να διδάξει. Και στην τάξη πρέπει να μπαίνουν οι καλύτεροι. Προτείνω Εξετάσεις πιστοποίησης παιδαγωγικής επάρκειας, κρατικές, πριν το πτυχίο(βλ. Γερμανία). Ετσι και το Πανεπιστήμιο θα είναι ανγκασμένο να βελτιώσει το έργο του. Καλές όλες οι προσπάθειες που καταβάλλονται προς αυτή την προσπάθεια αλλά θα πρέπει πρώτα να εξασφαλίσουμε την ποιότητα των προγραμμάτων σπουδων γαι τους μελλοντικούς δασκάλους-καθηγητές στα Πανεπιστήμια και παράλληλα υψηλού επιπέδου επιμόρφωση για τους εν ενεργεία. Στο πλαίσιο δε συγχωνεύσεων δημοσίων υπηρεσίων αλλά και της καλύτερη λειτουργίας των διοικητικών υπηρεσιών κρίνω απαραίτητο τον συγκερασμό της θέσης Προισταμένου και Σχ. Συμβούλου, με λίγα σχολεία ανά γραφείο, για να σταματήσει ο κατακερματισμός αρμοδιοτήτων, με συνέπεια την αναποτελεσματικότητα και τη γραφειοκρατεία. Ο Προιστάμενος μιας σχολικής μονάδας πρέπει να έχει συνολική εικόνα αυτής.Ο Προιστάμενος -Σύμβουλος δεν θα παραμένει στο γραφείο του να υπογράφει έγγραφα αλλά θα είναι υπεύθυνος τόσο για το οργανωτικό-διοικητικό όσο και για το παιδαγωγικό έργο των Σχολικών μονάδων.Στο παιδαγωγικό κομμάτι θα συνεργαζονται με τους Μέντορες.