Αρχική Αναβάθμιση του Σχολείου και άλλες διατάξειςΆρθρο 04 – Διδασκόμενα μαθήματα και αξιολόγηση μαθητών του ΓυμνασίουΣχόλιο του χρήστη Γεωργία Ξανθάκη-Καραμάνου | 29 Απριλίου 2020, 11:37
Υπουργείο Παιδείας, Θρησκευμάτων και Αθλητισμού Δικτυακός Τόπος Διαβουλεύσεων OpenGov.gr Ανοικτή Διακυβέρνηση |
Πολιτική Προστασίας Δεδομένων Προσωπικού Χαρακτήρα Πολιτική Ασφαλείας και Πολιτική Cookies Όροι Χρήσης Πλαίσιο Διαλόγου |
Creative Commons License Με Χρήση του ΕΛ/ΛΑΚ λογισμικού Wordpress. |
Είναι πολύ εύστοχη η απόφαση να συμπεριληφθεί το μάθημα των Αρχαίων Ελληνικών στις γραπτές Ανακεφαλαιωτικές εξετάσεις του Ιουνίου στο Γυμνάσιο. Με τον τρόπο αυτό ελπίζεται ότι θα αποκατασταθούν οι πολύπλευρες αρνητικές επιπτώσεις που είχε επιφέρει η προηγούμενη ρύθμιση στη γλωσσική παιδεία και στην ολοκληρωμένη πνευματική καλλιέργεια των μαθητών μας. Είναι αναμφισβήτητη η σημασία της Αρχαίας Ελληνικής για την καλύτερη γνώση της Νέας Ελληνικής, την κακή χρήση της οποίας στον γραπτό και προφορικό λόγο συναντούμε καθημερινά σε πολλούς τομείς της κοινωνικής μας ζωής. Η Νέα Ελληνική είναι άμεση συνέχεια της Αρχαίας με πολλές ομοιότητες στο λεξιλόγιο και στη δομή. Έτσι, με τη σωστή διδασκαλία και γνώση της Αρχαίας Ελληνικής επιτυγχάνεται ο εμπλουτισμός του λεξιλογίου μέσω της κατανόησης της κοινής ρίζας των λέξεων, η ενίσχυση της κριτικής σκέψης και ως εκ τούτου η σαφήνεια στην έκφραση και στην απόδοση των νοημάτων. Τα πρόσφατα απογοητευτικά αποτελέσματα για τους Έλληνες μαθητές που ανέδειξαν τα Προγράμματα PISA στην κατανόηση κειμένου μαρτυρούν τις αδυναμίες τους να αντιληφθούν και να διατυπώσουν νοήματα με ορθότητα λόγου και σαφήνεια. Παράλληλα, με την ουσιαστική προσέγγιση αρχαίων ελληνικών κειμένων οι μαθητές κατανοούν τις διαχρονικές αξίες και έννοιες που αυτά περιέχουν και συμβάλλουν στην πνευματική τους καλλιέργεια και στην ολοκλήρωση της προσωπικότητάς τους. Για την ουσιαστική και αναγκαία αναβάθμιση του μαθήματος της Αρχαίας Ελληνικής Γλώσσας και Λογοτεχνίας είναι απαραίτητη η συγγραφή κατάλληλων και ελκυστικών στους μαθητές εγχειριδίων. Στην προσπάθεια αυτή ουσιαστική θα ήταν η συμμετοχή εκπαιδευτικών και της Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης με αποδεδειγμένη γνώση, εμπειρία και αγάπη προς το αντικείμενο αυτό.