Αρχική Αναβάθμιση του Σχολείου και άλλες διατάξειςΆρθρο 07 – Διάρθρωση εκπαιδευτικών προγραμμάτων Γενικού Λυκείου και εισαγωγή στην τριτοβάθμια εκπαίδευση αποφοίτων Γενικού ΛυκείουΣχόλιο του χρήστη Γεωργία Ξανθάκη-Καραμάνου | 29 Απριλίου 2020, 11:59
Υπουργείο Παιδείας, Θρησκευμάτων και Αθλητισμού Δικτυακός Τόπος Διαβουλεύσεων OpenGov.gr Ανοικτή Διακυβέρνηση |
Πολιτική Προστασίας Δεδομένων Προσωπικού Χαρακτήρα Πολιτική Ασφαλείας και Πολιτική Cookies Όροι Χρήσης Πλαίσιο Διαλόγου |
Creative Commons License Με Χρήση του ΕΛ/ΛΑΚ λογισμικού Wordpress. |
Ήταν απολύτως αναγκαία η επαναφορά του μαθήματος των Λατινικών στα υποχρεωτικώς εξεταζόμενα μαθήματα της Ομάδας Προσανατολισμού Ανθρωπιστικών Σπουδών και ως εκ τούτου είναι πολύ εύστοχη η πρόβλεψη της παρ. 5 του άρθρου 7 του υπό διαβούλευση σχεδίου νόμου. Η κατάργηση του μαθήματος των Λατινικών τα τελευταία χρόνια οδήγησε σε αποστέρηση των υποψηφίων Ανθρωπιστικών Σπουδών από ένα βασικό αντικείμενο, απαραίτητο για την ολοκληρωμένη μελλοντική επιστημονική τους κατάρτιση. Είναι γνωστό ότι η Λατινική τροφοδότησε με γλωσσική αρτιότητα και δομική σαφήνεια το Ρωμαϊκό Δίκαιο, τον ακρογωνιαίο λίθο της σύγχρονης Νομικής Επιστήμης. Στους υποψηφίους των Φιλοσοφικών Σχολών η πλήρης αποξένωση από την Λατινική επέφερε άγνοια του δεύτερου βασικού πυλώνα της κλασσικής παιδείας, γιατί τα Λατινικά μαζί με τα Αρχαία Ελληνικά αποτελούν τη βάση του Ελληνορωμαϊκού πολιτισμού, δηλ. της γενέτειρας του Δυτικού Πολιτισμού. Για τον λόγο αυτόν διδάσκονται, μαζί με τα Αρχαία Ελληνικά, στη Δευτεροβάθμια Εκπαίδευση πολλών χωρών ανά τον κόσμο. Όπως και για τα Αρχαία Ελληνικά, οι ρίζες της Λατινικής γλώσσας υπάρχουν ενσωματωμένες στη σύγχρονη γλώσσα και ορολογία των επιστημών και της καθημερινής ζωής, συμβάλλοντας έτσι στην πνευματική και πολιτισμική ανάπτυξη του σύγχρονου οικουμενικού ανθρώπου. Είναι επίσης γνωστό ότι η γνώση της Λατινικής διευκολύνει τη γνώση των σημαντικότερων ευρωπαϊκών γλωσσών και συμβάλλει στην ενίσχυση της ευρωπαϊκής ταυτότητας των Ελλήνων μαθητών. Καθηγήτρια Γ. Ξανθάκη-Καραμάνου