Το άρθρο 18 κάνει αρνητική διάκριση σε βάρος των παιδιών που κατά καιρούς η ΝΔ χαρακτηρίζει ως Άριστους. Αν δεν αποσυρθεί, τα παιδιά των προτύπων θα είναι τα μοναδικά σε όλη τη χώρα που θα παλέψουν για να μην αλλάξουν βίαια εκπαιδευτικό περιβάλλον, σε μια πολύ κρίσιμη και πολύ ευαίσθητη ηλικία. Δεν υπάρχει παιδαγωγική άποψη , δεν υπάρχει εκπαιδευτικός σε όλο το φάσμα των πολιτικών απόψεων, που να υποστηρίζει πως είναι ορθή η διακοπή εκπαιδευτικού περιβάλλοντος στα 15, για κάθε παιδί, ακόμη ίσως περισσότερο για κάποιο παιδί που έχει και καλές επιδόσεις στο σχολείο του. Μια ολιγόωρη διαδικασία εισαγωγικών εξετάσεων δεν αποτελεί ούτε επιβεβαίωση κάποιας ΄΄αριστείας΄΄, γιατί ακόμη και ένας μαθητής ή μαθήτρια του 20 μπορεί υπό κάποιες δυσμενείς συγκυρίες να ΄΄αποτύχει΄΄. Σε κάθε περίπτωση ο μαθητής του 20 ή του 19, ή του 18, θα πάει δυστυχώς ταπεινωμένος σε κάποιος άλλο σχολείο, πληρώνοντας με το χειρότερο τρόπο την επιλογή που έκανε να εμπιστευθεί την μόρφωση του σε ένα πρότυπο σχολείο.Ως γονέας παιδιού της β΄γυμνασίου Πρότυπου γυμνασίου, δεν θα πρότεινα στο παιδί μου να δώσει εξετάσεις για το πρότυπο Γυμνάσιο, αν ήξερα την εξέλιξη που μας επιφυλάσσει η κυβέρνηση που ΄΄τιμά την αριστεία΄΄ με τέτοιο τρόπο!!! Ίσως έκανα την επιλογή να του προτείνω να δώσει εξετάσεις μόνο σε πρότυπο Λύκειο, για να υποστεί την απαιτούμενη πίεση σε μεγαλύτερη ηλικία. Επειδή γνωρίζω πως αρκετοί γονείς σκέφτονται με παρόμοιο τρόπο, εκτιμώ πως το ενδιαφέρον για τα Πρότυπα Γυμνάσια θα είναι πολύ μειωμένο αν προχωρήσει ή ψήφιση του άρθρου 18. Και αυτό όμως το γεγονός θα αλλάξει τελείως τους υποτιθέμενους στόχους των Προτύπων. Αγαπητοί κυβερνώντες, δεν ξέρω πως εννοείται τελικά την αριστεία! Σε κάθε περίπτωση δεν μπορεί να είναι ένα πράγμα σαν το ψωμί (!) που αντί να το μοιράσετε (!) σε 300 παιδιά ενός πρότυπου γυμνασίου θα δώσετε σε άλλα 300 την ευκαιρία να πάρουν κομμάτι. Είμαι σίγουρος πως στη σύνταξη του άρθρου δεν πρέπει να συμμετείχε εκπαιδευτικός. Ενδεχομένως να συμμετείχαν οικονομολόγοι, ενδεχομένως επικοινωνιολόγοι, όχι όμως εκπαιδευτικοί.
Το άρθρο 18 κάνει αρνητική διάκριση σε βάρος των παιδιών που κατά καιρούς η ΝΔ χαρακτηρίζει ως Άριστους. Αν δεν αποσυρθεί, τα παιδιά των προτύπων θα είναι τα μοναδικά σε όλη τη χώρα που θα παλέψουν για να μην αλλάξουν βίαια εκπαιδευτικό περιβάλλον, σε μια πολύ κρίσιμη και πολύ ευαίσθητη ηλικία. Δεν υπάρχει παιδαγωγική άποψη , δεν υπάρχει εκπαιδευτικός σε όλο το φάσμα των πολιτικών απόψεων, που να υποστηρίζει πως είναι ορθή η διακοπή εκπαιδευτικού περιβάλλοντος στα 15, για κάθε παιδί, ακόμη ίσως περισσότερο για κάποιο παιδί που έχει και καλές επιδόσεις στο σχολείο του. Μια ολιγόωρη διαδικασία εισαγωγικών εξετάσεων δεν αποτελεί ούτε επιβεβαίωση κάποιας ΄΄αριστείας΄΄, γιατί ακόμη και ένας μαθητής ή μαθήτρια του 20 μπορεί υπό κάποιες δυσμενείς συγκυρίες να ΄΄αποτύχει΄΄. Σε κάθε περίπτωση ο μαθητής του 20 ή του 19, ή του 18, θα πάει δυστυχώς ταπεινωμένος σε κάποιος άλλο σχολείο, πληρώνοντας με το χειρότερο τρόπο την επιλογή που έκανε να εμπιστευθεί την μόρφωση του σε ένα πρότυπο σχολείο.Ως γονέας παιδιού της β΄γυμνασίου Πρότυπου γυμνασίου, δεν θα πρότεινα στο παιδί μου να δώσει εξετάσεις για το πρότυπο Γυμνάσιο, αν ήξερα την εξέλιξη που μας επιφυλάσσει η κυβέρνηση που ΄΄τιμά την αριστεία΄΄ με τέτοιο τρόπο!!! Ίσως έκανα την επιλογή να του προτείνω να δώσει εξετάσεις μόνο σε πρότυπο Λύκειο, για να υποστεί την απαιτούμενη πίεση σε μεγαλύτερη ηλικία. Επειδή γνωρίζω πως αρκετοί γονείς σκέφτονται με παρόμοιο τρόπο, εκτιμώ πως το ενδιαφέρον για τα Πρότυπα Γυμνάσια θα είναι πολύ μειωμένο αν προχωρήσει ή ψήφιση του άρθρου 18. Και αυτό όμως το γεγονός θα αλλάξει τελείως τους υποτιθέμενους στόχους των Προτύπων. Αγαπητοί κυβερνώντες, δεν ξέρω πως εννοείται τελικά την αριστεία! Σε κάθε περίπτωση δεν μπορεί να είναι ένα πράγμα σαν το ψωμί (!) που αντί να το μοιράσετε (!) σε 300 παιδιά ενός πρότυπου γυμνασίου θα δώσετε σε άλλα 300 την ευκαιρία να πάρουν κομμάτι. Είμαι σίγουρος πως στη σύνταξη του άρθρου δεν πρέπει να συμμετείχε εκπαιδευτικός. Ενδεχομένως να συμμετείχαν οικονομολόγοι, ενδεχομένως επικοινωνιολόγοι, όχι όμως εκπαιδευτικοί.