Αρχική Αναβάθμιση του Σχολείου και άλλες διατάξειςΆρθρο 49 Ρυθμίσεις για τη λειτουργία των σχολικών μονάδων πρωτοβάθμιας και δευτεροβάθμιας εκπαίδευσηςΣχόλιο του χρήστη Καραθανάση Άννα | 29 Απριλίου 2020, 12:41
Υπουργείο Παιδείας, Θρησκευμάτων και Αθλητισμού Δικτυακός Τόπος Διαβουλεύσεων OpenGov.gr Ανοικτή Διακυβέρνηση |
Πολιτική Προστασίας Δεδομένων Προσωπικού Χαρακτήρα Πολιτική Ασφαλείας και Πολιτική Cookies Όροι Χρήσης Πλαίσιο Διαλόγου |
Creative Commons License Με Χρήση του ΕΛ/ΛΑΚ λογισμικού Wordpress. |
Σύμφωνα με την αιτιολογική έκθεση οι αλλαγές στο παρόν άρθρο «κρίνονται κατά λογική αναγκαιότητα επιβεβλημένες, κατόπιν της αξιολόγησης των αποτελεσμάτων των τροποποιήσεων που επέφερε ο ν. 4589/2019 (Α΄ 13)στα ελάχιστα και στα μέγιστα όρια των τμημάτων νηπιαγωγείων και δημοτικών σχολείων». Όπως γνωρίζουμε ο μέγιστος αριθμός είκοσι δύο 22 νηπίων/προνηπίων όπως και μαθητών/τριών της Α΄ Δημοτικού εφαρμόστηκε για πρώτη φορά κατά την τρέχουσα σχολική χρονιά και νομοθετήθηκε με τον παραπάνω νόμο έτσι ώστε σταδιακά να γίνει τα επόμενα χρόνια για όλες τις τάξεις του δημοτικού Σχολείου. Πρόκειται για μέτρο που αγκαλιάστηκε από το σύνολο των εκπαιδευτικών της Α/θμιας Εκπαίδευσης αλλά και του ευρύτερου κοινωνικού συνόλου και ήταν ένα βήμα προς τις διεκδικήσεις τόσων χρόνων. Συνεχίζει μάλιστα η έκθεση ιδεών(;) κάνοντας λόγο για «δημιουργία πλασματικών κενών, με τμήματα υπερβολικά μικρότερα απ’ όσο ορίζουν τα πορίσματα της παιδαγωγικής επιστήμης…» Κάπου εκεί ξεκινάς να αναρωτιέσαι…. Ποια είναι άραγε αυτή η παιδαγωγική επιστήμη και πόσο αξιόπιστα είναι τα πορίσματά της όταν μας δημιουργεί επιβεβλημένη αναγκαιότητα για μέγιστο αριθμό νηπίων-προνηπίων και μαθητών/τριών, είκοσι τεσσάρων (24) ανά τμήμα, με δυνατότητα προσαύξησης κατά ποσοστό 10% με απόφαση του Διευθυντή της σχολικής μονάδας; Βρίσκεις στη συνέχεια τις βασικές παραδοχές για ορθολογική κατανομή του προσωπικού και λες εδώ είμαστε….. εξοικονόμηση πόρων…. ναι αυτό το καταλαβαίνεις! Έτσι φτάνεις στη συνέπεια που έρχεται μετά από αυτά «η κατά τον βέλτιστον και πλέον αποτελεσματικό τρόπο κατανομή προσωπικού να δυσχεραίνεται σημαντικά!» Τι κάνεις λοιπόν; Φέρνεις μια ρύθμιση για να αντιμετωπίσεις το ζήτημα η οποία «εναρμονίζει χωρίς καμία έκπτωση στην ποιότητα της παρεχόμενης εκπαίδευσης, τα όρια των τμημάτων με τους κανόνες της παιδαγωγικής επιστήμης και της ορθολογικής κατανομής προσωπικού για την κάλυψη των πραγματικών αναγκών των μαθητών στην Πρωτοβάθμια Εκπαίδευσης σε όλη την επικράτεια!» Και για να μην υπάρχουν παρεξηγήσεις….. Από διθέσιο Νηπιαγωγείο και άνω, ο ελάχιστος αριθμός είναι δεκαέξι (16).» Από επταθέσιο Δημοτικό Σχολείο και άνω ο ελάχιστος αριθμός των μαθητών δεν μπορεί να είναι μικρότερος από είκοσι (20) ανά τμήμα. Έβαλε λοιπόν και το πλαφόν σαν το κερασάκι στην τούρτα….. Μάλιστα! Στο νομοσχέδιο της πανδημίας είναι «επιβεβλημένη αναγκαιότητα» τα τμήματα των νηπιαγωγείων να είναι των 26-27 μαθητών/τριών!!! Είναι σίγουρο πως το μόνο που θα πετύχετε είναι το στραγγαλισμό της βιωματικής μάθησης, την κατάργηση της διαφοροποιημένης διδασκαλίας και τη μετατροπή των νηπιαγωγείων σε παιδοφυλακτήρια!! Σε μια εποχή με θέματα συμπεριφοράς και ιδιαίτερα αυξημένες εκπαιδευτικές ανάγκες , είναι αναχρονιστικό και επικίνδυνο αυτό που κάνετε!