• Σχόλιο του χρήστη 'Καραθανάση Άννα' | 29 Απριλίου 2020, 12:53

    Σχολίασα και στο προηγούμενο άρθρο ότι η γνώση στο Νηπιαγωγείο προσεγγίζεται ολιστικά και δεν κατακερματίζεται με διακριτά αντικείμενα. Παράλληλα οι σύγχρονες προσεγγίσεις σχετικά με τη εκμάθηση ξένης γλώσσας μιλάνε για μικρότερες ηλικίες από του δημοτικού. Αν όμως, εισαχθεί μια ξένη γλώσσα ως «μάθημα» μπορεί αυτό να προκαλέσει προβλήματα στο τμήμα γιατί πολλά παιδιά στο νηπιαγωγείο έχουν δυσκολίες σε βασικές γλωσσικές δεξιότητες (π.χ. φωνολογική ενημερότητα, κατανόηση πλοκής ιστορίας κ.α.) στη μητρική τους γλώσσα, και ειδικά τα παιδιά ειδικής αγωγής και τα παιδιά άλλων χωρών θα μπερδευτούν περισσότερο, ενώ χρειάζονται μια αυστηρή ρουτίνα και μία συνεχή/σταθερή προσέγγιση από τον/τη νηπιαγωγό του τμήματος και τον εκπαιδευτικό ειδικής αγωγής. Η εκμάθηση μιας γλώσσας, ως ξένης(η οποία έχει άλλη λογική από την εκμάθηση μιας γλώσσας ως μητρικής) πρέπει να έπεται της μητρικής, να γίνεται σε μεγαλύτερη ηλικία, όταν το παιδί θα έχει επίγνωση της γλώσσας, της γραμματικής και θα μπορεί να κάνει συγκρίσεις με τη μητρική. Σχετικά με την αλληλεπίδραση μεταξύ του εκπαιδευτικού ΠΕ06 Αγγλικής Φιλολογίας και του/της νηπιαγωγού του τμήματος στην οποία αναφέρεται το Υπουργείο θα μπορούσε να υλοποιηθεί όταν ο/η νηπιαγωγός δουλεύει σε όλο το ωράριο σε συνεργασία με τον/την εκπαιδευτικό της Αγγλικής Φιλολογίας. Ο/η νηπιαγωγός να είναι ο/η υπεύθυνος /η του τμήματος και της εκπαιδευτικής διαδικασίας και ο/η εκπαιδευτικός της Αγγλικής Φιλολογίας να μπορεί να προτείνει και να υλοποιεί δραστηριότητες ως αναπόσπαστο μέρος της ρουτίνας (π.χ. κάποια πρωινά να αναλαμβάνει την πρωινή ρουτίνα στα αγγλικά, ώστε τα παιδιά να μάθουν τις μέρες της εβδομάδας, κάποια άλλη μέρα κάτι με τα χρώματα κλπ). Να συνδιαμορφώνουν το ωρολόγιο πρόγραμμα ώστε να επιτυγχάνεται η διαθεματικότητα του νηπιαγωγείου και τα αγγλικά να μην είναι ένα «μάθημα» στο οποίο θα μάθουν 10 λέξεις αλλά ένα ακόμη ερέθισμα της ολότητας της γνώσης. Έτσι, ούτε η ρουτίνα των παιδιών διαλύεται, ούτε όμως και επιβαρύνονται τα παιδιά που αντιμετωπίζουν δυσκολίες.