Αρχική Μέντορας νεοδιοριζόμενου εκπαιδευτικούΆλλες προτάσεις σχετικά με την ανάπτυξη και την αξιοποίηση του θεσμού του μέντορα;Σχόλιο του χρήστη ΕΓΔ | 9 Δεκεμβρίου 2010, 15:46
Υπουργείο Παιδείας, Θρησκευμάτων και Αθλητισμού Δικτυακός Τόπος Διαβουλεύσεων OpenGov.gr Ανοικτή Διακυβέρνηση |
Πολιτική Προστασίας Δεδομένων Προσωπικού Χαρακτήρα Πολιτική Ασφαλείας και Πολιτική Cookies Όροι Χρήσης Πλαίσιο Διαλόγου |
Creative Commons License Με Χρήση του ΕΛ/ΛΑΚ λογισμικού Wordpress. |
1.Ένας τρόπος να πάρετε απαντήσεις σχετικά με το ερώτημα αυτό είναι να πάτε σε μία από τις χώρες της πρώην Γιουγκοσλαβίας, όπου ο θεσμός εφαρμόζεται εδώ και πάνω από μισόν αιώνα, και να δείτε τί προβλήματα παρουσιάστηκαν και πώς λύθηκαν. 2. Ο θεσμός θα αποδειχθεί εντελώς άχρηστος αν δεν συνδυαστεί με το σύστημα πρακτικής άσκησης των προς εκπαίδευση εκπαιδευτικών, και εαν οι μεντορες δεν έχουν ενεργό ρόλο και ενεργό συμμετοχή στην άσκηση αυτή. Αυτό προϋποθέτει σύνδεση του σχολείου με τις σχολές παραγωγής εκπαιδευτικών με συστηματικό τρόπο, και την δημιουργία όρων συνευθύνης στην εκπαίδευση των εκπαιδευτικών μεταξύ σχολών παραγωγής και σχολείου. 3. Δεν είναι δυνατόν να λειτουργήσει ένας εκπαιδευτικός ως μέντορας αν δεν είναι στο ίδιο σχολείο με τον νέο εκπαιδευτικό.Τα γειτονικά και όμορα κοκ σχολεία είναι άστοχες ιδέες. 4. Μην γίνει και σε αυτή την περίπτωση το αιώνιο λάθος: Μην επιλεγούν ως μέντορες οι συνδικαλιστές μόνο και μόνο επειδή θα έχουν μειωμένο ωράριο. Αυτός είναι ο ασφαλέστερος τρόπος να καταργήσετε τον θεσμό πριν τον εισαγάγερε. Μην ξεχνάτε τίέγινε με τους Σχολικούς Συμβούλους, τί γίνεται συνεχώς με τους διευθυντές κοκ. 5. Η αχίλειος πτέρνα και αυτού του θεσμού βρίσκεται στην επιλογή του μέντορα. Ήδη οι βασικές προϋποθέσεις που ορίζετε είναι τόσο σαθρές που εγγυώνται την σιγουρη αποτυχία του θεσμού. Είναι ανάγκη να κυριαρχήσουν ακαδημαϊκά κριτήρια (σχετικά με ασφαλείς μεταπτυχιακές σπουδές, που δεν επιδέχονται αμφισβήτησης). Οι περισσότεροι νέοι εκπαιδευτικοί πριν διοριστούν έχουνήδη τυχία μεταπτυχιακών σπουδών. Πώς θα σταθούν οι παληοί εκπαιδευτικοί μποστά τους, μόνο με την ηλικία τους; 6. Η μείωση ωραρίου του μέντορα θα οδηγήσει στο θάνατο του θεσμού, γιατί όλοι οι γνωστοί και μη εξαιρετέοι κηφήνες στη χώρα μας θα προσπαθήσουν να δράξουν την ευκαιρία να μειώσουν το ωράριό τους. Μια ιδέα θα ήταν μέντορες να είναι μόνον σε εθελοντική βάση! Ίσως θα είναι λίγοι, αλλά τουλάχιστον δεν θα αμφισβητείται η καλή τους πρόθεση και η ειλικρίνειά τους! Ούτε θα απορρίπτονται αυτόματα από τους νέους εκπαιδευτικούς! Ό,τι έχει συνδυαστεί με άμεση ή έμμεση αμοιβή στην εκπαίδευση έχει καταστρατηγηθεί και αποτύχει παταγωδώς.