Συμβαίνει ΥΠΟΒΆΘΜΙΣΗ των Προτύπων Γυμνασίων.
Αξιότιμη κα υπουργέ
Εδώ και λίγες ημέρες συζητώ με γονείς πολύ καλών και αριστων μαθητών του Δημοτικού σχολείου στο οποίο φοιτούν τα δίδυμα δικά μου παιδιά, συζητώ με μέλη του Συλλόγου Γονέων του Δημοτικού, αλλά και με μέλη Συλλόγων Γονέων των υπολοίπων Δημοτικών της περιοχής μου.
1. Το ενδιαφέρον πλέον των γονιών για το Πρότυπο Γυμνάσιο έχει χαθεί καθώς κανένας γονέας δεν θέλει να υποστεί το παιδί του την επίπονη διαδικασία εισαγωγής σε αυτό, με το δεδομένο ότι μετά από τρία χρόνια θε πρέπει να την ξαναπεράσει για να αποδείξει την αριστεια του.
2. Τα ίδια τα παιδιά προτιμούν να συνεχίσουν την πορεία τους στο γυμνάσιο της περιοχής τους, διατηρώντας τις φιλίες και τις παρέες τους, παρά να φοιτησουν σε πρότυπο γυμνάσιο για τρία χρόνια και μετά ίσως να επιστρέψουν στο λύκειο μόνα και αποσυνδεδεμένα. Ναι, και οι άριστοι μαθητές έχουν κοινωνική ζωή, έχουν μαθητικά χρόνια που πρέπει να θυμούνται όμορφα.
3. Ακόμα και γονείς παιδιών που έχουν υποστεί σχολικό εκφοβισμό και απομόνωση λόγω της αριστείας τους, βλέπουν με ΤΡΌΜΟ το ενδεχόμενο της επιστροφής των στο λύκειο σε ηλικία 15-16 ετών. Βλέπουν με ΤΡΌΜΟ την ενδεχόμενη υποβάθμιση των σπουδών των παιδιών τους από ένα Πρότυπο Γυμνάσιο στο λύκειο της περιοχής τους.
Όσα νέα Πρότυπα Γυμνάσια και να δημιουργηθούν, το ενδιαφέρον και ο προγραμματισμός των γονέων και των μαθητών στρέφεται στην δοκιμασία εισαγωγής σε Πρότυπα Λύκεια για καλύτερη προετοιμασία τους για την εισαγωγή στην Τριτοβάθμια Εκπαίδευση.
Όσα νέα Πρότυπα Γυμνάσια και να δημιουργηθούν, ΔΕΝ θα υπάρχει το ενδιαφέρον και η διάθεση για αλλαγή σχολικού περιβάλλοντος και φοίτηση σε αυτά, όσο ποιοτική και αν είναι, όσο και αν προάγει την Αριστεια, εφόσον δεν είναι θα υπάρχει η δυνατότητα να μεταβούν αυτοδικαίως στα Πρότυπα Λύκεια. ΌΧΙ, εφόσον τα συνδεδεμένα Πρότυπα Λύκεια θα απαιτούν νέες εξετάσεις για εισαγωγή.
Είναι πολύ επιφανειακή η σκέψη ότι τόσα σχόλια σε αυτό το Άρθρο, οι τόσες κραυγές αγωνίας και ανασφάλειας, αφορούν μικρή μειοψηφία των μαθητών των Προτύπων Γυμνασίων.
Αφορούν πολύ μεγαλύτερη πλειοψηφία των μαθητών Ε και ΣΤ τάξης των Δημοτικών Σχολείων.
Στο κάτω κάτω, γιατί ΔΕΝ επιβραβεύεται από το υπουργείο Παιδείας η αριστεία των μαθητών των Προτύπων Γυμνασίων, ενώ ΕΠΙΒΡΑΒΕΒΕΤΑΙ σε τόσους διαγωνισμούς Μαθηματικών, Φυσικής, Αστρονομίας, Ορθογραφίας, Ελληνικών κοκ;
Γιατί υφίστανται άνιση μεταχείριση, ενώ Απέδειξαν την αριστεία τους και δεν φοιτούν τυχαία (με κλήρωση) στο Πρότυπο Γυμνάσιο;
Γιατί οι ΤΥΧΑΊΟΙ και ΌΧΙ ΆΡΙΣΤΟΙ μαθητές των πειραματικών Γυμνασίων θα απολαμβάνουν αυτοδικαίως την μετάβασή τους σε Πειραματικά και Πρότυπα Λύκεια, ενώ οι μαθητές των Προτύπων Γυμνασίων πρέπει να αποδείξουν ξανά την αξία τους;
Και όλα αυτά επειδή ο μαθητής της Γ Γυμνασίου ΠΓ κατάφερε, για κάποιο λόγο, εκείνο το πρωινό, στις εξετάσεις εισαγωγής, να πετύχει βαθμό 18,8 και όχι 18,9 με τον οποίο εισάγεται ο τελευταίος. Οι εξετάσεις είναι ένα στιγμιότυπο, μια φωτογραφία που αν στιγμιαία κλείσεις τα μάτια σου δεν βγαίνεις καλός. Η φοίτηση, όμως, στο Πρότυπο Γυμνάσιο είναι ποιοτική, αποτελεσματική και προετοιμάζει ουσιαστικά αυριανούς Επιστήμονες. Αρκεί να μπορέσουν να συνεχίσουν και να μην προδιαγραφει η πορεία τους από ένα στιγμιότυπο.
Αυτό πλέον, τρέμουν ΌΛΟΙ οι γονείς των ικανών, αξιόλογων και αριστων μαθητών του Δημοτικού Σχολείου.
Ευχαριστώ
Τζιόλας Κωνσταντίνος, πατέρας του Νικόλα και της Σοφίας, άριστων μαθητών στο Δημοτικό Σχολείο.
Συμβαίνει ΥΠΟΒΆΘΜΙΣΗ των Προτύπων Γυμνασίων. Αξιότιμη κα υπουργέ Εδώ και λίγες ημέρες συζητώ με γονείς πολύ καλών και αριστων μαθητών του Δημοτικού σχολείου στο οποίο φοιτούν τα δίδυμα δικά μου παιδιά, συζητώ με μέλη του Συλλόγου Γονέων του Δημοτικού, αλλά και με μέλη Συλλόγων Γονέων των υπολοίπων Δημοτικών της περιοχής μου. 1. Το ενδιαφέρον πλέον των γονιών για το Πρότυπο Γυμνάσιο έχει χαθεί καθώς κανένας γονέας δεν θέλει να υποστεί το παιδί του την επίπονη διαδικασία εισαγωγής σε αυτό, με το δεδομένο ότι μετά από τρία χρόνια θε πρέπει να την ξαναπεράσει για να αποδείξει την αριστεια του. 2. Τα ίδια τα παιδιά προτιμούν να συνεχίσουν την πορεία τους στο γυμνάσιο της περιοχής τους, διατηρώντας τις φιλίες και τις παρέες τους, παρά να φοιτησουν σε πρότυπο γυμνάσιο για τρία χρόνια και μετά ίσως να επιστρέψουν στο λύκειο μόνα και αποσυνδεδεμένα. Ναι, και οι άριστοι μαθητές έχουν κοινωνική ζωή, έχουν μαθητικά χρόνια που πρέπει να θυμούνται όμορφα. 3. Ακόμα και γονείς παιδιών που έχουν υποστεί σχολικό εκφοβισμό και απομόνωση λόγω της αριστείας τους, βλέπουν με ΤΡΌΜΟ το ενδεχόμενο της επιστροφής των στο λύκειο σε ηλικία 15-16 ετών. Βλέπουν με ΤΡΌΜΟ την ενδεχόμενη υποβάθμιση των σπουδών των παιδιών τους από ένα Πρότυπο Γυμνάσιο στο λύκειο της περιοχής τους. Όσα νέα Πρότυπα Γυμνάσια και να δημιουργηθούν, το ενδιαφέρον και ο προγραμματισμός των γονέων και των μαθητών στρέφεται στην δοκιμασία εισαγωγής σε Πρότυπα Λύκεια για καλύτερη προετοιμασία τους για την εισαγωγή στην Τριτοβάθμια Εκπαίδευση. Όσα νέα Πρότυπα Γυμνάσια και να δημιουργηθούν, ΔΕΝ θα υπάρχει το ενδιαφέρον και η διάθεση για αλλαγή σχολικού περιβάλλοντος και φοίτηση σε αυτά, όσο ποιοτική και αν είναι, όσο και αν προάγει την Αριστεια, εφόσον δεν είναι θα υπάρχει η δυνατότητα να μεταβούν αυτοδικαίως στα Πρότυπα Λύκεια. ΌΧΙ, εφόσον τα συνδεδεμένα Πρότυπα Λύκεια θα απαιτούν νέες εξετάσεις για εισαγωγή. Είναι πολύ επιφανειακή η σκέψη ότι τόσα σχόλια σε αυτό το Άρθρο, οι τόσες κραυγές αγωνίας και ανασφάλειας, αφορούν μικρή μειοψηφία των μαθητών των Προτύπων Γυμνασίων. Αφορούν πολύ μεγαλύτερη πλειοψηφία των μαθητών Ε και ΣΤ τάξης των Δημοτικών Σχολείων. Στο κάτω κάτω, γιατί ΔΕΝ επιβραβεύεται από το υπουργείο Παιδείας η αριστεία των μαθητών των Προτύπων Γυμνασίων, ενώ ΕΠΙΒΡΑΒΕΒΕΤΑΙ σε τόσους διαγωνισμούς Μαθηματικών, Φυσικής, Αστρονομίας, Ορθογραφίας, Ελληνικών κοκ; Γιατί υφίστανται άνιση μεταχείριση, ενώ Απέδειξαν την αριστεία τους και δεν φοιτούν τυχαία (με κλήρωση) στο Πρότυπο Γυμνάσιο; Γιατί οι ΤΥΧΑΊΟΙ και ΌΧΙ ΆΡΙΣΤΟΙ μαθητές των πειραματικών Γυμνασίων θα απολαμβάνουν αυτοδικαίως την μετάβασή τους σε Πειραματικά και Πρότυπα Λύκεια, ενώ οι μαθητές των Προτύπων Γυμνασίων πρέπει να αποδείξουν ξανά την αξία τους; Και όλα αυτά επειδή ο μαθητής της Γ Γυμνασίου ΠΓ κατάφερε, για κάποιο λόγο, εκείνο το πρωινό, στις εξετάσεις εισαγωγής, να πετύχει βαθμό 18,8 και όχι 18,9 με τον οποίο εισάγεται ο τελευταίος. Οι εξετάσεις είναι ένα στιγμιότυπο, μια φωτογραφία που αν στιγμιαία κλείσεις τα μάτια σου δεν βγαίνεις καλός. Η φοίτηση, όμως, στο Πρότυπο Γυμνάσιο είναι ποιοτική, αποτελεσματική και προετοιμάζει ουσιαστικά αυριανούς Επιστήμονες. Αρκεί να μπορέσουν να συνεχίσουν και να μην προδιαγραφει η πορεία τους από ένα στιγμιότυπο. Αυτό πλέον, τρέμουν ΌΛΟΙ οι γονείς των ικανών, αξιόλογων και αριστων μαθητών του Δημοτικού Σχολείου. Ευχαριστώ Τζιόλας Κωνσταντίνος, πατέρας του Νικόλα και της Σοφίας, άριστων μαθητών στο Δημοτικό Σχολείο.